اخبار خودرو ایران
عرضه محصول CKD پارس خودرو در اوایل سال آینده

سدان سهند پارس خودرو در سال 1402 عرضه می شود

یکشنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
پارس خودرو سدان سهند محصول CKD

پارس خودرو قدیمی ترین خودروساز خاورمیانه و ایران بوده که به تولید خودروهایی لوکس و پریمیوم از قدیم شهرت داشته است. اما این شرکت امروزه حال و روز خوبی را به دلیل تحریم ها ندارد و از اصل خود فاصله زیادی گرفته است. ظهر امروز یک نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران در پارس خودرو برگزار شد که در آن محمد حسین ترابی مدیرعامل پارس خودرو از برنامه های آینده این خودروساز مطرح صحبت کرد.

صفر شدن خودروهای ناقص در پارس خودرو

به گزارش خودرونویس، چند سالی بود که موضوع تولید ناقص خودرو و وجود خودروهای ناقص در کف پارکینگ، به معضل برای خودروسازان وطنی از جمله پارس خودرو تبدیل شده بود. انباشت خودروهای ناقص در کف پارکینگ پارس خودرو به 20 هزار دستگاه هم رسیده بود که پارس خودرو به تازگی موفق شده خودروهای ناقص موجود در پارکینگ خود را به صفر برساند. در سال گذشته به دلیل عدم هماهنگی زنجیره تامین 65 درصد خودروهای تولیدی پارس خودرو کامل بودند، اما اکنون 98 تا 100 درصد تولید عبور مستقیم و کامل در پارس خودرو محقق شده که آن میزان کم به دلیل خطاهای صورت گرفته و رفع ایرادات تولیدی یک خودروست.

پارس خودرو سدان سهند محصول CKD

تولید عبور مستقیم و صفر شدن خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه موجب سبک شدن هزینه های پارس خودرو شده و این شرکت سال 1402 را با قدرت بیشتری آغاز خواهد کرد. محمدحسین ترابی مدیرعامل پارس خودرو ضمن اشاره به این موضوع که پارس خودرو از ابتدا با هدف عرضه خودروهایی لوکس تاسیس شد، بیان کرد: رسالت پارس خودرو عرضه خودروهایی لوکس و پریمیوم بوده که این موضوع به دلیل تحریم های سختی که علیه صنعت خودروسازی ایران وجود دارد کمرنگ شده است. اما پارس خودرو به دنبال این بوده که بتواند دوباره خودرویی لوکس و در شان مردم ایران تولید کند.

پارس خودرو سدان سهند محصول CKD

عرضه سدان سهند و محصول CKD در سال 1402 توسط پارس خودرو

ترابی اظهار کرد که در آینده تولید پارس خودرو در دو بخش مجزا انجام می شود. یک بخش خودروهای CKD و مونتاژی بوده و بخش دیگر خودروهای تولید داخل. مدیرعامل پارس خودرو در ادامه اظهار کرد که پارس خودرو امسال را با تولید کوییک ادامه می دهد. اما در ابتدای سال 1402 خودروهای CKD و مونتاژی پارس خودرو به بازار عرضه می شوند و در شش ماه دوم همان سال نیز سدان سهند به بازار ایران عرضه خواهد شد.

ترابی ابراز امیدواری کرد که با بروزرسانی سبد محصولات پارس خودرو، این خودروساز قدیمی از زیان خارج می شود. مضاف بر آن جایگاه پارس خودرو به عنوان سومین خودروساز بزرگ ایران و قدیمی ترین خودروساز کشور نیز احیا خواهد شد.

پارس خودرو سدان سهند محصول CKD

عرضه محصولات پارس خودرو در بورس کالا

مدیرعامل پارس خودرو در خصوص قیمت گذاری دستوری گفت: 80 درصد قیمت تمام شده یک خودرو مربوط به قطعات و منابع ورودی بوده که نرخ تمامی این موارد طی سالهای اخیر چندین برابر شده است. اما قیمت خودرو که 80 درصد آن براساس همین موارد تعیین می شود، به مقدار مشابه بالا نرفته است. وی در ادامه بیان کرد در همین خصوص خودروساز اقداماتی را در راستای کاهش هزینه های تولید انجام داده که باز هم موفق به کاور کردن افزایش هزینه های تولید نشده است.

ترابی در ادامه صحبت های خود افزود که قیمت گذاری دستوری سبب ایجاد یک اختلاف زیاد میان قیمت کارخانه و بازار خودروها شده که به ضرر خودروساز و مصرف کننده و به نفع دلال است. اما قصد داریم به سمتی حرکت کنیم که این اختلاف قیمت به نفع مصرف کننده و خودروساز شود. راه حل این مشکل عرضه خودرو در بورس کالا بوده که باعث به دست آوردن یک قیمت متعادل برای خودرو و حذف قیمت حاشیه بازار می شود. اقدام دیگر پارس خودرو عرضه محصولات خود بدون قرعه کشی بوده که باز هم روی کاهش قیمت بازار تاثیر مثبتی داشته است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟