اخبار خودرو جهان
رقیب تازه نفس برای پیکاپ های سایز متوسط

تویوتا تاکوما 2024 رونمایی شد

یکشنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
-toyota-tacoma تویوتا تاکوما 2024

با معرفی نسل جدید تویوتا تاکوما 2024، نبرد پیکاپ های سایز متوسط در دنیا جذابتر شد. نیسان فرانتیر تا به امروز یک پیکاپ جذاب در این کلاس بوده و شورولت، جی ام سی و فورد هر یک نسخه های جدید محصولات خود یعنی کلورادو، کانیون و رنجر را معرفی کرده اند. امروز هم رقیب قدرتمند جدیدی به نام تویوتا تاکوما 2024 برای این خودروها از راه رسیده که سرانجام پس از یک کمپین تیزری طولانی معرفی شده است.

به گزارش خودرونویس، امسال دقیقا سه دهه از زمانی که نسل اول تویوتا تاکوما به بازارهای جهانی از جمله آمریکا راه پیدا کرد می گذرد. نسل قبلی این پیکاپ با وجود طراحی قدیمیتر نسبت به رقبا اما همچنان در بازارهای جهانی محبوب بود. سال گذشته تویوتا 230 هزار دستگاه از پیکاپ را فروخت، اما با از راه رسیدن نسل جدید تویوتا تاکوما 2024 قطعا در سالهای آتی فروش این پیکاپ رو به رشد خواهد بود. به خصوص که نسخه هیبریدی و همچنین یک نسخه آفرودی جدید به نام تریل هانتر نیز برای این خودرو معرفی می شود.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

مشخصات فنی تویوتا تاکوما 2024

تویوتا تاکوما 2024 با چهار سطح قدرت مختلف عرضه می شود. تریم پایه SR دارای موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بنزینی بوده که 228 اسب بخار قدرت و 329 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نسخه به گیربکس هشت دنده اتوماتیک به صورت استاندارد مجهز شده است.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

یک پله بالاتر تویوتا تاکوما SR5 بوده که از همین پیشرانه اما با قدرت بالاتر 270 اسب بخار و گشتاور بیشتر 420 نیوتن متر بهره می برد. این نسخه به گیربکس شش دنده دستی با قابلیت تطبیق با دور موتور مجهز شده است. البته در صورت سفارش این نسخه با گیربکس اتوماتیک توان آن 278 اسب بخار و گشتاور آن 432 نیوتن متر می شود.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما 2024 برای اولین بار با پیشرانه هیبریدی هم عرضه شده که یک موتور I-Forcd مکس بوده که دارای پک باتری 1.9 کیلووات ساعتی، موتور برقی 48 اسب بخاری و پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ است. بدین ترتیب مجموع قدرت این پیشرانه 326 اسب بخار و گشتاور آن 630 نیوتن متر اعلام شده است. این میزان گشتاور تقریبا دو برابر گشتاور نسخه شش سیلندر قبلیست. اما همچنان از فورد رنجر راپتور 405 اسب بخاری ضعیفتر است.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

نسخه های SR و SR5 به صورت استاندارد دارای سیستم عقب محرک هستند. ولی به دیفرانسیل عقب با محدود کننده لغزش مجهز هستند. نسخه های چهار چرخ محرک دارای ترانسفر کیس الکترونیکی هستند و به کمک سبک و سنگین مجهز شده اند. همچنین این مدل ها دارای اکتیو ترکشن کنترل و دیفرانسیل با محدودکننده لغزش هستند. تویوتا تاکوما 2024 هیبرید هم به صورت فول تایم دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و دارای قفل دیفرانسیل مرکزیست.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

طراحی ظاهری تویوتا تاکوما 2024

تویوتا تاکوما 2024 استایل ظاهری خشن تری نسبت به برخی رقبا دارد. چراغ های اصلی باریک در کنار ورودی هوای هوای مصنوعی ظاهری خشن و با ابهت به این خودرو بخشیده که این تریم از دو طرف جلوپنجره این خودرو را در بر گرفته است. نسخه TRD اسپرت دارای جلوپنجره مشکی ساده بوده که در مرکز آن لوگوی تویوتا نصب شده است. نسخه لوکستر لیمیتد هم دارای لوگوی تویوتا اما با تریم کرومیست و خطوط جلوپنجره نیز کروم کاری شده اند که ظاهر لوکستری به این خودرو بخشیده است.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

نسخه آفرودی TRD پرو و نسخه تریل هانتر دارای عبارت انگلیسی TOYOTA روی جلوپنجره هستند و هر دو دارای صفحه محافظ زیر بدنه در قسمت جلو، چراغ های روشنایی در روز افقی، رینگ های خاص با تایرهای آفرودی و … هستند. مدل TRD پرو دارای رینگ 18 اینچی با تایر 33 اینچی Goodyear است.

تویوتا تاکوما 2024 روی پلتفرم TNGA-F توسعه یافته که از فولاد مقاوم ساخته شده و صلبیت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد. ضمن اینکه قسمت بالایی از جنس آلومینیوم بوده که به کاهش وزن این خودرو کمک کرده است.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

طراحی کابین تویوتا تاکوما 2024

این پیکاپ به صورت استاندارد دارای نمایشگر 8 اینچی در میان داشبورد است. اما نسخه های لیمیتد، TRD پرو و تریل هانتر دارای نمایشگر لمسی 14 اینچی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی هستند که در کنار آن یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی هم در پشت فرمان نصب شده است. اما نسخه استاندارد در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی دارد. تمام نسخه های این خودرو دارای اپل کار پلی بدون سیم و اندروید اتو و همچنین شارژر بدون سیم تلفن همراه است. تویوتا تاکوما 2024 دارای سیستم صوتی JBL با 10 بلندگوست. ولی به صورت آپشنال یکی از بلندگوهای این خودرو قابلیت باز شدن دارد تا به صورت به صورت اسپیکر پرتابل از آن استفاده کرد.

-toyota-tacoma تویوتا تاکوما

 

تویوتا تاکوما 2024 به مراتب ایمنتر از گذشته هم شده و دارای سیستم تویوتا Safety Sense 3.0 بوده است. این سیستم شامل هشدار پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمکی فرمان، کروز کنترل تطبیقی در تمام سرعت ها، حرکت میان خطوط، تابلوخوان مسیر، نوربالای هوشمند خودکار و قابلیت رانندگی پرو اکتیو است. این سیستم ترکیبی از رادارها و کروز کنترل تطبیقی بوده که شامل کنترل ترمز، گاز و فرمان برای رانندگی ساده تر در مسیرهای نیمه آفرودیست. این سیستم اولین بار روی همین خودرو رونمایی شده است.

 

 

 

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟