اخبار خودرو جهان
غوغای تویوتا در وطن!

تویوتا GR GT3 و bZ4X اسپرت در توکیو اتو سالن معرفی شدند

شنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا GR GT3

تویوتا با قدرت تمام در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2022 حضور پیدا کرده است. این شرکت علاوه بر معرفی یاریس GRMN، سه خودروی کانسپت دیگر را معرفی کرده که هریک با دیگری کاملا متفاوت هستند. یکی از این خودرو تویوتا GR GT3 کانسپت بوده که هفته گذشته تیزر آن منتشر شده بود. دیگری نسخه اسپرت تر تویوتا bZ4X الکتریکی بوده و در آخر نیز نسخه آفرودی از لکسوس NX در توکیو اتو سالن معرفی شده است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا اطلاعات زیادی را در خصوص این سه خودرو کانسپت رونمایی شده در توکیو اتو سالن 2022 منتشر نکرده، ولی هر یک از این سه خودرو بین 14 تا 16 ژانویه که زمان برگزاری این رویداد خودرویی بوده، به نمایش گذاشته می شود.

نمای جانبی تویوتا GR GT3

تویوتا GR GT3

زمانی که تویوتا تیزر GR GT3 کانسپت را منتشر کرد، یک تویوتا 2000GT مدرن با ترکیب ظاهری سوپرا در ذهن ما تداعی شد که کاپوت کشیده، کابین کوتاه و کوچک و طول کم پروفیل عقب از جمله ویژگی های ظاهری آن بود. حال که این خودرو رونمایی شده، متوجه شدیم چندان اشتباه تصور نکرده بودیم. متاسفانه تویوتا هیچ اطلاعاتی در خصوص قدرت یا عملکرد GR GT3 کانسپت منتشر نکرده و صرفا اظهارکرده که GR GT3 یک خودروی مسابقه ای در دست توسعه بوده که احتمالا در آینده باید شاهد حضور آن در رقابت های کلاس GT3 باشیم.

نمای عقب تویوتا GR GT3

 

لکسوس NX 450h آفرودی

یکی دیگر از خودروهای حاضر در غرفه تویوتا، لکسوس NX آفرودی بود. این خودرو بر پایه لکسوس NX 450h پلاگین هیبریدی توسعه یافته بود که نشان دهنده یک آفرودر کم آلاینده و دوست دار محیط زیست است. لکسوس NX آفرودی دارای سیستم تعلیق با کیت لیفت و همچنین تایرهای آفرودی All Terrain بوده که می تواند حتی در حالت تمام الکتریکی نیز با این خودرو به بیراهه نوردی و طبیعت گردی پرداخت. در کنار این خودرو نیز باگی هیدروژنی لکسوس حضور داشت که دارای یک رنگ برنزی برای بدنه بود و قلب تپنده آن را یک پیشرانه هیدروژنی تشکیل می داد. البته این باگی لکسوس یک خودروی سوخت سلولی کامل نیست، به عبارتی این باگی یک پیشرانه 1 لیتری دارد که با هیدروژن فعالیت می کند و عملکردی مشابه پیشرانه های بنزینی و درونسوز دارد.

لکسوس NX 450h آفرودی

تویوتا bZ4X GR اسپرت

تویوتا bZ4X یک کراس اوور تمام الکتریکی بوده که با همکاری سوبارو توسعه یافته است. تویوتا در نمایشگاه توکیو نسخه اسپرت تری از bZ4X را با پسوند GR اسپرت به نمایش گذاشته که تغییرات اعمال شده در آن صرفا در زمینه ظاهری محدود شده و هیچ تغییر فنی در آن صورت نگرفته. این خودرو دارای رینگ های آلیاژی بزرگتر از مدل استاندارد بوده و درون کابین صندلی هایی اسپرت نصب شده است. اما تا جایی که ما اطلاع داریم، تویوتا برنامه ای برای نصب این بروزرسانی ها روی نسخه استاندارد bZ4x ندارد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟