اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی برای اولین بار

لکسوس NX 2022 معرفی شد

یکشنبه - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
لکسوس NX 2022

لکسوس به منظور حفظ جذابیت و رقابت با محصولات آلمانی، نسل جدید کراس اوور لوکس NX 2022 را معرفی کرده که تغییرات بزرگی در آن نسبت به مدل پیشین اعمال شده است. بهترین تغییر حذف سیستم سرگرمی و مالتی مدیا به درد نخور نسل پیشین لکسوس NX و جایزگزینی آن با یک نمایشگر لمسی بزرگ است. لکسوس قصد دارد تولید NX 2022 را در سه ماه سوم سال 2021 آغاز کند و با نزدیک شدن به زمان عرضه قیمت آن هم مشخص خواهد شد.

طراحی ظاهری لکسوس NX 2022

به گزارش خودرونویس، طراحی بیرونی نسل جدید لکسوس NX تکامل یافته نسخه فعلی است. همچنان شاهد نصب یک جلوپنجره بسیار بزرگ مشبک با چراغ های جلو بازطراحی شده هستیم که دارای LED روشنایی در روز فلش مانند در قسمت بالایی چراغ ها هستند. همچنین به صورت آپشنال می توان چراغ هایی متشکل از سه پروژکتور LED برای این خودرو سفارش داد. پروفیل عقب هم دستخوش تغییراتی شده که نمونه بارز آن حضور گرافیک L شکل درون چراغ های عقب است. همچنین عبارت انگلیسی LEXUS روی درب فضای بار نصب شده و چراغ های عقب به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند.

نمای عقب لکسوس NX 2022

کابین لکسوس NX 2022

درون کابین این خودرو شاهد نصب یک نمایشگر مالتی مدیا جدید هستیم که مهندسین لکسوس آن را اینترفیس لکسوس نامیده اند. این نمایشگر در مدل استاندارد دارای سایزی معادل 9.8 اینچ بوده و به صورت آپشنال می توان آن را با نمونه 14 اینچی تعویض کرد. همچنان کلیدهای فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه و شدت صدا درون کابین این خودرو دیده می شود. از جمله دیگر تغییرات نسل جدید NX می توان به نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی نصب شده در پشت فرمان به صورت استاندارد اشاره کرده که به صورت آپشنال یک هد آپ دیسپلی 10 اینچی نیز در کنار آن نصب می شود.

کابین لکسوس NX 2022

صندلی های جلو به صورت استاندارد دارای گرمکن هستند و به صورت آپشنال می توان گرمکن صندلی های عقب را هم سفارش داد. تودوزی این خودرو به رنگ های مشکی، مشکی و کرمی، Palomino و قرمز Rioja NuLuxe قابل سفارش است. همچنین لکسوس NX دارای سانروفی پانورامیک بوده که امکان باز شدن برای سرنشینان جلو و عقب را دارد.

کنسول وسط لکسوس NX 2022

مشخصات فنی لکسوس NX 2022

لکسوس NX 2022 دارای چهار پیشرانه مختلف است. نسخه پایه مدل NX 250 بوده که از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 203 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می شود. نسخه جلو محرک طی 8.2 ثانیه و نسخه تمام چرخ محرک طی 8.6 ثانیه قادرند از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابند.

لکسوس NX 2022

یک نسخه دیگر به نام NX 350 هم توسعه داده شده که از یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 275 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این مدل هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و آن را طی 6.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رساند.

لوگو لکسوس NX 2022

اگر به پیشرانه هیبریدی علاقه دارید، یک نسخه به نام NX 350h در دسترس بوده که از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر دو یک موتور الکتریکی روی هر اکسل بهره گرفته است. این نسخه قادر به تولید 239 اسب بخار قدرت بوده و طی 7.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. لکسوس NX هیبریدی در هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر بنزین مصرف می کند.

لکسوس NX 2022 پلاگین هیبرید

در نهایت هم یک مدل پلاگین هیبریدی به نام NX 450h+ توسعه داده شده که لکسوس تمام جزییات در خصوص پیشرانه آن را منتشر نکرده است. این خودرو از همان پیشران 2.5 لیتری چهار سیلندر NX 350h بهره گرفته است. این نسخه پلاگین هیبریدی قادر است طی 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در حالت الکتریکی قادر به پیمایش 58 کیلومتر مسافت است.

لکسوس NX 450h+ به صورت استاندارد یک شارژر 3.3 کیلوواتی دارد که 4.5 ساعت زمان می برد که در صورت اتصال به برق 240 ولت این کراس اوور پلاگین هیبریدی را شارژ کند. به صورت آپشنال یک شارژر 6.6 کیلوواتی هم برای این خودرو در دسترس است که طی 2.5 ساعت باتری این خودرو را شارژ می کند.

صندلی عقب لکسوس NX 2022

پکیج هندلینگ F اسپرت هم برای دو نسخه NX 350 و NX 450h+ قابل سفارش است. این پکیج شامل سیستم تعلیق تطبیق پذیر و رینگ های 20 اینچی مشکی براق است. سپرهای جلو و عقب طراحی خشن تری دارند و فندرها نیز همرنگ با بدنه هستند. درون کابین هم صندلی هایی اسپرت و غربیلک فرمانی متفاوت نصب می شود. همچنین یک تودوزی ترکیبی از مشکی و قرمز با تریم آلومینیومی تیره رنگ درون کابین نسخه های F اسپرت اعمال می شود.

پشت آمپر لکسوس NX 2022

سیستم های ایمنی لکسوس NX 2022

لکسوس NX جدید از سیستم Safey+ 3.0 این کمپانی بهره می برد. این پکیج شامل تمامی سیستم های کمک راننده و ایمنی نسل قبل به علاوه سیستم های جدیدی است. این موارد شامل کمکی فرمان اضطراری برای جلوگیری از خطر بوده که می تواند با ترمزگیری و حتی تصحیح فرمان همراه باشد تا از برخورد و تصادف جلوگیری به عمل آید.

نمای عقب لکسوس NX 2022

همچنین این پکیج قادر به تشخیص خودروی مزاحم هنگام چرخش به چپ و تشخیص عابر پیاده در هر دو سمت بوده که به محض تشخیص سریعا ترمزگیری می کند تا از برخورد جلوگیری به عمل آید. سیستم پیش پیشگیری کننده از برخورد هم اکنون قادر به تشخیص خودرو پیش رو هم بوده و می توان ترمز اضطراری خودرو را فعال کند. رادار کروز کنترل این خودرو هم اکنون دارای نمودار سرعت منحی شکل بوده که سرعت را با توجه به مسیر و تابلوهای پیش رو تنظیم می کند تا در پیچ ها سواری خودرو استرس زا نباشد.

 

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟