اخبار خودرو جهان
218 تا 330 میلیون تومان!

تویوتا گلانزا Glanza 2022 در هند معرفی شد

پنجشنبه - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا گلانزا 2022 glanza

تویوتا نسل جدید هاچبک سوپرمینی گلانزا Glanza را برای عرضه به بازار هند معرفی کرده است. این خودرو در واقع نسخه ریبج شده سوزوکی بالنو بوده و تمام مشخصات فنی و پلتفرم بین تویوتا گلانزا و این خودرو یکسان است. نسل جدید تویوتا گلانزا بیشتر به نسخه بروزرسانی شده نسل قبلی خود شباهت دارد و دارای چهره ای بازطراحی شده، کابینی مدرن تر و همچنین مشخصات فنی بروزرسانی شده است.

به گزارش خودرونویس، تنوع نسخه های قابل خرید تویوتا گلانزا 2022 Glanza در هند بیشتر از نسل قبل بوده و در بین این نسخه های متنوع مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک هم برای این خودرو لحاظ شده است.

تویوتا گلانزا 2022 glanza

طراحی تویوتا گلانزا Glanza 2022

تویوتا گلانزا Glanza از نظر استایل ظاهری تا حدی نسبت به سوزوکی بالنو Baleno متمایز است. تفاوت در طراحی سپر جلو گلانزا که بیشتر به سبک طراحی تویوتا نزدیک بوده موجب این تمایز ظاهری در نمای جلو شده است. یک جلوپنجره ساده در پروفیل جلو تویوتا گلانزا نصب شده که بیشتر به محصولات قدیمی تویوتا شباهت دارد. یک ورودی هوای بزرگ هم در قسمت پایینی سپر قرار دارد که در دو طرف آن مه شکن های دایره ای شکل در یک پنل مشکی رنگ با قاب کرومی قرار گرفته اند.

تویوتا گلانزا 2022 glanza

باقی قسمت های ظاهری تویوتا گلانزا با سوزوکی بالنو مو نمی زند! البته به جز لوگوی تویوتا که در قسمت عقب جلو نصب شده و رینگ های 16 اینچی. ابعاد تویوتا گلانزا با سوزوکی بالنو مشترک بوده و هر دو خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3990، 1745 و 1500 میلی متر هستند.

تویوتا گلانزا 2022 glanza

کابین تویوتا گلانزا Glanza 2022

شباهت بین تویوتا گلانزا و سوزوکی بالنو در طراحی کابین و آپشن ها نیز دیده می شود. نسخه پرچمدار تویوتا گلانزا Glanza دارای داشبوردی متفاوت با تریمی دو رنگ، هد آپ دیسپلی، نمایشگر 9 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی، دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه سیستم تهویه و پورت USB برای سرنشینان ردیف عقب و همچنین شش کیسه ایمنی هواست. همچنین یک اپلیکیشن به نام تویوتا i-Connect برای تلفن های همراه هوشمند توسعه داده شده که به وسیله آن می توان 45 اقدام مختلف از جمله قفل و باز کردن درب ها را تلفن همراه یا ساعت هوشمندتان انجام دهید.

تویوتا گلانزا 2022 glanza

مشخصات تویوتا گلانزا Glanza 2022

تویوتا گلانزا Glanza 2022 به یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی سری K مجهز شده که قادر به تولید 89 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه در مدل های ارزان قیمت تر توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. ولی در مدل های لوکس تر یک گیربکس اتوماتیک AMT پنج سرعته نیرو را به چرخ ها منتقل می کند. لازم به ذکر است که دقیقا همین مشخصات برای سوزوکی بالنو نیز لحاظ شده است.

تویوتا گلانزا 2022 glanza

قیمت تویوتا گلانزا Glanza 2022

تویوتا از هم اکنون فروش هاچبک اقتصادی و ارزان گلانزا را در هند آغاز کرده و قرار است اولین سری تحویل این خودرو به مشتریان در اواخر ماه مارس صورت گیرد. قیمت تویوتا گلانزا در مدل پایه 8.376 دلار بوده که در صورت سفارش لوکس ترین مدل با گیربکس اتوماتیک این قیمت به 12 هزار و 700 دلار می رسد. با احتساب دلار 26 هزار تومانی، یعنی این تویوتا گلانزا با این سطح تجهیزات، ایمنی و مدرن بوده قیمتی معادل 218 تا 330 میلیون تومان دارد. شما کیفیت و قیمت را با خودروهای داخلی ما مقایسه کنید!

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟