اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور 2 و 2.5 لیتری چهار سیلندر باکسر

سوبارو ایمپرزا 2023 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد

یکشنبه - ۲۹ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
subaru-impreza-2023-سوبارو ایمپرزا (1)

سوبارو ایمپرزا 2024 به عنوان ششمین نسل این خودروی کامپکت محبوب ژاپنی رونمایی شد. سوبارو ششمین نسل ایمپرزا را در در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2022 رونمایی کرده و جالب است بدانید که نخستین نسل سوبارو ایمپرزا نیز در سال 1992 در همین رویداد مهم خودرویی رونمایی شده بود.

مشخصات فنی سوبارو ایمپرزا 2023

به گزارش خودرونویس، سوبارو ایمپرزا 2024 در سه مدل مختلف پایه، اسپرت و RS راهی بازار جهانی می شود. سوبارو ایمپرزا 2024 در مدل پایه و اسپرت دارای یک موتور 2 لیتری باکسر چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 152 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور است. نسخه RS دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری باکسر چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 182 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور است.

subaru-impreza-2023-سوبارو ایمپرزا (1)

همه مدل های سوبارو ایمپرزا 2024 به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز هستند. نسخه های اسپرت و RS دارای گیربکس CVT با هشت دنده شبیه سازی شده با ضرایب از پیش تعیین شده و پدال شیفترهای پشت فرمان هستند. سوبارو ایمپرزا 2024 به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. سوبارو اظهار کرده که عملکرد این سیستم چهار چرخ محرک در نسل جدید ایمپرزا به مراتب بهبود یافته و به سیستم توزیع گشتاور نیز مجهز شده است.

subaru-impreza-2023-سوبارو ایمپرزا (1)

ظاهر سوبارو ایمپرزا 2024

ششمین نسل سوبارو ایمپرزا 2024 به صورت ویژه با استایل هاچبک پنج درب عرضه می شود. این در حالیست که نسل پنجم این خودرو علاوه بر مدل هاچبک دارای مدل سدان هم بود. استایل ظاهری سوبارو ایمپرزا تکامل یافته نسل پیشین بوده و جلوپنجره آن مقداری بزرگتر شده و چراغ های جلو حالتی خشن تر به خود گرفته اند. بروزرسانی ها در عقب چشمگیرتر بوده و از جمله بارزترین آنها می توان به چراغ های عقب D شکل و خروجی های اگزوز مخفی در پشت سپر اشاره کرد.

subaru-impreza-2023-سوبارو ایمپرزا (1)

تریم RS مدل اسپرت تر ایمپرزا بوده و نام آن از سوبارو ایمپرزا 2.5 RS سال 1998 برگرفته شده است. این تریم دارای چهره تهاجمی تر بوده که به لطف اجرای تریم خاکستری تیره روی جلوپنجره، ضربه گیرهای جانبی، قاب آینه ها و رینگ های 18 اینچیست. این مدل به صورت استاندارد دارای چراغ های LED جلو و مه شکن است. همچنین درون کابین سوبارو ایمپرزا RS صندلی ها دارای تودوزی دو رنگ مشکی و قرمز هستند و برای تزیینات کابین نیز از تریم فیبر کربنی استفاده شده است.

subaru-impreza-2023-سوبارو ایمپرزا (1)

داخل کابین سوبارو ایمپرزا 2023

تغییرات کابین سوبارو ایمپرزا 2024 به مراتب بیشتر از نمای بیرونیست. سوبارو ایمپرزا جدید دارای یک نمایشگر لمسی 11.6 اینچی ایستاده در میان داشبورد است. این نمایشگر دارای درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو است. همانند سوبارو Outback و لگاسی، نسخه های پایه دارای یک نمایشگر کوچکتر 7 اینچی در میان داشبورد هستند.

subaru-impreza-2023-سوبارو ایمپرزا (1)

برای اینکه رانندگی با ایمپرزا 2024 جذابتر شود، برای این خودرو سیستم فرمان برقی دوال پینیوم مشابه با سوبارو WRX نصب شده است. سوبارو ادعا کرده که پاسخ این سیستم فرمان به چرخش سریعتر و دقیقتر است. همچنین سوبارو ایمپرزا دارای سیستم کمکی راننده این برند موسوم به EyeSight است. این سیستم دارای زاویه دید وسیعتری نسبت به نسل قبلی بوده و قادر به تشخیص دوچرخه سوار و عابرین پیاده است. همچنین مجهزترین نسخه های سوبارو ایمپرزا 2023 دارای سیستم رادار نقطه کور، کمکی تثبیت حرکت بین خطوط، هشدار ترافیک عقب و سیستم کمکی اضطراری فرمان برای جلوگیری از تصادف هستند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟