اخبار خودرو جهان
با هدف تولید خودروهای برقی از سال 2025 صورت می گیرد

سونی و هوندا شریک شدند

شنبه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سونی و هوندا شریک هم برای تولید خودروی الکتریکی و برقی شدند (1)

سونی غول تکنولوژی ژاپنی در نمایشگاه CES 2020 با رونمایی سدان الکتریکی بسیار جذاب ویژن S همه را حیرت زده کرد. در اوایل سال 2022 نیز سونی در نمایشگاه CES اسیووی ویژن S 02 را رونمایی کرد. در ژاویه بود که این شرکت ژاپنی از تاسیس زیربرند سونی Mobility خبر داد تا رسما به بازار خودروهای الکتریکی در جهان ورود کرده باشد. چند هفته بعد مشخص شد که سونی دنبال یک شریک استراتژیک برای ورود قدرتمندانه به دنیای خودروهای برقیست.

به گزارش خودرونویس، حال در پنجم مارس 2022 هستیم و سونی شریک خود یعنی شرکت خودروسازی هوندا ژاپن را پیدا کرده است. این دو کمپانی توافق کرده اند که گفت و گوهای متعددی را در خصوص تشکیل یک شرکت برای توسعه و فروش خودروهای الکتریکی پیش ببرند. به همین منظور جویت ونچر ایجاد شده توسط سونی و هوندا نیو کمپانی نام گرفته و زمینه فعالیت آن تجاری سازی و تولید خودروهای بدون آلایندگی و برقیست. هدف این دو شرکت تاسیس نیو کمپانی یا همان جوینت ونچر تا پیش از پایان سال 2022 است.

سونی و هوندا شریک هم برای تولید خودروی الکتریکی و برقی شدند (2)

اولین خودروی برقی سونی و هوندا

اگر همه چیز طبق برنامه سونی و هوندا پیش رود، اولین خودروی الکتریکی تولید شده توسط نیو کمپانی تا سال 2025 به بازار جهان عرضه خواهد شد. همانطور که پیش بینی می شد، وظیفه هوندا تولید خودروها در یکی از کارخانه های اختصاصی خود بوده و سونی نیز مسئول توسعه پلتفرم این ماشین های برقیست. هنوز بسیار زود بوده که پیش بینی کنیم آیا خودروهای برقی سونی و هوندا به دو خودروی مفهومی سدان و اسیووی سونی ویژن S ربطی دارند یا خیر.

سونی و هوندا شریک هم برای تولید خودروی الکتریکی و برقی شدند (2)

باید یادآوری کنیم که این دو کانسپت الکتریکی سونی تماما توسط این خودرو توسعه پیدا نکرده بودند و سونی با همکاری بزرگانی مانند Magna Steyr، بوش، ZF، کانتیننتال، Nvidia و کوالکام موفق به توسعه این دو خودروی برقی مفهومی شده بود. توسعه خودروی سدان سونی ویژن S که دو سال پیش رونمایی شده بود هیچگاه متوقف نشد و سونی ظاهرا برنامه های جدی را پس از معرفی این سدان الکتریکی کانسپت دنبال می کرد.

سونی و هوندا شریک هم برای تولید خودروی الکتریکی و برقی شدند (2)

مشخصات ماشین برقی سونی ویژن S

هر دو کانسپت الکتریکی سونی ویژن S سدان و اسیووی دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بودند. این دو خودرو دارای یک موتور الکتریکی روی اکسل جلو و یک موتور برقی دیگر روی اکسل عقب بودند که روی هم رفته 536 اسب بخار توسط آنها تولید می شد. سونی ویژن S سدان قادر بود طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 240 کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود. سونی ویژن S 02 اسیووی مقداری کندتر است. چون 130 کیلوگرم وزن بیشتری داشته و وزن خالص آن 2480 کیلوگرم اعلام شده بود.

سونی و هوندا شریک هم برای تولید خودروی الکتریکی و برقی شدند (2)

در حالیکه سونی ویژن S سدان تنها به صورت چهار نفره طراحی شده بود، ولی کراس اوور الکتریکی سونی ویژن S 02 امکان حمل هفت سرنشین را هم داشت. مطلبی در خصوص باتری های به کار رفته در این دو خودروی برقی ذکر نشده ولی تنها سونی اشاره داشته که پک های باتری بسیار باریکی در کف خودرو با هدف لطمه ندیدن فضای داخلی نصب شده است. این پلتفرم تنها برای طراحی خودروهای سدان و اسیووی معرفی نشده. بلکه روی همین ساختار می توان مینی ون و سایر استایل های خودرو با پیشرانه برقی را نیز معرفی کرد.

ظاهرا سونی قصد دارد با ورود به صنعت خودروسازی، با شرکت اپل نیز که قصد ورود به این صنعت را دارد رقابتی جدی داشته باشد.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟