اخبار خودرو جهان
ورود غول تکنولوژی ژاپن به دنیای خودروهای الکتریکی

ماشین سونی ویژن S 02 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سونی ویژن S 02

از تلویزیون های OLED جدید گرفته تا هدست های واقعیت مجازی سونی، می توان گفت که این غول تکنولوژی ژاپنی چیزهای سرگرم کننده زیادی را برای نمایش در غرفه خود در نمایشگاه CES 2022 دارد. اما در خودرونویس ما قصد صحبت در خصوص این سیستم ها را نداریم؛ بلکه سونی در یک اقدام غافلگیر کنند یک خودروی کانسپت تمام الکتریکی به نام Vision-S 02 (ویژن S 02) که یک اسیووی شکل گرفته بر پایه سدان پیشتر معرفی شده ویژن S 01 بوده را معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، در حالی که سدان سونی ویژن S 01 که در نمایشگاه CES 2020 معرفی شده بود، ظرفیت حمل چهار سرنشین را داشت، این اسیووی الکتریکی کانسپت ویژن S 02 به مراتب کاربردی تر بوده و ظرفیت هفت سرنشین را دارد. تا حد زیادی سونی ویژن S 02 مشابه نسخه لیفت شده همزاد سدان خود به نظر می رسد و ابعادی تقریبا مشابه دارد. این کراس اوور الکتریکی کانسپت سونی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.9، 1.93 و 1.65 متر بوده و فاصله بین دو محور بسیار زیادی معادل 3.03 متر دارد. این خودرو دارای رینگ های 20 اینچی بوده و وزن خالص آن بدون سرنشین 2480 کیلوگرم اعلام شده است.

سونی ویژن S 02

مشخصات ماشین سونی Vision S 02 (ویژن S 02)

ماشین سونی ویژن S 02 دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ بوده که به لطف نصب دو موتور الکتریکی (یکی روی هر اکسل) حاصل شده است. هر یک از موتورهای الکتریکی خودرو سونی ویژن S 02 قادر به تولید 268 اسب بخار دقیقا مشابه نسخه سدان ویژن S 01 هستند. شتابگیری اولیه این کراس اوور الکتریکی سونی اعلام نشده؛ ولی نسخه سدان که 130 کیلوگرم هم وزن کمتری داشت، حدود 4.8 ثانیه نیاز دارد که از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بدین ترتیب این کراس اوور سونی مقداری هم کندتر خواهد بود. وزن زیادتر و آیرودینامیک ضعیف تر این کراس اوور ویژن S 02 سونی باعث شده بسشینه سرعت قابل پیمایش آن 60 کیلومتر بر ساعت کمتر از مدل سدان باشد و تنها می تواند با نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

کابین سونی ویژن S 02

شباهت بین دو خودرو سونی ویژن S 01 و 02 به مراتب فراتر از نصب موتورهای الکتریکی یکسان است؛ بلکه این دو خودروی کانسپت هر دو دارای طول و فاصله بین دو محوری یکسان هستند. منتهی نسخه کراس اوور مقداری عرض بیشتری دارد و طبیعتا مقداری هم ارتفاع آن بیشتر است. هر دو خودرو دارای سیستم تعلیق بادی هستند؛ ولی فاصله کف کراس اوور سونی ویژن S 02 از سطح زمین 15.7 سانتی متر بوده که حدود 2.5 سانتی متر بیشتر از همزاد سدان خود است.

نمای عقب سونی ویژن S 02

سونی در نمایشگاه CES 2020 بود که سدان الکتریکی ویژن S 01 کانسپت را معرفی کرده بود و چندین بار اظهار کرده بود که قصد ندارد حتی ذره ای به دنیای خودروسازی و این صنعت پیچیده ورود کند؛ ولی حدس بزنید چه اتفاقی افتاده؟ بهار سال 2022 سونی قصد دارد یک کمپانی جدید به نام Sony Mobility را تاسیس کرد که به وسیله آن می خواهد به دنیای خودروهای الکتریکی ورود کند. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد نسخه های تولیدی سونی ویژن S 01 و 02 باشیم.

عکس ماشین سونی ویژن S 02

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟