اخبار خودرو جهان
MPV لوکس چینی با طراحی آمریکایی پسند

ون مکسوس G90 رونمایی شد

پنجشنبه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ون مکسوس G90

خودروهای مینی ون و MPV به سرعت در حال محبوب شدن بین مشتریان هستند. بازار چین بیشترین طرفدار و مشتری را برای خرید این دسته از خودروها دارد و جدیدترین مینی ون یا MPV معرفی شده برای این بازار خودروی مکسوس Maxus G90 است. اگر ظاهر ون مکسوس G90 برایتان آشناست به این دلیل بوده که مکسوس G90 برادر دوقلوی مجهز به موتور درونسوز ون الکتریکی میفا MIFA 9 بوده که مدتی پیش به بازار چین معرفی شد.

ظاهر ون مکسوس Maxus G90

به گزارش خودرونویس، تمام تولیدکنندگان خودروهای مینی ون و MPV این خودرو را به خوبی می دانند که باید یک جلوپنجره تا حد امکان بزرگ را برای این خودروها نصب کنند! مکسوس G90 هم شما را ناامید نمی کند و به یکی از بزرگترین جلوپنجره های تا به امروز طراحی شده در صنعت خودروسازی جهان مجهز شده است! لازم به یادآوریست که مکسوس یکی از زیربرندهای کمپانی بزرگ SAIC چین است.

ون مکسوس G90

یک جلوپنجره تقریبا مربعی شکل بسیار بزرگ در پروفیل جلوی مکسوس G90 نصب شده که تقریبا تمام پوزه این خودرو را احاطه کرده. این جلوپنجره با نوارهای کرومی احاطه شده و دارای مش بندی V شکل بوده که چهره ای خشن و به نسبت جذاب به این ون چینی بخشیده است.

چراغ های LED باریکی شبیه به چوب هاکی در قسمت جانبی و بالایی این جلوپنجره طراحی شده که تا بالاترین قسمت پروفیل جلو امتداد یافته اند. چراغ های اصلی جلو درون یک قاب مجزا مقداری پایین تر و درون سپر طراحی شده اند. یک تریم کرومی ضخیم نیر در قسمت پایینی سپر ون مکسوس G90 نصب شده که استیال این خودرو را لاکچری تر نشان می دهد.

 

ون مکسوس G90

ون مکسوس G90 استایلی جعبه ای شکل دارد و حتی اگر از نمای رو به رو متوجه آن نشوید، با نگاه به پروفیل جانبی این طراحی باکس مانند را خواهید دید که از دو قسمت مختلف یکی کاپوت و دیگری کابین بزرگ تشکیل شده که سقف با شیبی بسیار ملایم در قسمت عقب به شیشه انتهایی خودرو ختم شده است.

یک تریم کرومی Z شکل روی ستون C این خودرو طراحی شده که دقیقا زیر خط سقف تا انتهای خودرو ادامه یافته است. یک تریم کرومی دیگر هم روی رکاب خودرو و بین چرخ های جلو و عقب اجرا شده است. در هر دو طرف ون مکسوس G90 درب های بزرگ ریلی الکترونیکی برای ورود و خروج ساده طراحی شده اند. هرچند تمام مینی ون ها و MPVها دارای پروفیل جانبی با طراحی ساده ای هستند، اما رینگ های آلیاژی پنج پره دوبل زیبایی این قسمت را بیشتر کرده اند.

ون مکسوس G90

مکسوس G90 یک ون سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5.3، 2 و 1.845 متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3.2 متر اعلام شده است. مکسوس G90 در طراحی عقب دقیقا مشابه با همزاد برقی خود یعنی MIFA 9 طراحی شده و چراغ های LED با دیزاین X شکل دقیقا بین این دو خودرو مشترک هستند. هم راستا با سقف نیز یک اسپویلر طراحی شده که درون آن چراغ استاپ ترمز نیز جانمایی شده است.

ون مکسوس G90

داخل ون مکسوس G90

راننده و سرنشین جلو در کابین ون مکسوس G90 حس نشستن روی مبل در خانه را دارند. روی داشبورد یک پنل تمام دیجیتالی عریض نصب شده که متشکل از سه نمایشگر است که سرتاسر عرض داشبورد را پوشش داده. همچنین یک هدآپ دیسپلی 10 اینچی نیز به راننده کمک می کند چشمهایش را از مسیر پیش رو برندارد! دریچه های سیستم تهویه درست در زیر این پنل دیجیتالی تعبیه شده اند که برای تنظیم آنها کلیدهای لمسی خازنی تعبیه شده است.

ون مکسوس G90

در کنسول میانی یک پد شارژ بدون سیم، دو جالیوانی و یک محفظه کنسول بزرگ و جادار قرار دارد. شیفتر گیربکس مانند بسیاری از خودروهای آمریکایی در پشت فرمان قرار دارد و یک دوربین تشخیص چهره نیز روی ستون A تعبیه شده تا با تشخیص چهره راننده تنظیمات خودرو را به حالت ذخیره شده برگرداند.

ون مکسوس G90

فضای تعبیه شده برای سرنشینان ردیف های عقبی بسیار لوکس تر است و همه صندلی ها دارای تکیه گاه آرنج و پا هستند. همچنین برای سرنشینان ردیف دوم نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی یکپارچه با پشتی صندلی های جلو تعبیه شده که کنترل آن روی همین تکیه گاه های دست قرار دارد. از جمله دیگر امکانات ون مکسوس G90 می توان به نورپردازی کابین در 64 رنگ، سردکن و گرمکن صندلی ها و قابلیت ماساژ اشاره کرد. همچنین دو سانروف با قابلیت باز شدن باعث می شود نور بیشتری به داخل کابین وارد شود. وجود سیستم صوتی JBL نیز یکی دیگر از محاسن این MPV لوکس چینی محسوب می شود. تمام صندلی های مکسوس G90 امکان تنظیم به صورت الکترونیکی را دارند و به صورت یکپارچه دارای جالیوانی و میز کار هستند.

ون مکسوس G90

مشخصات فنی ون مکسوس G90

ون مکسوس G90 دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بوده که قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت است. البته یک نسخه توربودیزل 2 لیتری با 120 اسب بخار قدرت نیز در برخی از بازارهای جهانی عرضه می شود. ون مکسوس G90 دارای برچسب قیمت پایه ای معادل 35 هزار و 200 دلار بوده و در مجهزترین نسخه قیمت این خودرو تا 53 هزار و 500 دلار نیز افزایش می یابد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟