اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه شانگهای 2021 رخ داد

تویوتا کراون Vellfire رونمایی شد

دوشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا کراون Vellfire

تویوتا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 اسیووی لوکس کراون Kluger را که همان هایلندر لوکس تر شده بود رونمایی کرد. ولی این خودروساز ژاپنی در همین نمایشگاه یک محصول دیگر با برند کراون را نیز رونمایی کرده است. این خودرو یک مینی ون با لوگوی محبوب کراون در بازار چین بوده و درست همانند اسیووی Kluger، این مینی ون هم یک محصول تغییر نشان یافته از تویوتاست. این مینی ون تویوتا کراون Vellfire نام داشته که قرار است توسط شریک تجاری چینی تویوتا یعنی FAW در چین تولید شود.

به گزارش خودرونویس، تویوتا کراون Vellfire تولید شده توسط FAW، در واقع همان تویوتا آلفارد (Alphard) تولید شده در دیگر شریک چینی تویوتا یعنی شرکت GAC بوده که هر دو عملا یک خودرو با استایل هایی مختلف هستند. ولی داستان خیلی پیچیده تر از صحبت هاست؛ چراکه لکسوس هم بر پایه همین مینی ون محصولی را به نام LM در برخی از کشورها از جمله همین چین عرضه کرده است. ولی تویوتا کراون ولفایر مانند اسیووی کراون Kluger صرفا ویژه عرضه در چین طراحی شده است.

تویوتا کراون Vellfire

مشخصات فنی و قیمت تویوتا کراون ولفایر

متاسفانه تویوتا هیچ خبر اختصاصی مربوط به رونمایی مینی ون کراون ولفایر در چین را منتشر نکرده و ما هم مجبور به بازنشر تصاویر رسمی منتشر شده توسط تویوتا هستیم که کیفیتی پایین دارند. بنا به ادعای رسانه های چینی، تویوتا کراون ولفایر در بازار چین قیمت عجیبی معادل 141 هزار و 700 دلار دارد. این قیمت برای یک محصول پیش پا افتاده تویوتا بسیار عجیب و سرسام آور است؛ ولی لازم است یادآوری کنیم که برادر لوکس تر همین خودرو یعنی لکسوس LM با تمام تجهیزات و سیستم ها در بازار چین قیمتی معادل 215 هزار دلار دارد که چندین برابر قیمت پایه همین خودرو در بازارهای جهانی از جمله اروپاست.

کابین تویوتا کراون Vellfire

تویوتا کراون ولفایر در چین تنها با یک پیشرانه هیبریدی عرضه می شود. این پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری و یک موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته 163 اسب بخار قدرت تولید می کنند که اصلا رقم چشمگیری نیست. چراکه امروزه پیشرانه های درونسوز با حجمی کمتر آن هم بدون کمک سیستم هیبریدی قدرتی بیشتر از این ارقام را تولید می کنند. نیروی تولیدی این پیشرانه هیبریدی توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های تویوتا کراون ولفایر منتقل می شود. اگر لکسوس LM را در نظر نگیریم، باید اظهار کنیم که کراون ولفایر لوکس ترین مدل تولیدی این مینی ون بوده و همچنان لوگوی تویوتا را روی غربیلک فرمان حفظ کرده؛ ولی در استایل بیرونی شاهد نصب لوگوی کراون به جای نشان تویوتا هستیم.

صندلی تویوتا کراون Vellfire

سخن پایانی

تویوتا هم اکنون پیش فروش کراون ولفایر را در بازار چین آغاز کرده است. نام کراون در بازار چین به نوعی به زیربرند لوکس تویوتا تبدیل شده و این خودروساز ژاپنی نسخه های لوکس تر محصولات خود را با نام کراون و قیمتی بیشتر نسبت به مدل های معمولی به چین عرضه می کند. البته بهتر است کراون را در بازار چین با تویوتا کراون سدان در بازار ژاپن اشتباه نگیرید. تویوتا کراون سدان در ژاپن یک محصول لوکس بوده که یکی از محصولات محلی تویوتا محسوب می شود و یک پله نسبت به پرچمدار تویوتا یعنی سدان Century جایگاه پایین تری دارد.

3.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟