اخبار خودرو جهان
اسیووی لوکس، قدرتمند و خاص زیربرند پریمیوم جیلی

لینک اند کو 08 همزاد پلاگین هیبریدی ولوو XC60

چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
لینک اند کو 08 Lynk & Co

لینک اند کو 08 یکی از بزرگترین اسیوویهای این زیربرند موفق جیلی بوده که به تازگی رونمایی شده و مشخصات پیشرانه پلاگین هیبریدی آن نیز منتشر شده است.

مشخصات فنی لینک اند کو 08

به گزارش خودرونویس، لینک اند کو 08 دارای پیشرانه هیبریدی 536 اسب بخاری با بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر است. این اسیووی بزرگ تنها 5 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو هفتمین محصول برند پریمیوم فعال زیر چتر کمپانی جیلی محسوب می شود.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

لینک اند کو 08 دارای یک پک باتری 39.6 کیلووات ساعتی NMC بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 245 کیلومتر مسافت تحت سیکل CLTC را در خود ذخیره می کند که مسافت بسیار زیادی برای یک خودروی پلاگین هیبریدیست. این خودرو در حالت باک بنزین فول و باتری فول شارژ قادر به طی کردن مسافت 1400 کیلومتر است.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

لینک اند کو 08 روی نسل دوم پلتفرم CMA توسعه یافته و ساختار آن با ولوو XC60 یکسان است. پلتفرم CMA به صورت مشترک توسط ولوو و جیلی توسعه یافته و تا به امروز محصولات مختلفی از برند پل استار، ولوو و لینک اند کو روی آن توسعه یافته که از جمله آنها می توان به پل استار 2 هم اشاره کرد.

لینک اند کو 08 دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و دارای سیستم پلاگین هیبریدی لینک E-Motive EM-P است که متشکل یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور برقیست. سیستم عامل Flyme Auto که مبتنی بر لینوکس نوشته شده با راننده و سرنشینان تعامل دارد. جیلی شرکت تولید کننده تلفن همراه هوشمند Meizu را سال گذشته خریداری کرد و این سیستم عامل با کمک همین شرکت طراحی شده و برای پردازش آن چیپست اسنپدراگون 8155 نصب شده است.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

این خودرو دارای گیربکس سه سرعته DHT پرو بوده که جیلی ادعا کرده سیستم خنک کننده این خودرو بسیار کارآمد بوده و حرارت را 30 درصد در بخش ورودی هوای زیر سپر کاهش داده است. بدین ترتیب همین یک ورودی هوا زیر سپر جلو برای خنک کاری موتور بنزینی این خودرو کافیست.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

لینک اند کو 08 در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4820، 1915 و 1685 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2848 میلی متر است. بدین ترتیب یک پله نسبت به اسیووی 09 همین برند در رده پایین تر قرار می گیرد. چراکه 222 میلی متر طول کمتر، 62 میلی متر عرض کمتر و 95 میلی متر هم ارتفاع کمتری دارد. البته این خودرو مقداری نسبت به مرسدس بنز GLC، ولوو XC60 و ب ام و X4 بزرگتر است و رینگ های 21 اینچی هم برای آن نصب شده اند.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

طراحی ظاهری

لینک اند کو 08 کراس اووری با استایلی با ابهت و در عین حال خاص و زیباست. گول جلوپنجره بسته این خودرو نخورید. با وجود اینکه یک موتور بنزینی زیر کاپوت نصب شده و این خودرو تمام برقی نیست، جلوپنجره آن به صورت بسته طراحی شده است. به همین جهت استایلی مشابه با خودروهای تمام برقی دارد.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

این خودرو همانند مدل کانسپت دارای چراغ های دیلایت با دو خط عمودی روی کاپوت است. البته مقداری بالاتر این دو نوار عمودی به یکدیگر متصل می شوند و در لبه گلگیر امتداد یافته اند. چراغ های اصلی نیز درست در زیر این چراغ روشنایی در روز نصب شده اند.

لینک اند کو 08 Lynk & Co

طراحی کابین لینک اند کو 08

در حالیکه ممکن است دیزاین بیرونی لینک اند کو 08 مطابق با سلیقه هر فردی نباشد، اما کابین طراحی تمیزی داشته و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. کسنول میانی طراحی ساده ای دارد و داخل آن صرفا پد شارژ بدون سیم تلفن همراه و دو جالیوانی دیده می شود. دو نمایشگر دیجیتالی یکی با قطر 12.3 اینچ در پشت فرمان و دیگری با قطر 15.4 اینچ در میان داشبورد نصب شده است. این خودرو همچنین دارای هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده 92 اینچی است. به لطف سیستم عامل Flyme Auto، به سادگی امکان اتصال تلفن همراه به این خودرو امکانپذیر است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟