اخبار خودرو جهان
400 هزار دلار گرانتر از مدل سه سیلندر هیبریدی!

کونیگزگ جمرا با موتور هشت سیلندر 2300 اسب بخاری آمد

دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
koenigsegg-gemera-V8 کونیگزگ جمرا هشت سیلندر موتور

زمانیکه کونیگزگ جمرا Gemera در ماه مارس سال 2020 رونمایی شده، این برند سوئدی تصمیم به نصب یک پیشرانه 2 لیتری دو توربوشارژ سه سیلندر در کنار سه موتور برقی برای این خودرو گرفت. این سیستم هیبریدی قادر به تولید 1700 اسب بخار قدرت و 2581 نیوتن متر گشتاور است. اما حال کونیگزگ جمرا به صورت آپشنال با پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ نیز قابل سفارش است تا همچنان بتوانید از صدای جذاب موتورهای درونسوز لذت ببرید.

مشخصات فنی کونیگزگ جمرا با موتور هشت سیلندر

به گزارش خودرونویس، موتور هشت سیلندر کونیگزگ جمرا قادر به تولید 2300 اسب بخار قدرت و 2750 نیوتن متر گشتاور در صورت وجود سوخت E85 داخل باک است. در صورت سفارش نسخه هشت سیلندر این خودرو، باید 400 هزار دلار مبلغ اضافی نسبت به مدل سه سیلندر هیبریدی پرداخت کنید. تقریبا به اندازه یک لامبورگینی اونتادور تفاوت قیمت دارند! نیروی تولیدی این پیشرانه هشت سیلندر توسط گیربکس 9 سرعته Light Speed به چرخ ها منتقل می شود.

koenigsegg-gemera-V8 کونیگزگ جمرا هشت سیلندر موتور

نصب پیشرانه هشت سیلندر تنها تغییر برای کونیگزگ جمرا نیست. بلکه کونیگزگ هم اکنون آینه های جانبی معمولی را به جای دوربین های دید جانبی برای این مدل هشت سیلندر نصب شده است. چراکه نصب دوربین دید جانبی در بازار آمریکا روی خودرو مجاز نیست و خودروها همچنان باید آینه داشته باشند.

koenigsegg-gemera-V8 کونیگزگ جمرا هشت سیلندر موتور

کونیگزگ جمرا در نسخه سه سیلندر قادر است طی 1.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 402 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این ابرخودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، فرمانپذیری چهار چرخ و توزیع هوشمند گشتاور است. پیشرانه هیبریدی این خودرو قابلیت حرکت مسافتی در حدود 50 کیلومتر را در حالت تمام برقی داشته و این عملکرد برای یک ابرخودرو کاملا مناسب است. در حال حاضر مطلبی در خصوص عملکرد نسخه هشت سیلندر این ابرخودرو اعلام نشده است.

koenigsegg-gemera-V8 کونیگزگ جمرا هشت سیلندر موتور

این ابرخودروی چهار نفره دارای یک پکیج آپشنال به نام گوست بوده که به موجب آن اسپلیتر جلو، بال عقب و قطعات آیرودینامیکی دیگری به این خودرو اضافه می شوند. با توجه به تغییراتی که در زیر کاپوت صورت گرفته و نصب موتور هشت سیلندر در این نسخه، دیگر خبری از محفظه بار در جلو و زیر ماپوت مانند مدل سه سیلندر نیست.

به منظور تولید این نسخه هشت سیلندر، کونیگزگ مجبور شده که فضای تولید جدید، سالن مشتریان، مرکز تجربه، دفترهای جدید و اتاق جلسه، شوروم و خرده فروشی و … را به کارخانه خود اضافه کند. همچنین این شرکت در حال احداث یک پیست تست در کارخانه است.

koenigsegg-gemera-V8 کونیگزگ جمرا هشت سیلندر موتور

با وجود توسعه کارخانه، اما هنوز قرار نیست که نخستین سری تحویلی کونیگزگ جمرا با موتور هشت سیلندر تا قبل از سال 2025 به دست مشتریان برسد. این شرکت قصد دارد که تعداد 300 دستگاه از این خودرو را به مشتریان تحویل دهد. در ماه مارس 2022 کونیگزگ نخستین پروتوتایپ قابل حرکت از این ابرخودرو را نشان داد. در آن زمان این ابرخودروی سه سیلندر تنها تا دور 4500 گاز می خورد، اما اکنون این نسخه تا دور 8500 گاز می خورد.

koenigsegg-gemera-V8 کونیگزگ جمرا هشت سیلندر موتور

کابین لوکس کونیگزگ جمرا

بر اساس استاندارد ابرخودروها، کونیگزگ جمرا چه در مدل هشت سیلندر و چه در مدل سه سیلندر کابین بسیار لوکسی دارد. این ابرخودرو دارای تجهیزاتی از جمله گرمکن برای هر چهار صندلی، هشت جالیوانی با سردکن و گرمکن، نمایشگرهای مالتی مدیا در جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع سه کاناله و پد شارژ بدون سیم تلفن همراه در جلو و عقب است.

4.8 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟