سوپر اسپرت
سریع‌ترین محصول تاریخ کونیگزگ

کونیگزگ جسکو Absolut معرفی شد

چهارشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کونیگزگ جسکو ابسولوت

حدود یک سال پیش بود که کونیگزگ اعلام کرد در حال توسعه نسخه‌ای از ابرخودروی جسکو بوده که قادر به حرکت با بیشینه سرعتی فراتر از 484 کیلومتر بر ساعت(300 مایل بر ساعت) است. این کمپانی سوئدی قصد داشت که این خودرو را در نمایشگاه ژنو 2020 رونمایی کند، اما با وجود لغو شدن این رویداد بزرگ خودرویی، کونیگزگ ابرخودروی جسکو Absolut را در مراسمی اختصاصی رونمایی کرد.

به گزارش خودرونویس، کونیگزگ در خصوص بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو مطلبی را ذکر نکرده، اما اظهار داشت که جسکو ابسولوت سریع‌ترین ابرخودروی تولید شده توسط این کمپانی بوده و تا همیشه پادشاه سرعت این برند سوئدی باقی خواهد ماند.

با کمی محاسبه و مقایسه به صورت حدودی می‌توان به بیشینه سرعت این ابرخودروی فوق سریع پی برد. کونیگزگ اعلام کرده که این خودرو بیشینه سرعتی فراتر از تمام خودروهای تولید شده تا به امروز دارد؛ بدین ترتیب جسکو ابسولوت از نسخه 300+ بوگاتی شیرون با بیشینه سرعت قابل پیمایش 490 کیلومتر بر ساعت نیز سریع‌تر است. بدین ترتیب ممکن است که جسکو قادر باشد به سرعتی فراتر از 500 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

مشخصات فنی

قلب تپنده جسکو ابسولوت یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژه است که قادر به تولید بیشینه قدرت 1280 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 1000 نیوتن‌متر در صورت استفاده از بنزین معمولی است. اما اگر بنزین E85 داخل باک این خودرو ریخته شود، بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب به 1600 اسب‌بخار و 1500 نیوتن‌متر افزایش می‌یابد. تمام قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می شود.

جسکو ابسولوت

آیرودینامیکی بی نظیر

جسکو ابسولوت این سریع بودن خود را مدیون تلاش‌های کونیگزگ برای بهبود آیرودینامیک است، البته این تلاش‌ها بی حاصل هم نبوده و طبق اعلام کونیگزگ این ابرخودروی فوق سریع ضریب مقاومت هوایی معادل 0.278 دارد. برای به دست آمدن این نتیجه، کونیگزگ بیش از سه هزار ساعت را برای آنالیز کردن آیرودینامیک جسکو ابسولوت صرف کرده؛ مضاف بر آن بیش از پنج هزار ساعت نیز برای طراحی و مهندسی این خودرو زمان صرف شده است.

نمای عقب جسکو ابسولوت

وزن سبک

بخشی از عملکرد خیره کننده این ابرخودرو نیز به لطف وزن سبک و تعویض دنده‌های فوق سریع آن حاصل شده است. کونیگزگ به لطف استفاده از مواد سبک و الیاف فیبرکربنی و شاسی مونوکوک فیبرکربنی، موفق شده وزن خالص جسکو ابسولوت را روی 1320 کیلوگرم محدود کند. با وجود اینکه جسکو ابسولوت ابرخودرویی فوق سریع و رکورد شکن است، اما جالب است بدانید که قابلیت استفاده به صورت روزمره را نیز دارد که این قابلیت به دلیل نصب تعلیقی راحت‌ حاصل شده که ضمن پایداری در مانورها و پیچ‌های تند، برای سواری در شهر نیز مناسب است.

عقب کونیگزگ جسکو ابسولوت

کونیگزگ به دنبال تخت پادشاهی بوگاتی

تا زمانی که کونیگزگ موفق شود با جسکو ابسولوت به رکورد بوگاتی دست یابد، باید اظهار کنیم که شیرون سوپراسپرت 300+ همچنان پادشاه سرعت جهان باقی می ماند. شیرون سوپر اسپرت 300+ یا شیرون Longtail دم بلند نسخه ای خاص از این ابرخودروی 16 سیلندر بوده که بوگاتی چندی پیش به وسیله آن موفق شد اولین کمپانی دنیا باشد که با یک خودروی تولیدی از مرز سرعت 300 مایل (484 کیلومتر) بر ساعت عبور کند..

بوگاتی شیرون 300+

این نسخه ویژه شیرون 25 سانتی متر طول بیشتری نسبت به نسخه استاندارد داشته و به همین دلیل به آن لقب دم دراز را نسبت داده اند. این خودرو به یک پیشرانه 8 لیتری 4 توربوشارژ 16 سیلندر مشابه نمونه نصب شده در شیرون استاندارد مجهز شده؛ اما بیشینه قدرت تولیدی آن در این نسخه خاص به 1578 اسب بخار رسانده شده است. این قدرت توسط یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار به چرخ ها منتقل شده و شیرون سوپر اسپرت 300+ با اتکا به آنها قادر به دست یافتن به بیشینه سرعت 490.484 کیلومتر بر ساعت است.

پس از این رکورد شکنی خیره کننده، برندهایی همچون SSC، کونیگزگ، و هنسی قصد شکستن رکورد بوگاتی و عبور از سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را کرده اند؛ اما تا به این لحظه هیچ شرکتی موفق به کنار زدن این غول 16 سیلندر از سر راه خود نشده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟