مشخصات فنی کونیگزگ CC850

به گزارش خودرونویس، کونیگزگ CC850 یک ادای دین به ریشه و گذشته این برند بوده که به یک پیشرانه 1363 اسب بخاری مجهز شده که به گیربکس 6 دنده دستی مجهز شده که می تواند نقش یک گیربکس 9 دنده اتوماتیک را هم ایفا کند! قطعا شما هم مثل ما از این عبارت شوکه شدید!

ابرخودرو کونیگزگ CC850

این اشتباه تایپی نیست. این اولین بار است که چنین گیربکسی در جهان تولید می شود و برای اولین بار روی کونینگزگ CC850 نصب شده است. لازم به ذکر است که کونیگزگ قبلا از در تولید گیربکس شهرت داشته و گیربکس LST (Light Speed) و گیربکس دایرکت درایو را تولید کرده بود. این گیربکس جدید که ESS یا Engage Shift System نام دارد بر پایه همان گیربکس LST توسعه یافته که بهترین ویژگی های گیربکس های اتوماتیک و دستی را در خود جمع کرده است. در حالت تعویض دنده به صورت اتوماتیک، این گیربکس به عنوان یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار عمل می کند. اما اگر تمایل به تعویض دنده به صورت دستی را داشته باشید، این گیربکس به صورت یک جعبه دندی دستی 6 سرعته با پدال کلاچ عمل می کند!

ابرخودرو کونیگزگ CC850

علاوه بر اینکه الگوی H گیربکس و تعویض دنده دستی خود یک اثر هنری محسوب می شود، بلکه مکانیزم پنهان شده در زیر آن نیز از کرنوگراف های سوئیسی الهام گرفته شده و جهت زنده کردن یاد کونیگزگ CC8S، شیفتر دنده چوبی با پرچم سوئد پوشانده شده است. کونیگزگ ادعا کرده که گیربکس نصب شده برای CC850 یکی از جذابترین گیربکس های نصب شده تا به امروز است.

ابرخودرو کونیگزگ CC850

کونیگزگ CC850 به یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز شده است. این همان موتوری بوده که برای کونیگزگ جسکو نیز نصب شده که این موتور به سریع ترین انجین جهان در دورگیری و پویایی بسیار بالای آن شهرت دارد. این پیشرانه قادر به تولید 1363 اسب بخار قدرت با سوخت E85 در دور 7800 بوده و قادر به تولید 1367 نیوتن متر گشتاور در دور 4800 است. تمام این نیرو به چرخ های عقب منتقل شده و ردلاین این موتور نیز در دور 8500 تنظیم شده است. کونیگزگ CC850 وزن خالصی معادل 1385 کیلوگرم دارد و دارای تقسیم وزن یک به یک بین چرخ های جلو و عقب است. همچنین این پیشرانه قابلیت سازگاری با سوخت های تجدیدپذیر را هم دارد.

ابرخودرو کونیگزگ CC850

ظاهر کونیگزگ CC850

طراحی قسمت کناری کونیگزگ CC850 دقیقا مشابه با CC8S اجرا شده است. این ابرخودرو دارای رینگ های سنترلاک 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب بوده و به تایرهای میشلن پایلون اسپرت 4S مجهز شده است. پشت چرخ ها دیسک های ترمز 16.1 اینچی کربن سرامیکی در جلو و 15.5 اینچی در عقب قرار گرفته که برای متوقف کردن این ابرخودرو به کالیپرهای ترمز شش پیستونه مجهز شده اند.

ابرخودرو کونیگزگ CC850

شاسی کونیگزگ CC850 ساختار مونوکوک داشته و از جنس فیبر کربن و آلومینیوم لانه زنبوری ساخته شده و بدنه این ابرخودرو نیز از ترکیب فیبر کربن و کولار ساخته شده است. کونیگزگ CC850 دارای سیستم تعلیق دوبل جناقی با سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیکی، کمک فنرهای گازی هیدرولیکی کنترل شونده به صورت الکترونیکی و دمپرهای تریپلیس در اکسل عقب بوده که هندلینگ عالی این ابرخودرو را تضمین می کنند. ترکیب این سیستم تعلیق با جعبه فرمان برقی قطعا حس راننده فراموش نشدنی را رقم می زند.

 

داخل کابین کونیگزگ CC850

کونیگزگ CC850 طراحی مینیمالی دارد شاهد داشبوردی متقارن مانند CC8S هستیم. همین تقارن باعث شده تا به سادگی بتوان این ابرخودرو را به صورت چپ فرمان و راست فرمان تولید کرد. همچنین کونیگزگ در عصر دیجیتالی تصمیم گرفته که بیشتر از ابزار آنالوگ در کابین CC850 استفاده کند.

ابرخودرو کونیگزگ CC850

صندلی های کونیگزگ CC850 با تودوزی چرمی یا جیر آلکانتارا قابل سفارش هستند. سیستم مالتی مدیا این خودرو نیز از درگاه اپل کار پلی، درگاه USB پشتیبانی کرده و یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه نیز درون کابین تعبیه شده است. همچنین به موجب سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دمای کابین حتی در پیست هم باب میلتان خواهد بود! به موجب سیستم Bird Eye دید اطراف و همچنین امکان لیفت 5 سانتی متری دماغه خودرو، این ابرخودرو را می توان به سادگی در فضاهای شهری نیز سوار شد.

ابرخودرو کونیگزگ CC850

جدا از کابین درب های Synchrohelix و سقف قابل جداشدن این ابرخودرو نیز وجه مشترک تمامی محصولات این شرکت هستند.

 

 

 

منبع carbuzz
5 از 1 رای