اخبار خودرو جهان
خودروی الکتریکی روسیه ای با تکنولوژی خودران سطح 3!

ماشین Kamaz کاماز Kama-1

دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کاماز کاما-1 kamaz kama-1

کاماز Kamaz یک کمپانی روسیه ای فعال در زمینه تولید انواع کامیون و تراک و همچنین پیشرانه خودروهای تجاریست که از سال 1969 در این زمینه فعالیت دارد. Kamaz کاماز با وجود چنین سابقه ای اقدام به تولید تولید خودرویی الکتریکی به نام Kama 1 (کاما 1) کرده است.

به گزارش خودرونویس، کاماز Kamaz با همکاری دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ خودروی الکتریکی Kama-1 (کاما 1) را طراحی کرده است. کاما 1 خودرویی الکتریکی شهری هاچبک سه درب بوده که ظاهرا کاماز قصد دارد آن را به زودی وارد خط تولید کند. همکاری کاماز Kamaz با دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ برای تولید این ماشین برقی از سال 2018 آغاز شده بود و مدتی پیش نسخه پیش تولید کاما-1 را معرفی کردند.

کاماز کاما-1 kamaz kama-1

مشخصات ماشین کاماز Kama 1 (کاما 1)

ماشین الکتریکی کاماز Kama 1 از یک پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 33 کیلووات ساعت بهره گرفته که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 250 کیلومتر مسافت را ذخیره می کند. خودروی برقی کاما 1 دارای یک موتور الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت بوده که به موجب گشتاور آنی و همچنین وزن سبکی که دارد می تواند طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این در حالی بوده که نسخه مفهومی این خودرو در زمان معرفی از یک موتور الکتریکی 109 اسب بخاری بهره گرفته بود.

کاماز کاما-1 kamaz kama-1

ماشین کاماز Kama 1 همچنین قادر به حرکت با نهایت سرعت 150 کیلومتر بر ساعت بوده که این عملکرد برای یک خودروی الکتریکی شهری کاملا رضایتبخش و مناسب است. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3.4، 1.7 و 1.6 متر بوده و فاصله کف آن از سطح زمین 160 میلی متر است. بدین ترتیب کاملا مناسب فضاهای باریک و پرترافیک شهری بوده و قابلیت مانورپذیری بالایی در معابر تنگ دارد.

کاماز کاما-1 kamaz kama-1

باتری 33 کیلووات ساعتی این خودرو در صورت اتصال به شارژ AC معمولی حدود 6 ساعت زمان نیاز دارد تا به صورت کامل شارژ شود. خوشبختانه برای کاماز Kama 1 قابلیت شارژ سریع DC نیز تعبیه شده که در صورت اتصال به شارژر فست حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری های آن به صورت کامل شارژ شوند.

 

امکانات کاماز Kama 1 (کاما 1)

ماشین کاماز Kama 1 به عنوان یک خودروی الکتریکی شهری امکانات خوبی را ارائه می دهد. این خودرو دارای چراغ های تمام LED جلو و عقب، فاصله مناسب از سطح زمین برای عبور از ناهواری ها و همچنین عدم برخورد کف خودرو با زمین در روسیه است. درون کابین این خودرو یک نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است.

کاماز کاما-1 kamaz kama-1

به گفته منابع روسیه ای این خودرو دارای سیستم کمکی راننده خودران سطح 3 بوده که بدین ترتیب دارای تجهیزاتی مانند کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمزگیری خودکار، تثبیت خطوط حرکت، هشدار خروج از خط و امکان رانندگی بدون گرفتن فرمان در شرایط کنترل شده است! از روسیه تولید چنین خودروی مجهزی بعید بود!

کاماز کاما-1 kamaz kama-1

زمان مشخص می کند که آیا روسیه این خودرو را تولید می کند یا خیر. چراکه تولید خودرویی الکتریکی با این امکانات اصلا کار ساده ای نیست. البته باید درنظر گرفت که فراگیر شدن خودروهای الکتریکی فرصت های جدیدی را برای صنعت خودروسازی جدید پدید آورده که پیشتر وجود نداشت. کاماز به منظور تولید خودروی الکتریکی Kama-1 کمپانی جدیدی را تاسیس کرده است.

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟