اخبار خودرو جهان
عضو جدید لوکس ترین ناوگان پلیس جهان

غیاث Ghiath ماشین پلیس جدید دبی بر پایه نیسان پاترول

یکشنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
غیاث ماشین پلیس جدید دبی Ghiath نیسان پاترول

پلیس دبی ناوگانی متشکل از بهترین خودروهای پلیس دنیا را در خود جا داده است. به عبارت دیگر ماشین های پلیس دبی از شاسی بلندهای لوکس و قدرتمند تا ابرخودروهای فوق لوکس و گران قیمت را شامل شده که بدین ترتیب خاص ترین و بروزترین ناوگان پلیس دنیا را دارد. به عبارت دیگر مهم نیست خودروی شما چقدر سریع حرکت می کند یا اینکه چه میزان توان عبور از موانع را دارد. چراکه راه فراری از چنگ پلیس دبی ندارید! حال یک ماشین پلیس جدید به نام غیاث Ghiath برای ناوگان پلیس دبی معرفی شده که بر پایه نیسان پاترول (آرمادا) توسعه یافته و ویژگی های جذابی را در خود جا داده که فکر فرار از قانون را از ذهن شما بیرون می کند!

به گزارش خودرونویس، این ماشین پلیس جدید دبی غیاث نام داشته که بر پایه نیسان پاترول (آرمادا) طراحی شده و توسط شرکت W موتورز توسعه یافته که برندیست که پشت کمپانی Lykan Hypersport قرار دارد. غیاث یا Ghiath Smart Patrol دومین ماشین پلیسی بوده که توسط این شرکت برای ناوگان پلیس دبی طراحی شده است. پیشتر این شرکت یک ماشین پلیس دیگر بر پایه شورولت تاهو توسعه داده بود. این غیاث جدید کاملا بازطراحی شده و به پنل های بدنه جدیدی متمایز از نیسان آرمادا مجهز شده است. لازم به ذکر است که آرمادا همان نیسان پاترول بوده و در بازارهایی به جز آمریکا با این نام عرضه می شود.

غیاث ماشین پلیس جدید دبی Ghiath نیسان پاترول

امکانات غیاث ماشین پلیس جدید دبی بر پایه نیسان پاترول

غیاث به عنوان یک ماشین پلیس چه امکاناتی دارد؟ این شاسی بلند ویژه پلیس دارای دوربین دوربین دید 360 درجه پریسکوپ به همراه هشت دوربین نظارت محیط پیرامون خودروست. این خودرو همچنین سیستم تشخیص چهره و پلاک خوان داشته که یکی از لازمه های همه خودروهای ناوگان پلیس است. یکی از ویژگی های جالب غیاث ماشین پلیس جدید دبی، یک کوادکوپتر بوده که باعث شده یک جفت چشم بیشتر به ناوگان پلیس این شهر بدهد. درون کابین نیسان پاترول غیاث یک نمایشگر یکپارچه 16 اینچی قرار دارد که هم نقش سیستم مالتی مدیا و سرگرمی داشته و هم راه ارتباطی با مرکز فرماندهیست.

غیاث ماشین پلیس جدید دبی Ghiath نیسان پاترول

درون کابین غیاث Ghiath یا همان ماشین پلیس جدید دبی نشانه هایی از طراحی نیسان پاترول/آرمادا دیده می شود. داشبورد، غربیلک فرمان و سیستم های آفرودی و بیراهه نوردی غیاث دقیقا مشابه نیسان پاترول یا همان نیسان آرماداست. با توجه به اینکه غیاث یک خودروی پلیس بوده، دارای صندلی عقب جدید و قفس محافظ و ابزاری در محفظه بار به منظور جست و جو و نجات است.

غیاث ماشین پلیس جدید دبی Ghiath نیسان پاترول

مشخصات غیاث Ghiath ماشین پلیس جدید دوبی

شرکت W موتورز مطلبی را در خصوص مشخصات فنی غیاث Ghiath اظهار نکرده است. ولی با توجه به این موضوع که غیاث بر پایه همان نیسان پاترول توسعه یافته، این احتمال وجود دارد که از پیشرانه هشت سیلندر 5.6 لیتری تنفس طبیعی نیسان پاترول یا همان آرمادا بهره گرفته باشد. این پیشرانه قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور بوده و به صورت استاندارد نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود.

غیاث ماشین پلیس جدید دبی Ghiath نیسان پاترول

بدین ترتیب اگر طی روزهای آتی به دبی سفر کردید، احتمال اینکه ماشین پلیس غیاث Ghiath را در حال تردد و گشت زنی مشاهده کنید بسیار بالاست. خبر خوب و عجیب اینجاست که شرکت W موتورز قصد دارد به زودی نسخه معمولی غیاث را نیز به بازار دبی عرضه کند. این شرکت در خصوص نسخه غیر پلیس خودروی غیاث مطلبی را بیان نکرده و صرفا اظهار داشته که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟