اخبار خودرو جهان
دارای باتری سیلیکون اسفنجی الکترود منفی

ماشین گک آیون LX پلاس با 1008 کیلومتر پیمایش رونمایی شد

دوشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus

کمپانی خودروسازی GAC گک چین کراس اوور الکتریکی Aion LX Plus آیون LX پلاس را رسما در مدل تولیدی رونمایی کرده است. گک آیون LX پلاس دارای 4 نسخه مختلف بوده که برچسب قیمت آنها بین 45 تا 72 هزار و 200 دلار است.

به گزارش خودرونویس، رونمایی گک آیون LX پلاس در واقع در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 صورت گرفته بود. ولی نسخه تولیدی با کمی تغییرات به تازگی رونمایی و وارد بازار جهانی شده است. این خودرو در واقع نسخه بروزرسانی شده GAC Aion LX بوده که حدود دو سال پیش وارد بازار شده بود.

گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus

گروه خودروسازی گک GAC با توجه به استقبال زیادی که از خودروهای خانواده آیون شده، تصمیم به احداث کارخانه دوم خود گرفته که ظرفیت تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو را دارد. برای احداث این کارخانه 284 میلیون دلار سرمایه گذاری شده و خط تولید آن از ماه دسامبر سال 2022 راه اندازی می شود.

گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus

مشخصات فنی ماشین گک آیون LX پلاس (GAC Aion LX Plus)

به گفته رسانه های چینی، مجهزترین مدل گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus دارای یک پک باتری اسفنجی سیلیکونی با الکترود منفی بوده که ظرفیت آن 144 کیلووات ساعت اعلام شده و چگالی انرژی آن 205 وات ساعت به کیلوگرم است. این نسخه در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 1008 کیلومتر مسافت بوده که با توجه به رنج خودروهای الکتریکی امروزی رقمی خیره کننده است.

گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus

نسخه پایه گک آیون LX پلاس تریم 80 نام دارد که دارای یک باتری 93.3 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکیست که قادر به تولید 240 اسب بخار قدرت و سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل است. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 650 کیلومتر مسافت بوده و طی 7.8 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت این نسخه 45 هزار دلار اعلام شده است.

گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus

یک پله بالاتر، نسخه 80D آلتیمیت خودروی گک آیون LX پلاس بوده که دارای همان باتری 93.3 کیلووات ساعتی و دو موتور الکتریکی 480 اسب بخاری بوده که در حالت شارژ کامل می تواند 600 کیلومتر مسافت را طی کند و طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند. قیمت این نسخه 52 هزار دلار اعلام شده است.

یک پله بالاتر خودروی گک آیون LX پلاس 80D Max بوده که دارای همان پک باتری 93.3 کیلووات ساعتی، دو موتور الکتریکی 480 اسب بخاری، سه رادار لیدار و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده که طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و در حالت شارژ کامل 600 کیلومتر مسافت را طی می کند. قیمت این نسخه 64 هزار دلار اعلام شده است.

گک آیون LX پلاس GAC Aion LX Plus

گران قیمت ترین نسخه GAC Aion LX Plus گک آیون LX پلاس هم مدل هزار مایل بوده که دارای باتری 144.4 کیلوات ساعتی، یک موتور برقی 240 اسب بخاری و سیستم انتقال قدرت جلو محرک بوده و طی 7.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند. این نسخه قادر است در حالت شارژ کامل 1008 کیلومتر مسافت را طی کند و برچسب قیمت آن 72 هزار دلار اعلام شده است.

باتری های سیلیکونی با الکترود منفی برخلاف باتری های رایج لیتیوم یونی و لیتیوم فسفاتی از اسفنج سیلیکونی منفی استفاده کرده که باعث شده حجم باتری کوچکتر و وزن آن سبکتر شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟