اخبار خودرو جهان
رقیب مستقیم تسلا رودستر از چین!

ابرخودرو جی ای سی آیون GAC Aion AS9 با شتاب 1.9 ثانیه ای

یکشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ابرخودرو جی ای سی آیون GAC Aion AS9

شرکت خودروسازی چینی جی ای سی GAC که نام آن کوتاه شده عبارت Guangzhou Auto Corporation بوده قصد دارد در سال 2022 یک ابرخودرو برقی را به بازار با برند Aion آیون و نام احتمالی AS9 عرضه کند که می تواند طی 1.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد!

به گزارش خودرونویس، شایعه شده بود که این ابرخودرو الکتریکی جی ای سی GAC با نام AS9 به بازار عرضه می شود که این موضوع توسط Feng Xingya مدیرعامل گروه خودروسازی GAC طی یک مصاحبه تایید شد. در این راستا شرکت جی ای سی GAC تیزری از ابرخودرو برقی آیون Aion AS9 را منتشر کرده که نشان می دهد با ابرخودرو بسیار کم ارتفاع و با ساختاری موتور وسط سر و کار داریم. همچنین در این تیزر گلگیرهای برجسته و حجم پردازی شده و پروفیل جانبی ابرخودرو آیون Aion AS9 مشخص بوده که دقیقا ما را به یاد فراری SF90 می اندازد.

طراحی ظاهری این ابرخودرو تکامل یافته خودروی مفهومی جی ای سی انپالس Enpulse GAC کانسپت بوده که در نمایشگاه خودرو پکن 2020 معرفی شده بود که البته دارای سقفی با قابلیت برداشتن بود. ابرخودرو جی ای سی (گک) GAC آیون AS9 دارای زبان طراحی موسوم به وکتور انرژی بوده و آمده تا به طور مستقیم با ابرخودرو فوق سریع تسلا رودستر رقابت کند.

ابرخودرو جی ای سی آیون GAC Aion AS9

مشخصات جی ای سی آیون AS9 (GAC Aion AS9)

این ابرخودرو برقی قرار است که در کنار سایر مدل های GAC Aion جی ای سی آیون که شامل سه شاسی بلند آیون Aion Y، آیون Aion LX Plus و آیون V پلاس و دو سدان آیون Aion S و آیون Aion S پلاس بوده به بازار عرضه شود. در این لحظه مشخصات فنی این ابرخودرو برقی چینی هنوز منتشر نشده و تنها شتاب خیره کننده 1.9 ثانیه آن از حالت سکون تا 100 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در حال حاضر قدرتمندترین محصول GAC شاسی بلند Aion LX پلاس بوده که از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 734 اسب بخار قدرت است. این اسیووی برقی قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ممکن است همین موتور برقی روی ابرخودرو آیون AS9 هم نصب شود که به لطف بدنه سبک تر و آیرودینامیک بهتر چنین شتاب خیره کننده ای حاصل می شود.

ابرخودرو جی ای سی آیون GAC Aion AS9

قیمت جی ای سی آیون AS9 (GAC Aion AS9)

به گفته رسانه های چینی، ابرخودرو چینی برقی GAC AS9 قیمتی معادل 157 هزار دلار در مدل پایه داشته و در اواخر سال 2022 یا اوایل 2023 به بازار چین عرضه می شود. بدین ترتیب GAC AS9 قیمتی کاملا ارزان در مقابل ابرخودروهای برقی مانند ریماک نورا Rimac Nevera با قیمت 2.4 میلیون دلاری و لوتوس اویجا با قیمت 2.75 میلیون دلاری دارد.

جی ای سی آیون AS9 GAC Aion سریع ترین خودرویی بوده که تا امروز توسط این خودروساز چینی تولید شده و حتی از ابرخودرو 200 هزار دلاری تسلا رودستر نیز که عملکردی مشابه با این خودرو دارد ارزان قیمت تر است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟