اخبار خودرو جهان
مجهز به موتوری هم قدرت با کامیون کشنده های سنگین!

مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی 2023 منتشر شد

شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-ford-f-series-super-duty مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

فورد حدود یک ماه پیش بود که سری جدید پیکاپ سوپر دیوتی Super Duty 2023 را معرفی کرد. در زمان رونمایی فورد صرفا چهره بروزرسانی شده و تجهیزات و تکنولوژی های فورد سری F سوپر دیوتی HD را به ما نشان داد و صحبتی در خصوص مشخصات فنی این هیولاهای جذاب نکرد. در آن زمان فورد صرفا اعلام کرد که قصد دارد پیشرانه های قدرتمندتری را این پیکاپ های سری F سوپر دیوتی 2023 نصب کند. با توجه به رقابت تنگاتنگ بین فورد و شورولت و جی ام سی، حال فورد مشخصات فنی پیکاپ سری F سوپر دیوتی 2023 را منتشر کرده که از اعداد و ارقام آن شگفت زده خواهید شد!

مشخصات فنی پیکاپ فورد F Super Duty سوپر دیوتی

به گزارش خودرونویس، دو موتور جدید به لیست پیشرانه های قابل نصب روی فورد سری F سوپر دیوتی Super Duty 2023 اضافه شده اند. پیشرانه پایه یک موتور 6.8 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که بر پایه موتور 7.3 لیتری هشت سیلندر فورد موسوم به گودزیلا توسعه یافته است. این موتور قادر به تولید 405 اسب بخار قدرت و 603 نیوتن متر گشتاور است. یک پله بالاتر هم خود موتور گودزیلا قرار دارد که قادر به تولید 430 اسب بخار قدرت و 658 نیوتن متر گشتاور است.

2023-ford-f-series-super-duty مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

اما اصل ماجرا در زمینه پیشرانه های دیزلیست که فورد سورپرایزهای متعددی را برایمان تدارک دیده است. یک پیشرانه 6.7 لیتری هشت سیلندر پاور استروک توربو دیزل برای نسل جدید پیکاپ های سری F سوپر دیوتی 2023 نصب شده که توان آنها در دو سطح مختلف است. نسخه پایه این پیشرانه قادر به تولید 475 اسب بخار قدرت و 1424 نیوتن متر گشتاور بوده که قادر است کوه را جا به جا کند. اما اگر احیانا قدرت و گشتاور بیشتری نیاز داشتید، می توانید نسخه قدرتمندتر این پیشرانه را سفارش دهید که قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت و 1627 نیوتن متر گشتاور است! جالب است بدانید که این سطح گشتاور تقریبا در محدود کامیون کشنده های 40 تنی قرار می گیرد!

2023-ford-f-series-super-duty مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

پیکاپ فورد سری F سوپر دیوتی در تمامی مدل ها به گیربکس اتوماتیک 10 سرعته مجهز شده است. دیگر برای سفارش نسخه چهار چرخ محرک نیاز به پرداخت مبلغ اضافی نبوده و سیستم AWD روی نسخه XLT به بالای فورد سری F سوپر دیوتی به صورت استاندارد نصب می شود. فورد با افتخار اظهار کرده که پیکاپ سری F سوپر دیوتی 2023 در تمامی نسخه های بیشترین ظرفیت یدک کشی را در این سگمنت ارائه می دهد. فورد F-450 در صورت سفارش پکیج Max Tow قادر است تا جسمی با بیشینه وزن 18 تن را یدک بکشد که این رقم برای یک پیکاپ خیره کننده است. بدون سفارش این پکیج هم فورد سری F سوپر دیوتی قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن 16 تن بوده و نسخه های بنزینی هم قادر به یدک کشی جسمی با وزن 13 تن هستند. این اعداد برای یک پیکاپ بسیار بسیار خیره کننده بوده و می توان فورد سری F را یک مینی کشنده نامید تا پیکاپ!

2023-ford-f-series-super-duty مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

فورد سری F سوپر دیوتی 2023 حال به لطف سیستم کمکی پرو تریلر Hitch قادر است بدون دخالت راننده قلاب تریلر را در قلاب پیکاپ قرار دهید. برای افرادی هم که قلاب یدک کشی Gooseneck قدیمی را ترجیح می دهند، فورد تکنولوژی جدیدی را توسعه داده که در مدل های لوکس تر این پیکاپ نصب می شود. این تکنولوژی شامل یک دوربین ثانویه و سنسورهای مجاورت در بالاترین قسمت درب حوض بار بوده که در شرایطی که درب حوض بار باز باشد یا تریلر به خودرو متصل باشد، مانورپذیری این خودرو را بهبود می بخشد.

2023-ford-f-series-super-duty مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

پیکاپ فورد سری F سوپر دیوتی 2023 بسته به مدلی که سفارش می دهید، می تواند تا 3.6 تن ظرفیت باربری داشته باشد. حوض بار فورد سری F سوپر دیوتی دارای دیواره های جانبی جدید بوده و در قسمت های کناری سپر عقب نیز پله ای برای دسترسی ساده تر با حوض بار طراحی شده که 7.5 سانتی متر پایین تر از نسل قبلیست.

2023-ford-f-series-super-duty مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

فورد سری F سوپر دیوتی قرار است که از بهار سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود. قیمت این هیولا در مدل پایه که مدل بنزینی بوده از 44 هزار دلار شروع می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟