ظاهر پیکاپ فورد سری F سوپر دیوتی Super Duty 2023

به گزارش خودرونویس، فورد سری F Super Duty دارای جلوپنجره بروزرسانی شده با خطوط کرومی افقی بوده که در کنار آن چراغ هایی با گرافیک جدید که تکامل یافته نسل قبلی هستند نصب شده اند. به طور کلی با نگاه کرده به طراحی بیرونی فورد سری F سوپردیوتی نمی توان متوجه جدید بودن آن شد. اما نمای جانبی پیکاپ سری F سوپر دیوتی Super Duty فورد تا حدودی متفاوت از نسل قبلی طراحی شده و به دور از شلوغی و اغراق طراحی شده است. روی گلگیر جلو یک خروجی هوا برای دفع هرچه بهتر حرارت موتور طراحی طراحی شده است. آرک چرخ ها هم دارای حجم پردازی کمی هستند و تنها در مدل جفت چرخ شاهد نصب آرک حجم پردازی شده ای در قسمت عقب هستیم.

2023-ford-f-series-super-duty فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

داخل کابین فورد سری F Super Duty سوپر دیوتی 2023

فورد برای طراحی کابین پیکاپ سری F سوپر دیوتی 2023 رویکرد مشابهی را با طراحی کابین در نظر گرفته است. قسمت میانی داشبورد طراحی بسیار مشابهی با آنچه در نسل قبلی پیکاپ فورد سری F Super Duty مشاهده کرده بودیم دارد. اما فورد غربیلک فرمان جدیدی را برای پیکاپ سری F سوپر دیوتی نصب کرده به صورت آپشنال یک نمایشگر 12 اینچی در میان داشبورد نصب می کند.

2023-ford-f-series-super-duty فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

مشخصات فنی فورد سری F سوپر دیوتی Super Duty 2023

همانند فورد F-150، تغییر اصلی در فورد سری F سوپر دیوتی در زیر کاپوت صورت گرفته است. همانطور که خبردار شده بودیم، این خودرو با یک پیشرانه 6.8 لیتری هشت سیلندر بنزینی جدید به بازار عرضه شده که ضعیف ترین پیشرانه قابل نصب روی این خودرو محسوب می شود. این پیشرانه که بر پایه موتور 7.3 لیتری گودزیلا 7.3 لیتری هشت سیلندر فورد توسعه یافته، گشتاور بیشتری را در دور پایین نسبت به موتور 6.2 لیتری قبلی تولید می کند. برای طرفداران پیشرانه های دیزلی هم فورد یک موتور قدرتمند 6.7 لیتری پاور استروک را معرفی کرده است.

2023-ford-f-series-super-duty فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

جدا از چهار پیشرانه مختلفی که برای فورد سری F سوپر دیوتی قابل نصب است، تمامی نسخه های این خودرو به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده اند. برای سفارش نسخه چهار چرخ محرک این هیولا نیازی به پرداخت مبلغ بیشتر نسبت و مدل XLT به بالا فورد سری F Super Duty به صورت استاندارد دارای سیستم تمام چرخ محرک هستند. خبر بد اینجاست که فورد هنوز اطلاعات مربوط به قدرت، گشتاور، مصرف سوخت و حتی ظرفیت یدک کشی نسل جدید پیکاپ سری F سوپر دیوتی را منتشر نکرده است.

2023-ford-f-series-super-duty فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

امکانات پیکاپ فورد سری F Super Duty سوپر دیوتی 2023

جدا از تغییرات مشخصات فنی، تکنولوژی های جدیدی برای فورد سری F Super Duty نصب شده که شامل هد آپ دیسپلی جدید و سیستم پروپاور یکپارچه با حوض بار بوده که ظرفیتی معادل  2 کیلووات دارد و نقش یک ژنراتور را برای تامین انرژی محیط کمپ یا ابزار کار را ایفا می کند. فورد تکنولوژی های جدیدی را به این پیکاپ اضافه کرده که یدک کشی با آن ساده تر و ایمن تر شود که شامل سیستم پرو تریلر بک آپ بوده که کاملا بدون نیاز به دخالت راننده و صرفا با فشردن یک کلید فرمان داده تا قلاب تریلر را داخل قلاب یدک کشی پیکاپ قرار دهد.

2023-ford-f-series-super-duty فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

فورد سری F Super Duty دارای یک دوربین ثانویه برای دید عقب در بالا درب حوض بار است. بدین ترتیب زمانی که درب حوض بار را با کنید راننده همچنان نسبت به محیط عقبی خودرو دید دارد. فراتر از این هم وجود سیستم رادار نقطه کور یدک کشی با این خودرو را ایمن تر ساخته و سیستم رهیاب هم حال قادر به اندازه گیری ابعاد تریلر بوده و مسیرهایی را برای عبور پیشنهاد می دهد که عرض، طول و ارتفاع تریلر برای عبور از این مسیرها مشکلی نداشته باشد.

2023-ford-f-series-super-duty فورد سری F سوپر دیوتی پیکاپ (1)

فورد قابلیت های آفرودی پیکاپ سری F Super Duty سوپر دیوتی را نیز افزایش داده و به این منظور نسخه آفرودی ترمور را دوباره عرضه کرده است. این نسخه به صورت پکیج آپشنال روی فورد سری F سوپر دیوتی نصب می شود که دارای تایرهای 33 اینچی آفرودی، قفل دیفرانسیل و ورق محافظ زیر بدنه است.

 

منبع Motor1
5 از 1 رای