اخبار خودرو ایران
جتور دشنگ به ایران رسید

فیدلیتی XB1 محصول جدید بهمن موتور در سال 1402

دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

فیدلیتی XB1 محصول جدید بهمن موتور بوده که در واقع همان جتور دشنگ ریبرند شده محسوب می شود و قرار است که در سال 1402 به بازار عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، پیشتر نسبت به احتمال عرضه جتور دشنگ به بازار ایران خبر داده بودیم. اما حال بهمن موتور رسما اعلام کرده که قصد عرضه جتور دشنگ را با نام فیدلیتی XB1 به عنوان یکی از محصولات این خانواده در سال جاری دارد.

فیدلیتی XB1 یک کراس اوور اسپرت و جوانپسند بوده که در ماه های پایانی سال 2022 به بازار چین عرضه شده و حال در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد. این خودرو محصول زیربرند جتور کمپانی چری اینترنشنال بوده و نخستین محصولیست که روی پلتفرم Kunlun توسعه یافته است. این پلتفرم امکان توسعه انواع خودرو با استایل مختلف از جمله پیکاپ تا اسیووی را دارد و همچنین روی این ساختار می توان اسیووی های آفرودی چهار چرخ محرک هم توسعه داد.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

طراحی ظاهری فیدلیتی XB1 بهمن موتور

فیدلیتی XB1 یک کراس اوور سایز متوسط و به نسبت جمع و جور بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4590، 1900 و 1685 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2720 میلی متر است. در نمای جانبی خطوط تیز بدنه، دستگیره های پاپ آپ درب ها و رینگ های 20 اینچی آلیاژی چهره بسیار اسپرت و جذابی را رقم زده است.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

در نمای جلو هم فیدلیتی XB1 دارای چراغ های اصلی دوتایی بوده که در بالاترین قسمت چراغ های روشنایی در روز و مقداری پایینتر چراغ های اصلی جانمایی شده اند که از دو طرف با جلوپنجره بدون فریم و مش بندی شده ادغام شده اند. فیدلیتی XB1 در نمای عقب دارای چراغ هایی با فرم غیر متعارف و خاص بوده و یک اسپویلر سقفی با دیزاین جذاب نیز برای این خودرو نصب شده است.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

طراحی کابین فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 کابین با دیزاین مدرن و مینیمالی دارد. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی نصب شده که تا حدی مشابه به نمایشگرهای نصب شده در برخی از محصولات تسلا بوده و برای پردازش آن سومین نسل از تراشه عملکرد بالا اسنپدراگون نصب شده است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی دیگر هم نصب شده که علاوه بر آن یک هد آپ دیسپلی هم برای راننده تعبیه شده است. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد و سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودرو دارای قابلیت فرمانپذیری صوتیست.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

از جمله دیگر امکانات فیدلیتی XB1 می توان به پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سیستم کمکی رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی و کمکی تثبیت خطوط حرکت اشاره کرد. این خودرو به صورت استاندارد دارای سانروف پانورامیک بوده و صندلی های جلو دارای بلندگوهایی یکپارچه با پشت سری ها هستند که عمدتا این ویژگی را در خودروهای لوکس دیده بودیم.

البته باید ذکر کنیم که بهمن موتور هنوز اعلام نکرده که این خودرو را با چه سطحی از تجهیزات راهی بازار می کند. به همین دلیل نمی توان در خصوص تجهیزاتی که روی این خودرو در نسخه تولیدی قرار دارد اظهار نظر دقیقی داشته باشیم.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

مشخصات فنی فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 دارای نسخه های بنزینی و همچنین پلاگین هیبریدی است. نسخه بنزینی پایه دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه برای انتقال قدرت به گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز شده است. این همان موتور و گیربکسی بوده که اکنون روی فیدلیتی پرایم بهمن موتور هم نصب شده است.

نسخه قدرتمندتر فیدلیتی XB1 به موتور 1.6 لیتری توربو GDI مجهز شده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن توسط گیربکس دو کلاچه تر اتوماتیک WET به چرخ ها منتقل می شود. این موتور و گیربکس در حال حاضر روی فونیکس تیگو 8 پرو مدیران خودرو نصب است.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور جتور دشنگ

نسخه پلاگین هیبریدی فیدلیتی XB1 دارای یک موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس سه سرعته DHT است. بیشینه قدرت تولیدی این سیستم پلاگین هیبریدی 326 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور آن نیز 565 نیوتن متر است. این نسخه در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش 100 کیلومتر مسافت بوده و در هر 100 کیلومتر یک لیتر بنزین مصرف می کند! نسخه پلاگین هیبریدی قادر است در کمتر از 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

در حال حاضر بهمن موتور اعلام نکرده که فیدلیتی XB1 را با کدام موتور عرضه می کند. اما احتمال عرضه یکی از دو مدل بنزینی یا هر دو مدل بنزینی این خودرو بیشتر بوده و بعید است که بهمن موتور حداقل در ابتدای عرضه سراغ مدل پلاگین هیبریدی این خودرو برود.

 

 

4 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟