اخبار خودرو ایران
دارای دو موتور بنزینی و یک موتور پلاگین هیبریدی

جتور دشنگ Dasheng چینی تازه وارد بازار ایران

شنبه - ۳ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
جتور دشنگ Dasheng گزینه احتمالی برای واردات به بازار (1)

جتور دشنگ Dasheng یک کراس اوور کامپکت اسپرت بوده که به تازگی به بازار چین عرضه شده و زمزمه هایی نیز از عرضه این خودرو به ایران توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی شنیده می شود. جتور دشنگ دارای هشت نسخه مختلف بوده که بسته به موتور و سطح آپشن ها در بازار چین قیمتی بین 14 هزار و 700 دلار تا 24 هزار و 400 دلار دارد. نسخه پایه جتور دشنگ Dasheng دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک و نسخه فول این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک است.

به گزارش خودرونویس، جتور یکی از زیربرندهای فعال زیر چتر کمپانی خودروسازی چری بوده و دشنگ اولین محصول جتور بوده که روی پلتفرم و ساختار Kunlun چری توسعه یافته است. این پلتفرم امکان توسعه انواع خودرو با انواع استایل های بدنه و پیشرانه ها را دارد. جتور قصد دارد از این پلتفرم برای توسعه و طراحی چند سری محصول جدید از پیکاپ گرفته تا اسیووی و همچنین خودروهای آفرودی چهار چرخ محرک استفاده کند.

جتور دشنگ Dasheng گزینه احتمالی برای واردات به بازار (1)

ظاهر جتور دشنگ Dasheng

جتور دشنگ Dasheng یک کراس اوور سایز متوسط و به نسبت جمع و جور بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4590، 1900 و 1685 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2720 میلی متر است. در نمای جانبی خطوط تیز بدنه، دستگیره های پاپ آپ درب ها و رینگ های 20 اینچی آلیاژی چهره بسیار اسپرت و جذابی را برای جتور دشنگ Dasheng رقم زده است. در نمای جلو هم جتور دشنگ Dasheng دارای چراغ های اصلی دوتایی بوده که در بالاترین قسمت چراغ های روشنایی در روز و مقداری پایینتر چراغ های اصلی جانمایی شده اند که از دو طرف با جلوپنجره بدون فریم و مش بندی شده ادغام شده اند.

جتور دشنگ Dasheng گزینه احتمالی برای واردات به بازار (1)

جتور دشنگ Dasheng در نمای عقب دارای چراغ هایی با فرم غیر متعارف و خاص بوده و یک اسپویلر سقفی با دیزاین جذاب نیز برای این خودرو نصب شده است.

جتور دشنگ Dasheng گزینه احتمالی برای واردات به بازار (1)

داخل کابین جتور دشنگ Dasheng

داخل کابین جتور دشنگ طراحی مینیمال و مدرنی دارد. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی نصب شده که تا حدی مشابه به نمایشگرهای نصب شده در برخی از محصولات تسلا بوده و برای پردازش آن سومین نسل از تراشه عملکرد بالا اسنپدراگون نصب شده است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی دیگر هم نصب شده که علاوه بر آن یک هد آپ دیسپلی هم برای راننده تعبیه شده است. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد و سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودرو دارای قابلیت فرمانپذیری صوتیست. از جمله دیگر امکانات جتور دشنگ Dasheng می توان به پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سیستم کمکی رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی و کمکی تثبیت خطوط حرکت اشاره کرد.

جتور دشنگ Dasheng گزینه احتمالی برای واردات به بازار (1)

جتور دشنگ به صورت استاندارد دارای سانروف پانورامیک بوده و صندلی های جلو دارای بلندگوهایی یکپارچه با پشت سری ها هستند که عمدتا این ویژگی را در خودروهای لوکس دیده بودیم.

 

مشخصات فنی جتور دشنگ خودرو چینی جدید برای بازار ایران

جتور دشنگ دارای نسخه های بنزینی و همچنین پلاگین هیبریدی است. نسخه بنزینی پایه دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه برای انتقال قدرت به گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز شده است. نسخه قدرتمندتر به موتور 1.6 لیتری توربو GDI مجهز شده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن توسط گیربکس دو کلاچه تر اتوماتیک WET به چرخ ها منتقل می شود.

جتور دشنگ Dasheng گزینه احتمالی برای واردات به بازار (1)

نسخه پلاگین هیبریدی جتور دشنگ Dasheng دارای یک موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس سه سرعته DHT است. بیشینه قدرت تولیدی این سیستم پلاگین هیبریدی 326 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور آن نیز 565 نیوتن متر است. این نسخه در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش 100 کیلومتر مسافت بوده و در هر 100 کیلومتر یک لیتر بنزین مصرف می کند! نسخه پلاگین هیبریدی جتور دشنگ Dasheng قادر است در کمتر از 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟