اخبار خودرو ایران
در نشست خبری گروه بهمن مطرح شد

محصولات جدید بهمن موتور و بهمن دیزل برای عرضه در سال 1402

پنجشنبه - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
محصولات جدید بهمن موتور بهمن دیزل سال 1402 (1)

گروه بهمن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان بخش خصوصی رشد بسیار قابل توجهی را در سالهای گذشته داشته است. به همین جهت روز گذشته نشست خبری با موضوع اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و همچنین برنامه های گروه بهمن و شرکت های تابعه در سال 1402 برگزار شد.

به گزارش خودرونویس، محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور اظهار کرد که بهمن موتور در سال 1401 رشد تولید 35 درصدی را تجربه کرده و همین میزان هم در زمینه فروش و عرضه رشد داشته است. بهمن موتور در سال جاری سدان ریسپکت پرایم را به همراه اسیووی دیگنیتی پرستیژ به سبد محصولات خود اضافه کرد. همچنین ون باری اینرودز نیز به محصولات بهمن موتور اضافه شده است. دو خودرو دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم نیز از گذشته در سبد محصولات این شرکت حضور داشته اند.

محصولات جدید بهمن موتور بهمن دیزل سال 1402 (1)

فیدلیتی پرستیژ و اسیووی XV1 از جمله محصولات بهمن موتور در 1402

مدیرعامل بهمن موتور اظهار کرد که در سال آینده خودرو فیدلیتی پرستیژ و اسیووی XV1 به بازار عرضه خواهند شد. همچنین برنامه هایی برای عرضه پیکاپ G9 نیز در سال آتی وجود دارد و خودرو دیگنیتی دریم نیز به عنوان یک اسیووی فول سایز توسط بهمن موتور به بازار عرضه می شود. ضرابیان اظهار کرد که فیدلیتی پرایم در سال آینده هم یک محصول کلیدی برای بهمن موتور خواهد بود و سعی بر این است که میزان داخلی سازی این خودرو را به 40 درصد و حتی فراتر هم برسانیم. ضمن اینکه تلاش بر این بوده که تیراژ تولید روزانه فیدلیتی پرایم به 100 دستگاه در روز برسد. ضرابیان اظهار کرد که برنامه سال آینده بهمن موتور تولید 57 هزار دستگاه خودروست.

بهمن موتور در سال آینده قصد دارد پیکاپ محبوب کاپرا را در مدل عقب محرک (تک دیفرانسیل) در دو استایل تک کابین و دو کابین هم به بازار عرضه کند. وی همچنین خبر از آغاز تولید آزمایشی فیدلیتی پرستیژ در سه ماه نخست سال 1402 داد و اظهار کرد که خودروهای وارداتی هم در شش ماه نخست سال 1402 عرضه خواهند شد.

ضرابیان اظهار کرد که بهمن موتور در کنار عرضه محصولات مونتاژی، برنامه عرضه محصولات وارداتی و CBU را هم دارد که ابراز امیدواری کرد در سال آینده امکان عرضه 12 تا 15 هزار دستگاه خودرو وجود داشته باشد.

محصولات جدید بهمن موتور بهمن دیزل سال 1402 (1)

احداث کارخانه جدید بهمن موتور

مهندس پور ابراهیم عضو هیات مدیره بهمن موتور اظهار کرد که تمهیداتی جهت افزایش ظرفیت های این شرکت انجام شده است. وی با اشاره به مساحت 30 هکتاری و ظرفیت 65 هزار دستگاهی سایت فعلی بهمن موتور بیان کرد که برنامه هایی برای تاسیس سایت دوم تولیدی بهمن موتور تدوین شده و و زمین آن هم خریداری شده است. با احداث سایت تولیدی دوم بهمن موتور طی 5 سال آینده، ظرفیت تولیدی این شرکت به 260 هزار دستگاه در سال می رسد.

 

احداث مرکز تحقیقات و تست سنتر بهمن موتور

وی همچنین از احداث مرکز تحقیقات و توسعه بهمن موتور با هدف افزایش ساخت داخل و خودکفایی در توسعه و تولید محصول خبر داد که مقدمه ساز ایجاد زیرساخت برای توسعه پلتفرم محصولات است. وی همچنین از تست سنتر بهمن موتور خبر داد که مرکزی برای پرزنت خودرو به مشتریان و همچنین امکان تست درایو آن برای مشتریان بوده تا مشتری با دید باز امکان خرید خودرو را داشته باشد. بهمن موتور یک فضای دیگری را هم در جاده مخصوص خریداری کرده که در آن قصد عرضه محصولات وارداتی CBU و همچنین ارائه خدمات مربوط به آنها را دارد.

حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل هم اظهار کرد که یک خط تولید جدید در بهمن دیزل در دست احداث بوده که مدرنترین خط تولید کامیون در ایران محسوب می شود. به منظور ارائه خدمات بهتر به خودروهای بهمن دیزل هم یک مجموعه 4 هکتاری در جاده مخصوص کرج تهران خریداری شده که مدرنترین مرکز ارائه خدمات پس از فروش به کامیون ها، کامیونت ها و کشنده های بهمن دیزل است.

محصولات جدید بهمن موتور بهمن دیزل سال 1402 (1)

خضری بیان کرد که در سال 1401 با عرضه کامیونت های فورس توانستیم سبد محصولات بهمن دیزل را توسعه دهیم. وی اظهار کرد که درسال جاری کامیونت فورس در دو مدل 6 و 8.5 تن و با اتاق خوابدار و بدون خواب عرضه شد. همچنین کشنده امپاور BD500 هم به سبد محصولات بهمن دیزل اضافه شد که نخستین کشنده سنگین این شرکت محسوب می شود.

اما بهمن دیزل در سال آینده قصد دارد کامیون امپاور BD300 را در کاربری های مختلف اعم از باری فلزی و کمپرسی و … به بازار عرضه کند که یک کامیون تک محور در رنج 18 و 19 تن است. وی همچنین در سال 1402 از عرضه کامیونت فورس 12 تن و همچنین کامیونت فورس 5.5 تن و پیکاپ-کامیونت رنج 3.5 تا 3.8 تن خبر داد. مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به افزایش نیروی کار این شرکت از 600 به بیش از 2000 هزار نفر، اظهار کرد که ظرفیت های بهمن دیزل رشد چشمگیری داشته و برای سال 1402 رشد تولید 60 درصدی نسبت به 20 هزار دستگاه تولید سال 1401 برنامه ریزی شده است.

شرکت سیبا موتور هم یکی دیگر از زیرمجموعه های تجاری ساز گروه بهمن بوده که به عرضه محصولات مختلف تجاری شرکت FAW چین مشغول بوده است. این شرکت در سال آینده قصد عرضه کشنده J7 با توان 560 اسب بخار را دارد که در این صورت قدرتمندترین کشنده بازار ایران لقب می گیرد. همچنین در این نشست خبر از توافق هایی با برند FAW جهت افزایش همکاری و تسهیل در عرضه محصولات تجاری FAW به بازار ایران داده شد.

شرکت اسنا هم زیرمجموعه اتوبوس ساز گروه بهمن بوده که در سال جاری و در نخستین سال فعالیت خود موفق شد اتوبوس مسافری 12 متری شهری خود را رونمایی کند و تعداد 120 دستگاه از آن هم تولید کرد. در سال آینده شرکت اسنا قرار است که اتوبوس 18 متری دو کابین و همچنین یک میدل باس یا اتوبوس شهری 9 متری را به بازار عرضه کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟