اخبار خودرو جهان
سریع تر، خشن تر و ایمنی تر نسبت به نمونه خیابانی

دونکروورت D8 GTO JD70 R معرفی شد

سه شنبه - ۶ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
دونکروورت D8 GTO JD70 R

در ماه ژوئن بود که کمپانی Donkervoort(دونکروورت)، پس از انتشار تیزرهای متعددی سرانجام نسخه تولیدی D8 GTO JD70 را رونمایی کرد. این خودرو که تنها 70 دستگاه از آن تولید خواهد شد، تجربه رانندگی  در سطح خیابان با یک اتومبیل مسابقه ای بدون سقف را در اختیار مشتریان محدود و گزینش شده این خودرو قرار می دهد.

به گزارش خودرونویس، کمپانی دونکروورت این بار برخلاف بار پیشین نسخه مسابقه ای و ویژه پیست این خودرو را با نام D8 GT8 JD70 R معرفی کرده است. بنا به ادعای دونکروورت، این خودروی مسابقه ای بدون سقف نسبت به مدل خیابانی خود سریع تر، خشن تر و ایمن تر است.

دونکروورت D8 GTO JD70 R

مشخصات فنی دونکروورت D8 GTo JD70 R

کمپانی دونکروورت نسخه مسابقه ای D8 GTO JD70 را دقیقا بر پایه نمونه خیابانی و شهری آن توسعه داده، با این تفاوت آن را به صورت همه جانبه ارتقا داده است. این رودستر بدون سقف مسابقه ای قادر است طی تنها 2.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از مرز 200 کیلومتر بر ساعت نیز تنها 7.7 ثانیه زمان نیاز دارد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این رودستر مسابقه ای بدون سقف نیز 280 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این شتاب و عملکرد بی نظیر دونکروورت به دلیل بهره بردن از پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ پنج سیلندر خطی TFSI آئودی است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 415 اسب بخار و بیشینه گشتاور 560 نیوتن متر است که نیروی تولیدی آن توسط یک جعبه دنده شش سرعته سکوئنشیال به چرخ های عقب منتقل می شود. نکته مهم اینجاست که دونکروورت D8 GTO JD70 R تنها 725 کیلوگرم وزن دارد و با یک محاسبه ساده متوجه نسبت قدرت به وزن خیره کننده آن می شوید.

نمای عقب دونکروورت D8 GTO JD70 R

کمپانی دونکروورت برای متمایز کردن مشخصات فنی نسخه مسابقه ای D8 GTO JD70 R نسبت به نمونه شهری به روزرسانی های مثبتی را در شاسی و تعلیق با هدف بهبود عملکرد در پیست انجام داده است. دونکروورت تلاش زیادی روی ایمنی، ترمز و فرمان پذیری این خودروی مسابقه ای انجام داده که این رودستر مسابقه ای به یک خودروی بسیار جذاب راننده محور تبدیل شود و راننده برای کنترل آن کمتر به سیستم های الکترونیکی خودرو اتکا کند.

نمای جانبی دونکروورت D8 GTO JD70 R

 عملکرد بی نظیر در پیچ ها

دونکروورت D8 GTO JD70 R صرفا یک خودروی مسابقه ای با قدرت و شتاب خیره کننده و بالا نیست؛ بلکه عملکرد و چسبندگی آن در پیچ های تند به طرز خنده آوری خوب است! چراکه این خودروی مسابقه ای قادر به تحمل حداکثر شتاب جانبی وحشتناک 2.25 جی بوده که به موجب آن D8 GTO JD70 R حتی در تندترین پیچ ها نیز چهار چرخ خود را روی سطح زمین ثابت و پایدار حفظ می کند و خیال واژگونی در سر ندارد!

 

سخن پایانی

یقینا دونکروورت D8 GTO JD70 R که این مشخصات خیره کننده را دارد، برچسب قیمتی ارزانی ندارد. این خودرو برچسب قیمت پایه 233 هزار و 850 دلاری دارد که نسبت به ابرخودرویی مانند آئودی R8 V10 پرفورمنس نیز چیزی در حدود 30 هزار دلار گرانتر است!

 

دیگر موارد پیشنهادی:
3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟