به گزارش خودرونویس، فولکس واگن در خصوص وصف این تغییرات از دو عبارت تغییرات ساختاری و اشتراک گذاشتن تکنولوژی استفاده کرده و حال خبر دیگری توسط رویترز منتشر شده و ظاهرا یکی از مهمترین تغییرات در گروه خودروسازی فولکس واگن است.

 

ارتقا جایگاه آئودی برای فولکس واگن

به گفته وب سایت Automobilwoche، یکی از زیربرندهای موفق فولکس واگن کمپانی آئودی است؛ ظاهرا قرار است که کنترل و اداره بنتلی از اوایل سال آینده به این برند لاکچری آلمانی واگذار شود. منابع نزدیک به هر سه برند اظهار کرده اند که کمپانی آئودی از سال 2021 فعالیت های مالی و فنی بنتلی که یک برند فوق لوکس انگلیسی است را بر عهده می گیرد. با این تفاسیر نقش و جایگاه کمپانی آئودی نزد فولکس واگن نسبت به گذشته ارتقا چشمگیری یافته است. البته این موضوع را باید یادآور شویم که آئودی هم اکنون تمام مسئولیت های مربوط به تحقیق و توسعه و معرفی محصولات جدید گروه فولکس واگن را نیز بر عهده دارد و یکی از اعضای کلیدی این غول صنعت جهان است.

در ادامه تغییرات گسترده و فروش های رکوردشکن، بنتلی موفق شد که در سال 2019 مقدار 65 میلیون یورو برای فولکس واگن سودآوری داشته باشد. گرچه امسال به نظر نمی رسد برای هیچ خودروسازی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، لغو رویدادهای مهم خودرویی و تعطیلی کارخانه سال مناسبی باشد و بعید است که بنتلی هم بتواند به رکورد سال پیشین خود دست یابد. همچنین عامل نگران کننده دیگر برای بنتلی، برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست؛ آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی در این رابطه پیشتر بیان کرده بوده برگزیت ممکن است موجب کاهش 25 درصدی سود بنتلی شود.

طبق خبرهای شنیده شده از منابع معتبر و AutomobilWoche، نسل بعدی بنتلی کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور قرار است که روی پلتفرم پریمیوم الکتریک یا به اختصار PPE توسعه یابند. این پلتفرم به لطف همکاری گسترده میان آئودی و پورشه طراحی و تولید شده است. گفته شده که این اقدام ممکن است باعث کاهش قیمت محصولات آینده بنتلی ضمن حفظ سطح لوکس و تجملاتی بودن آنها شود که این اقدام یقینا برای رولزرویسی که به هیچ وجه قصد کاهش قیمت محصولاتش را ندارد دردسرساز می شود. ضمن اینکه گرچه محصولات آینده بنتلی از نظر فنی با محصولات آئودی اشتراکات زیادی دارند، اما بنتلی یقینا سبک خود را در طراحی آنها پیش می برد تا محصولات این دو برند از یکدیگر متمایز باشند.

 

منبع Automobilwoche
5 از 1 رای