اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه آئودی

معرفی دونکروورت JD70 کربن ادیشن

دوشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
دونکروورت JD70 کربن ادیشن

ماه گذشته کمپانی Donkervoort نسخه خیابانی D8 GTO-JD70 را به عنوان محصول پرچمدار جدید خود معرفی کرد. دونکروورت این خودرو را اولین سوپر اسپرت 2G دنیا می داند که دلیل آن هم تحمل شتاب جانبی 2G در مانورها و پیچ های تند است.

به گزارش خودرونویس، این مهم به لطف نصب یک پیشرانه قدرتمند و وزن خالص پایین حاصل شده است. چراکه دونکروورت D8 GTO در حالت استاندارد تنها 700 کیلوگرم وزن دارد. ولی جال نسخه سبک تری هم از این خودرو با نام Bare Naked کربن ادیشن در دسترس است.

این نسخه جدید D8 GTO نمونه بارزی از صداقت در تبلیغات این کمپانی است؛ چراکه دونکروورت به راستی که از فیبر کربن خالص در تولید آن استفاده کرده است. دونکروورت این قطعات فیبر کربنی را بسته به سفارش مشتری به دو صورت رنگ شده یا رنگ کربن به فروش می رساند. همچنین دونکروورت چهار سطح مختلف برای نصب این قطعاب فیبرکربنی روی D8 GTO درنظر گرفته است.

نمای جانبی دونکروورت JD70 کربن ادیشن

نصب قطعات فیبرکربنی در سطوح مختلف

این قطعات فیبر کربنی مقاوم و جدید به رنگ مات یا براق نیز قابل سفارش هستند. نسخه Bare Naked کربن این خودرو دارای قطعات فیبر کربنی از جمله پنل های جانبی، بال های نصب شده روی محفظه پیشرانه، اسکوپ ورودی هوا، کابین و کاورهای مثلثی شکل برای اسکوپ ورودی هواست. نصب این قطعات فیبرکربنی روی این سوپراسپرت جذاب باعث شده تا وزن نسخه Bare Naked Carbon تا حد زیادی نسبت به مدل استاندارد کاهش یابد.

کابین دونکروورت JD70 کربن ادیشن

پکیج فول فیبر کربن دونکروورت D8 به این صورت بوده که تمام اجزای بدنه این خودرو با الیاف فیبرکربنی تولید می شوند که به موجب آن وزن این سوپراسپرت جذاب تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. جدا از قطعات فیبرکربنی بدنه، کل بدنه این خودرو به رنگ های مختلفی اعم از سبز، قرمز، طلایی و خاکستری قابل سفارش است. همچنین مشتری می تواند این رنگ ها را به صورت براق یا حتی مات سفارش دهد. کمپانی دونکروورت این ادیشن جدید را پس از اینکه یک مشتری در سال 2018 سفارشی مشابه آن را داد، در دست توسعه قرار داد. به طور کلی بیشتر اجزای بدنه و شاسی این سوپراسپرت جذاب از فیبرکربن ساخته شده و در مجهزترین پکیج دونکروورت ادعا کرده تا 95 درصد اجزای بدنه JD70 از جنس فیبرکربن ساخته شده اند.

نمای جلو دونکروورت JD70 کربن ادیشن

مشخصات فنی

شاید نسخه Bare Naked  کربن ادیشن دونکروورت D8-GTO JD70 وزن کمتری نسبت به نمونه استاندارد این سوپراسپرت داشته باشد، ولی بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه آن بدون تغییر باقی مانده است. این نسخه کربن ادیشن حال به لطف سبک سازی های صورت گرفته وزنی معادل 694 کیلوگرم دارد. قلب تپنده این خودرو پیشرانه پنج سیلندر توربوشارژ 2.5 لیتری آئودی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 415 اسب بخار و بیشینه گشتاور 520 نیوتن متر است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی و یک دیفرانسیل محدود کننده لغزش دست ساز به چرخ ها منتقل می شود.

 

کمپانی دونکروورت تنها قصد تولید 70 دستگاه از این خودرو را داشته که هم اکنون نیمی از آن فروخته شده است. برچسب قیمت درنظر گرفته برای هر نسخه 194 هزار دلار است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟