اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه نیویورک 2022 رونمایی شد

ابرخودرو برقی 2200 اسب بخاری Deus Vayanne

شنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ابرخودرو deus Vayanne ویلیامز ایتال دیزاین

علاوه بر ابرخودروهایی که هم اکنون در بازار جهانی وجود دارند، تعداد بسیار زیادی سوپراسپرت و ابرخودرو توسط استارت آپ هایی تازه تاسیس و نوپا در حال توسعه هستند که عمده آنها به پیشرانه های فوق قدرتمندنی مجهز شده اند. البته عمده این ابرخودروهای در حال توسعه فعلا در حد رندرهای کامپیوتری و ایده هستند و هیچ یک به مرحله تولید حتی نزدیک هم نشده اند. ولی ابرخودرو Deus Vayanne به مرحله تولید رسیده است. این ابرخودروی تازه وارد توسط برندهای مطرح و شناخته شده پشتیبانی می شود که همین موجب شده از رندر و ایده به مرحله تولید برسد.

مشخصات فنی ابرخودرو Deus Vayanne

به گزارش خودرونویس، ابرخودرو Deus Vayanne یک سوپراسپرت تمام الکتریکی از کمپانی اتریشی Deus اتومبیل بوده و باید اظهار کنیم که این کمپانی هیچ سابقه ای در زمینه خودروسازی نداشته و به معنای واقعی کلمه تازه تاسیس است. این شرکت خودروسازی اتریشی در سال 2020 تاسیس شده و از همان ابتدا هدفش تولید ابرخودروهایی خاص و تولید محدود بود. به همین منظور قرار است که تنها 99 دستگاه از ابرخودرو Deus Vayanne را تولید کند.

ابرخودرو deus Vayanne ویلیامز ایتال دیزاین

ابرخودرو Deus Vayanne دارای قلب تپنده الکتریکی 2200 اسب بخاری بوده که تقریبا قدرتمندترین ابرخودرو حال حاضر دنیا محسوب می شود. متاسفانه هیچ جزییاتی توسط Deus در خصوص موتورهای برقی این ابرخودرو منتشر نشده است و صرفا پیشبینی شده که قدرت تولیدی فراتر از 2200 اسب بخار است. این خودروساز اتریشی اظهار کرده Deus Vayanne قادر است طی 1.99 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 400 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ابرخودرو deus Vayanne ویلیامز ایتال دیزاین

ظاهر ابرخودرو برقی Deus Vayanne

ابرخودرو Deus Vayanne در نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 به صورت رسمی رونمایی شده و خودروی حاضر در این رویداد مهم یک رندر کامپیوتری نیست. بلکه نسخه تولیدی یا حداقل نمونه نزدیک به تولید در نمایشگاه نیویورک حضور پیدا کرده که تمام پنل های بدنه نسخه نهایی بوده و حتی طراحی کابین آن نیز نهایی شده است. تم طراحی ظاهری و کابین Deus Vayanne تم بی نهایت نام دارد که همان لوگوی بی نهایت در استایل طراحی ورودی هوای جلو این خودرو و همچنین سبک طراحی چراغ های عقب کاملا واضح است. همچنین به عقیده طراحان داشبورد نیز با الگوبرداری از همین تم طراحی شده است. این ابرخودرو برقی دو نفره دارای یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، یک نمایشگر لمسی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و اطلاع رسانی و کلیدهای زیادی در روی داشبورد بوده که هم اکنون هیچ اطلاعاتی نسبت به آنها نداریم.

ابرخودرو deus Vayanne ویلیامز ایتال دیزاین

ایتال دیزاین و ویلیامز شریک Deus برای تولید ابرخودرو Vayanne

تا به امروز ادعاهای مشابهی از استارت آپ های مختلف در خصوص تولید ابرخودروهایی قدرتمند و سریع شنیده بودیم که نمونه هایی از آنها نیز در وب سایت خودمان منتشر شده است. ولی بهتر است بدانید که Deus ادعایی پوچ و توخالی نکرده و در این راه سخت تنها نیست. بلکه دو برند معتبر ایتال دیزاین و تیم مهندسی حرفه ای و پیشرفته ویلیامز پشت این خودروساز اتریشی هستند و به نوعی شریک آن در این راه محسوب می شوند. ایتال دیزاین که یکی از معتبرترین موسسه های طراحی خودرو در جهان بوده و ویلیامز نیز همان تیم مرتبط به تیم فرمول 1 ویلیامز بوده که تجربه زیادی در زمینه موتور اسپرت و دنیای خودروهای الکتریکی عملکردی دارد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟