اخبار خودرو جهان
امکان توسعه خودروهایی مختلف با استایل های گوناگون

همکاری ایتال دیزاین و ویلیامز برای توسعه پلتفرم الکتریکی EVX

یکشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پلتفرم EVX ایتال دیزاین و ویلیامز

شرکت ایتال دیزاین با طراحی های بدون خطا و همچنین تحولات کلیدی در طراحی در صنعت خودروسازی جهان شهرت دارد. شرکت Williams Advanced Engineering هم از سوی دیگر به یکی از رهبران تکنولوژی دنیا تبدیل شده که به نوعی زیر شاخه تیم فرمولا 1 ویلیامز بوده که سال 2010 متولد شده است.

به گزارش خودرونویس، این دو کمپانی به تازگی همکاری جدیدی را آغاز کرده اند که هدف جدیدی هم دنبال می کنند که این هدف ایجاد یک راه حل برای فراگیرتر شدن خودروهای الکتریکی است. مهم تر اینکه محصول مشترک این دو کمپانی که پلتفرم ماژولار EVX نام دارد که راه حل پریمیوم برای خودروهای الکتریکی آینده اعم از گرند تورر، سدان ها و کراس اوورها برای خودروسازان کهنه کار و هم خودروسازان نوپا است.

پلتفرم EVX ایتال دیزاین و ویلیامز

ویژگی های پلتفرم EVX ایتال دیزاین و ویلیامز

یکی از نکات قابل توجه از تکنولوژی های پلتفرم EVX قالب کامپوزیتی ساختار پک باتری است. هسته مرکزی این پلتفرم که در شرکت ویلیامز طراحی شده، می تواند تا 1341 اسب بحار قدرت تولید کند که این قدرت توسط یک پک باتری با ظرفیتی بین 104 تا 120 کیلووات ساعت تغذیه می شود. البته در صورت نصب پک باتری بزرگتر 160 کیلووات ساعتی، بیشینه مسافت قابل پیمایش خودروهای طراحی شده روی این پلتفرم به 1000 کیلومتر افزایش می یابد که عدد قابل توجهی است.

پلتفرم EVX ایتال دیزاین و ویلیامز

یکی دیگر از مزایای EVX به عنوان یک پلتفرم برای خودروهای الکتریکی، طراحی آن بوده که پک باتری را به صورت یکپارچه با ساختار بدنه و به عنوان بخشی از بدنه طراحی کرده است. این پلتفرم که هیچ اتکاری به ساختار فوقانی نداشته، دست خودروسازان را برای طراحی خودروهای الکتریکی منحصر به فرد روی این پلتفرم باز گذاشته است.

پلتفرم EVX ایتال دیزاین و ویلیامز

نکته قابل توجه دیگر نیز تمرکز بر عملکرد بالا، کاهش زمان عرضه به بازار، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن حتی در تیراژ پایین و متوسط بوده که تولید حتی با تیراژ 10000 دستگاه هم امکان پذیر است که 500 نسخه از این پلتفرم می تواند در کارخانه ایتال دیزاین در شهر تورین ایتالیا تولید شود.

پلتفرم EVX ایتال دیزاین و ویلیامز

پلتفرم EVX می تواند فاصله بین دو محوری از 2900 تا 3100 میلی متر داشته باشد که به لطف همین ویژگی می توان خودروهای مختلفی با استایل های بدنه گوناگون اعم از GT، سدان، کراس اوور و حتی خودروهای کانورتیبل روی آن طراحی کرد به طور کامل می توان استایل ظاهری و کابین آنها را شخصی سازی و متمایز از یکدیگر طراحی کرد. همچنین می توان برای خودروهای طراحی شده روی این پلتفرم سیستم انتقال قدرت عقب محرک یا تمام چرخ محرک را لحاظ کرد. در این پلتفرم از مواد کامپوزیتی بازیافتی و همچنین آلومیینیوم برای افزایش مقاومت پیچشی و سبک سازی وزن ساختار استفاده شده که همه این امتیازات این پلتفرم EVX را به پلتفرمی بسیار مناسب برای خودروهای الکتریکی آینده تبدیل کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟