اخبار خودرو جهان
کوپه الکتریکی با درب های گالوینگ استایل

ماشین دلورین آلفا5 DeLorean Alpha5 رونمایی شد

دوشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
دلورین آلفا5 Delorean alpha5 ماشین

دلورین DeLorean پس از سالها دور بودن از صنعت خودروسازی، بار دیگر به این صنعت پر پیچ و خم وارد شده و یک محصول جدید به نام آلفا5 Alpha5 را رونمایی کرده است. دلورین در طراحی این خودرو از اولین خودروی تولیدی خود یعنی DMC-12 الگوبرداری کرده و این شباهت را در نحوه بازشدن درب های گالوینگ استایل این خودروی کوپه که توسط موسسه ایتال دیزاین طراحی شده می توان مشاهده کرد.

طراحی ماشین دلورین آلفا5 DeLorean Alpha5

به گزارش خودرونویس، درب های گالوینگ استایل دلورین DeLorean آلفا5 Alpha5 در کنار کرکره های طراحی شده روی شیشه عقب تنها وجه اشتراک این خودروی جدید با محصول قدیمی دلورین DMC-12 هستند. زیرا باقی قسمت های این خودرو رنگ و بوی مدرنیته به خود گرفته است.

دلورین آلفا5 Delorean alpha5 ماشین

دلورین آلفا5 DeLorean Alpha5 دنباله رو ترند طراحی خودروهای الکتریکی امروزی بوده و به همین دلیل به چرخ های بزرگ و چراغ های خطی در جلو و عقب مجهز شده است. این کوپه الکتریکی دارای بدنه منحنی شکل و کمان مانندی بوده و پورت شارژ این خودرو روی گلگیر جلو سمت راننده جانمایی شده است. برخلاف دلورین DMC-12 دیگر در خودروی آلفا5 نیازی به باز کردن درب باک بنزین و پر کردن مخزن سوخت نیست. دلورین آلفا5 ِDeLorean Alpha5 دارای تریم دو رنگ بدنه و سقفی شیبدار بوده که یادآور نسخه قدیمی دلورین DMC-12 است.

دلورین آلفا5 Delorean alpha5 ماشین

کابین دلورین آلفا5 DeLorean Alpha5

نکته جالب کابین دلورین آلفا5 Delorean Alpha5 وجود دو صندلی جدا از هم در ردیف عقب است. همانند بسیاری از خودروهای امروزی، در دلورین آلفا5 Delorean Alpha5 سعی شده تا حد امکان کمتر از کلیدهای فیزیکی استفاده شود و بیشتر این کلیدها در نمایشگر لمسی نصب شده روی داشبورد این خودرو خلاصه شده اند. در مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی عریض نصب شده که در جلوی آن یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد. به نظر می رسد که دسترسی سرنشینان به صندلی های عقب به دلیل سبک طراحی گالوینگ استایل درب ها و فقدان ستون B ساده باشد.

دلورین آلفا5 Delorean alpha5 ماشین

مشخصات فنی ماشین دلورین آلفا5 DeLorean Alpha5

دلورین Delorean در خصوص انتشار مشخصات فنی مربوط به پیشرانه آلفا5 مقداری خساست به خرج داده. ولی اظهار کرده که این خودرو قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن به صورت الکترونیکی روی 241 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باتری این خودرو ظرفیتی بیشتر از 100 کیلووات ساعت داشته و دلورین تخمین می زند که در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی بیشتر از 483 کیلومتر تحت سیکل واقع بینانه EPA است. در نظر داشته باشید که این مشخصات مربوط به مدل پرفورمنس پایه خودروی دلورین آلفا5 هستند و ممکن است نسخه های جذابتری از این خودرو نیز در راه باشند.

دلورین آلفا5 Delorean alpha5 ماشین

این خودروی کوپه الکتریکی دارای ضریب مقاومت هوای بسیار پایین 0.23 بوده که هرچند بهترین نیست ولی رقم قابل قبولیست. دلورین آلفا5 Delorean Alpha5 برخلاف خودروی DMC 12 فاقد موتور شش سیلندر ساخته شده توسط پژو-رنو-ولوو بوده و به جای یک موتور الکتریکی با مشخصات نامعلوم نصب شده که طی 4.35 ثانیه می تواند از حالت سکون به 142 کیلومتر بر ساعت هم برسد.

ماشین دلورین آلفا5 DeLorean Alpha5 نسبت به DMC-12 ابعاد بزرگتری داشته و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4995، 2044 و 1370 میلی تر است. دلورین تولید این خودرو را در ایتالیا انجام می دهد. ولی پیشرانه الکتریکی آن توسط یک تامین کننده بریتانیایی تولید می شود.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟