اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور پلاگین هیبریدی 510 اسب بخاری

گریت وال کانن سایبرپیکاپ 6×6 غول شش چرخ نمایشگاه شانگهای 2023

شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
great-wall-motors-cannon-cyberpickup گریت وال کانن سایبرپیکاپ 6x6 شش چرخ

پیکاپ کانن سایبرپیکاپ 6×6 را می توان گل سرسبد در بین تمام خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 دانست. کانن سایبرپیکاپ یک خودرو نیست، بلکه در واقع یک هیولاست که دارای سه محور و شش چرخ بوده که محصول مشترک گریت وال موتورز و شرکت چینی Chaojing موتورز محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، پیکاپ کانن سایبرپیکاپ 6×6 به لطف فاصله زیاد از سطح زمین، رینگ های 18 اینچی و تایرهای 33 اینچی کوپر دیسکاور AT3 آفرودی تقریبا توان عبور از هر مانعی را در این کره خاکی دارد! این پیکاپ بر پایه شانهای کانن Shanhai Cannon توسعه یافته و یک اکسل سوم به همراه تعلیق Heavy Duty و کمک فنرهای بادی نیتروژنی به این خودرو اضافه شده اند.

پیکاپ کانن سایبرپیکاپ 6×6 دارای پنج قفل دیفرانسیل بوده و به گونه ای طراحی شده که بتوان روی آن پیشرانه بنزینی، پلاگین هیبریدی و حتی هیدروژنی و حتی پیشرانه باتری الکتریکی را نصب کرد.

great-wall-motors-cannon-cyberpickup گریت وال کانن سایبرپیکاپ 6x6 شش چرخ

مشخصات فنی پیکاپ کانن سایبرپیکاپ 6×6

کانن سایبرپیکاپ 6×6 را می توان پاسخ غیرمعمول صنعت خودروسازی چین به مرسدس AMG G63 6×6 دانست. این خودرو دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی بوده و از یک موتور بنزینی 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ به همراه یک موتور برقی بهره می برد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. این پیکاپ غول پیکر پلاگین هیبریدی به یک پک باتری مجهز شده که اطلاعی در خصوص ظرفیت آن نداریم، ولی گریت وال اعلام کرده که در حالت شارژ کامل می تواند 50 کیلومتر را این غول شش چرخ در حالت برقی طی کند.

great-wall-motors-cannon-cyberpickup گریت وال کانن سایبرپیکاپ 6x6 شش چرخ

طراحی ظاهری پیکاپ گریت وال کانن سایبرپیکاپ شش چرخ

طراحی ظاهری این غول شش چرخ را نمی توان کاملا اصیل و بدون تقلید دانست. در واقع رگه هایی از طراحی پیکاپ رم 1500 داج و همچنین تویوتا تاندرا در این خودرو دیده می شود که به همین جهت توانسته استایلی خشن و پرابهت داشته باشد. از جمله ویژگی های این پیکاپ دوکابین شش چرخ می توان به وینچ آلومینیومی، قلاب های یدک کشی، گلگیرهای حجم پردازی شده و درب حوض بار با تقسیم 60 به 40 اشاره کرد.

شاید پیکاپ کانن سایبرپیکاپ شش چرخ بیشتر به یک خودرو مفهومی نمایشگاهی شبیه باشد که قرار نیست هیچگاه رنگ تولید را به خود ببینید. اما جالب است بدانید که هم اکنون تصاویر جاسوسی این غول شش چرخ با کاور استتاری در حال تست منتشر شده و رسانه های چینی هم گزارش داده اند که این هیولای شش چرخ در آستانه تولید است. همچنین مجله استرالیایی CarExpert اظهار کرده که این پیکاپ شش چرخ مراحل هومولوگیشن را نیز در چین پشت سر گذشته است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟