اخبار خودرو جهان
سری 7 برقی رقیب مرسدس بنز EQS و آئودی E-Tron GT

ب ام و i7 برقی در راه است

سه شنبه - ۹ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ب ام و i7 برقی سری 7 الکتریکی

زمانی که صحبت از ب ام و i7 یا همان سری 7 برقی می شود، این خودروساز باواریایی نسبت به بیان جزییات دقیق از این سدان فول سایز الکتریکی خودداری کرده و تنها جزییات محدودی از ب ام و i7 را به اشتراک گذاشته که تا زمان رونمایی ما را چشم به راه این خودرو نگه دارد.

مشخصات فنی ب ام و i7 الکتریکی (سری 7 برقی)

به گزارش خودرونویس، تصور می کنیم که ب ام و با معرفی ب ام و i7 یا همان سری 7 برقی قصد رقابت با مرسدس بنز EQS و همچنین آئودی ای-ترون GT را دارد. به تازگی شعبه ب ام و در آمریکا برخی از اطلاعات را در خصوص سدان لوکس و الکتریکی i7 تایید کرده است. این موضوع مشخص شده که ب ام و i7 در نسخه xDrive60 به بازار عرضه می شود و این یعنی دارای سیستم تمام چرخ محرک است و به احتمال زیاد دارای پیشرانه ای یکسان با اسیووی الکتریکی iX M60 است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، بدین ترتیب قدرتمندترین نسخه ب ام و i7 دارای یک موتور برقی با 610 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور است.

ب ام و i7 برقی سری 7 الکتریکی

البته یک نسخه ضعیف تر از ب ام و i7 به نام xDrive50 و همچنین ممکن است یک نسخه قدرتمندتر M نیز از این سدان برقی لوکس در آینده عرضه شود.

ب ام و i7 برقی سری 7 الکتریکی

کابین ب ام و i7 برقی

در خصوص کابین ب ام و i7 نیز جزییات جدیدی منتشر شده است. این خودروساز باواریایی به دیزاین ویژه این سدان لوکس الکتریکی اشاره کرده است. در بین این تصاویر یک نوار ابزار بر روی داشبورد ب ام و i7 دیده می شود. این نوار ابزار علاوه بر اینکه یک دکور شیشه ای بسیار زیباست، بلکه بسیاری از کنترلرهای خودرو درون این قسمت دکوری تعبیه شده و با نورپردازی اجرا شده درون آن، زیبایی کابین را دوچندان کرده است. این نوار شیشه ای علاوه بر داشبورد، در رودری های ب ام و i7 نیز اجرا شده است.

ب ام و i7 برقی سری 7 الکتریکی

مضاف بر همه اینها، نمایشگر بزرگ سینمایی ب ام و، به سرنشینان حس نشستن در یک سالن سینمای اختصاصی را می دهد. این نمایشگر بزرگ 31 اینچی دارای رزولوشن 8K و درگاه ارتباطی 5G بوده و به صورت کاملا هماهنگ با سیستم صوتی قدرتمند این سدان لوکس برقی فعالیت می کند. کابین لوکس ب ام و i7 مملو از فناوری های جدید بوده و دارای رابط کاربری iDrive8 ب ام و بوده که به راننده امکان تنظیم شاسی، پیشرانه و همچنین نورپردازی کابین را در حالات مختلف می دهد.

ب ام و i7 برقی سری 7 الکتریکی

ظاهر ب ام و i7 (سری 7 الکتریکی)

تصاویر جاسوسی منتشر شده از ب ام و i7 در حال تست این را نشان می دهند که i7 هم به جلوپنجره زشت و بحث برانگیز دوقلوی ب ام و مجهز شده است. به جز این جلوپنجره که کاملا المانی زشت و عجیب بوده، سایر المان های ظاهری ب ام و i7 طراحی بسیار پیچیده و لوکسی دارند. ب ام و اظهار کرده که این سدان برقی فول سایز دارای چراغ های کریستالی بوده تا ظاهر این خودرو مجلل تر جلوه کند.

ب ام و i7 برقی سری 7 الکتریکی

با توجه به اینکه نمایشگاه خودرو پکن در آستانه لغو قرار دارد، ممکن است رونمایی ب ام و i7 با کمی تاخیر مواجه شود. البته رونمایی جهانی این خودرو می تواند به صورت آنلاین در همان تاریخ برگزار شود یا اینکه آن هم ممکن بوده به تاریخی دیگر موکول شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟