اخبار خودرو جهان
عرضه اولین خودروی برقی آفیلا در سال 2026

آفیلا Afeela برند خودرویی سونی هوندا در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
sony-honda-mobility-afeela-prototype سونی هوندا آفیلا خودرو برقی (1)

شرکت خودروسازی سونی-هوندا که جوینت ونچری متشکل از یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی ژاپنی یعنی سونی و یکی از بزرگترین خودروسازان ژاپنی یعنی هوندا بوده به تازگی نام برند خودرویی خود را که قرار است در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت کند را رونمایی کردند. آفیلا Afeela برند خودرویی سونی هوندا بوده که قرار است در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت کند.

به گزارش خودرونویس، برند آفیلا Afeela شرکت سونی هوندا توسط مدیرعامل JV در نمایشگاه تکنولوژی CES 2023 که هم اکنون در لاس وگاس در حال برگزاری بوده در جریان کنفرانس خبری شرکت مادر یعنی سونی رونمایی شد.

طی این مراسم، ضمن اینکه نام و لوگوی آفیلا Afeela روی نمایشگر نشان داده شد، نسخه پروتوتایپ خودروی ویژن S سونی نیز روی استیج حاضر شد که در قسمت جلویی آن لوگوی جدید Afeela برند جوینت ونچر سونی هوندا در پروفیل جلوی آن دیده می شد. لوگوی آفیلا به صورت عبارت انگلیسی Afeela روی یک صفحه دیجیتالی در پروفیل جلو نمایش داده می شود. نکته جالب اینجاست که همین صفحه نمایش می تواند اطلاعاتی از قبیل آب و هوا، میزان شارژ خودرو و … را به افراد در حال عبور از کنار خودرو نیز نشان دهد.

sony-honda-mobility-afeela-prototype سونی هوندا آفیلا خودرو برقی (1)

نمی توان به طور دقیق اظهار کرد که این خودرو آفیلا ویژن S نمایش داده شده در نمایشگاه CES 2023 تا چه حد با مدل پروتوتایپ قبلی سونی ویژن S مشابه بوده و چه ویژگی های جدیدی در آن لحاظ شده است. اما به زودی اطلاعات بیشتر و دقیق تری از این خودروی برقی مشترک سونی و هوندا منتشر خواهد شد.

sony-honda-mobility-afeela-prototype سونی هوندا آفیلا خودرو برقی (1)

در مراسم رونمایی برند آفیلا Afeela توضیح زیادی در خصوص دلیل انتخاب این نام ارائه نشد. صرفا بیان شد که کلمه Feel در نام این برند قلب تجربه خودرو و وسایل نقلیه بوده که جوینت ونچر سونی هوندا قصد دارد آن را بسازد و به مشتری ارائه دهد و در واقع به آن حسی اشاره دارد که خودرو به سرنشین و راننده القا می کند.

sony-honda-mobility-afeela-prototype سونی هوندا آفیلا خودرو برقی (1)

طی مراسم رونمایی برند آفیلا Afeela، زمان عرضه اولین خودرو این برند به بازار جهانی نیز اعلام شد. پیش فروش اولین خودروی آفیلا که برند جوینت ونچر سونی هوندا بوده قرار است که در نیمه نخست سال 2025 آغاز شود. اولین سری تحویل خودروهای برقی آفیلا Afeela به مشتریان نیز در بهار سال 2026 بوده که قرار است نخستین محموله آن راهی بازار آمریکای شمالی شود.

sony-honda-mobility-afeela-prototype سونی هوندا آفیلا خودرو برقی (1)

طی مراسم رونمایی برند آفیلا Afeela سونی هوندا، اطلاعاتی نیز در خصوص خودرو ویژن S منتشر شد. خودرو آفیلا ویژن S دارای 45 سنسور و دوربین در داخل و بیرون کابین است. به لطف حضور سونی در این جوینت ونچر، این خودرو بهترین سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی در زمینه پخش موزیک ویدیو، موزیک صوتی و بازی را در خودرو در میان رقبا خواهد داشت. شرکت کوالکام نیز پردازنده این سیستم سرگرمی را تولید می کند و کمپانی Epic Games نیز موتور واقعیت مجازی خود را برای بهبود گرافیک بازی ها و نمایشگرهای داخل کابین روی این سیستم پیاده سازی می کند.

آ

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟