اخبار خودرو جهان
انتخاب نام با شماست

کراس اوور بی نام جدید فیات رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کراس اوور جدید فیات

فیات چندین سال پیش تولید پانتو را متوقف کرد و از آنجایی که این هاچبک سوپرمینی دیگر جایگزینی نداشت، در سال 2017 یک هاچبک کوچک جدید به نام آرگو را راهی بازار آمریکای جنوبی کرد. در سال 2018 سدان کامپکت Cronos راهی بازار جهانی شد و حال یک کراس اوور جدید را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. این خودرو که پیشتر با نام پروجکت 363 شناخته می شد، یک کراس اوور سگمنت B بوده لحظاتی پیش به صورت رسمی در برزیل رونمایی شد.

به گزارش خودرونویس، این کراس اوور برای مدتی SuvFiat نامیده می شود؛ چراکه استلانتیس قصد دارد از طرفداران فیات درخواست که نام نهایی این کراس اوور را در وب سایت suv.fiat.com.br تعیین کنند. البته برای انتخاب نام این خودرو شما به سه گزینه Tuo، Domo و Pluse محدود هستید. هر نامی که بیشترین رای را طی روزهای آتی بیاورد، روی بدنه این کراس اوور سگمنت B جدید فیات نصب می شود و قرار است که از ماه سپتامبر راهی بازار برزیل و سپس سایر کشورها شود.

نمای عقب کراس اوور جدید فیات

نکته جالب اینجاست که فیات اظهار کرده این کراس اوور روی پلتفرم جدیدی به نام MLA توسعه یافته که متفاوت از پلتفرم MP1 استفاده شده در آرگو و Cronos است. البته در این لحظه وجوه مشترک این دو پلتفرم مشخص نیست؛ ولی فیات اظهار کرده پلتفرم MLA باعث عملکرد بهتر، قدرت و راحتی بیشتری را به ارمغان می آورد. همچنین این پلتفرم موجب افزایش سطح ایمنی می شود که دارای قطعات مکانیکی بوده که تا به این لحظه در هیچ یک از محصولات فعلی فیات نصب نشده و مختص به این ساختار است.

کراس اوور جدید فیات

مشخصات فنی SuvFiat

به گزارش منابع برزیلی، این کراس اوور کوچک جدید فیات به یک پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ سه سیلندر مجهز شده که بر پایه پیشرانه 1 لیتری FireFly فیات آرگو طراحی شده است. گفته شده این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرتی در محدود 125 اسب بخار و بیشینه گشتاوری در محدوده 200 نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

نمای عقب کراس اوور جدید فیات

البته نسخه های ارزان تر این کراس اوور به پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی مجهز می شوند که قادر به تولید 109 اسب بخار و بیشینه گشتاور 139 نیوتن متر هستند و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ ها منتقل می شود.

سقف کراس اوور جدید فیات

طراحی ظاهری کراس اوور جدید فیات

فیات در طراحی این کراس اوور جدید نیم نگاهی به آرگو و Cronos هم داشته؛ با این تفاوت که سعی کرده این خودرو را مقداری خشن تر طراحی کند تا مطابق با ذات کراس اوور آن باشد. متاسفانه امروزه طراحی خروجی های اگزوز مصنوعی یک موضوع رایج در میان خودروهای غیر عملکردی و ضعیف شده که حتی در برندهای پریمیوم هم این سبک طراحی مشاهده می شود. متاسفانه این خروجی های اگزوز مصنوعی در قسمت عقب و درون دیفیوزر فیات Suv هم دیده می شود. به جز این اگزوزها، سایر قسمت های ظاهری این کراس اوور فیات کاملا جذاب و بدون نقص بوده و تیم طراحی این خودروساز کار خود را به درستی انجام داده است.

کراس اوور جدید فیات

نسخه نمایش داده شده در تصاویر این کراس اوور، مدل پرچمدار بوده که دارای سقفی مشکی رنگ و رینگ های آلیاژی دو رنگ است. همچنین در پروفیل جلو شاهد نصب چراغ های تمام LED هستیم که به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند.

متاسفانه تصاویر کابین این خودرو در این لحظه منتشر نشده؛ ولی برای ما بسیار جالب است بدانیم که فیات چه تغییراتی را در دیزاین کابین به منظور متمایز کردن این کراس اوور از محصولات سدان و هاچبک خود انجام داده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟