اخبار خودرو جهان
در آستانه سالگرد 40 سالگی صورت گرفت

فیات پاندا اسپرت 2021 معرفی شد

جمعه - ۲ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فیات پاندا اسپرت

کمپانی فیات در آستانه سالگرد 40 سالگی پاندا بوده و به این مناسب این خودروی شهری جذاب و پرطرفدار را به روزرسانی کرده است. فیات در راستای به روزرسانی پاندا علاوه بر مدل پایه، سیتی لایف، سیتی کراس و کراس، یک نسخه جدید به نام پاندا اسپرت را برای مدل 2021 این کراس شهری توسعه داده تا متناسب مشتریان خاص پسند باشد.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، این عضو جدید خانواده پاندا به لطف بهره بردن از رینگ های دو رنگ 16 اینچی و تم مشکی و قرمز ظاهری به راحتی از سایر مدل ها قابل تشخیص است. فیات به منظور متمایز کردن پاندا اسپرت نسبت به سایر نسخه ها، یک رنگ ویژه خاکستری مات برای بدنه این مدل به لیست رنگ های خود اضافه کرده و به صورت آپشنال سقف را به رنگ مشکی مزین می کند. به صورت استاندارد دستگیره درها و قاب آینه ها به رنگی مشابه با رنگ بدنه مزین می شوند، اما به صورت آپشنال این قطعات را می توان به رنگ مشکی براق نیز سفارش داد. آخرین ویژگی ظاهری این خودرو نصب لوگوی کرومی اسپرت روی گلگیرهای جلو است.

نمای عقب فیات پاندا اسپرت

کابین

فیات تنها به به روزرسانی ظاهری پاندا اسپرت نسبت به سایر مدل ها بسنده نکرده و کابین آن را نیز تغییر داده است. پاندا اسپرت حال دارای داشبوردی به رنگ تیتانیوم بوده و رودری های آن نیز با چرم مصنوعی تودوزی شده اند. سقف از داخل دارای تودوزی مشکی رنگ بوده که با تودوزی خاکستری رنگ صندلی ها هماهنگی کامل دارد. همانند سایر مدل های پاندا، یک نمایشگر هفت اینچی لمسی با پشتیبانی در درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا در میان داشبورد این خودرو نصب شده است.

کابین فیات پاندا اسپرت

فیات یک پک تازه توسعه یافته به نام Pandemonio برای پاندا اسپرت توسعه داده؛ البته پیشتر فیات مشابه همین کیت را نیز برای مدل 2006 پاندا 100 HP عرضه کرده بود. این کیت دارای شیشه های دودی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و غربیلک فرمان چرم دوزی شده با دوخت قرمز رنگ است.

صندلی فیات پاندا اسپرت

مشخصات فنی

فیات پاندا اسپرت از یک پیشرانه 1 لیتری FireFly هیبرید سه سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 70 اسب بخار قدرت بوده و اعتقاد فیات یکی از بهینه ترین پیشرانه های هیبریدی موجود در بازار جهانی است. نیروی تولیدی این پیشرانه الکتریکی سازی شده سه سیلندر توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. نسخه های کراس پاندا دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند، اما جدا از نوه انتقال قدرت، تمامی مدل های این خودرو با گاز متان نیز فعالیت می کنند.

فیات ادعا کرده که پاندا تنها خودروی شهری است که هم به صورت هیبریدی، بنزینی 4×4، CNG و LPG است. مضاف بر آن امکان سفارش کیت D-Fence موپار نیز برای پاندا وجود دارد؛ این پک در واقع یک کیت بهداشتی بوده که شامل یک فیلتر، تصفیه کننده و یک لامپ UV است تا کابین این خودرو در این شرایط بحرانی همواره پاک و تمیز باقی بماند.

لوگو فیات پاندا اسپرت

سخن پایانی

نسل فعلی فیات پاندا تا مدتی دیگر 10 ساله می شود و لازم است بدانید که هشت سال پیاپی این خودرو پرفروش ترین محصول بازار ایتالیا بوده است. این خودرو با وجود اینکه محصولی قدیمی و سالخورده محسوب می شود، اما همچنان طرفداران زیادی دارد و سهم آن از بازار خودرویی ایتالیا و برخی از کشورهای اروپا رو به رشد است.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟