موتور سیکلت
آغاز طرح فروش اینترنتی چهار موتورسیکلت طی روزهای آتی

عرضه پنج موتورسیکلت جدید توسط ایران دوچرخ در سال 1400

سه شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 7 دقیقه
ایران دوچرخ

شرکت ایران دوچرخ یکی از زیرمجموعه های گروه بهمن محسوب شده و قدیمی ترین تولید کننده موتورسیکلت در کشور بوده که در سال های جاری عمدتا به تولید موتورسیکلت های کار مشغول بوده است. ولی ایران دوچرخ در مدت اخیر سبد محصولات خود و زمینه فعالیتش را توسعه داده و محصولاتی جدید راهی بازار کرده و قصد دارد که پنج موتورسیکلت جدید دیگر را نیز در سال 1400 به بازار عرضه کند.

به گزارش خودرونویس، فرصتی پیش آمد تا با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ایران دوچرخ در خصوص برنامه های این شرکت در سال 1400، محصولات این شرکت در آینده و همچنین برنامه های فروش آتی به صورت آنلاین گفت و گو داشته باشیم.

موسوی مدیرعامل ایران دوچرخ در خصوص سابقه این شرکت اظهار کرد: ایران دوچرخ قدیمی ترین تولید کننده موتورسیکلت در ایران بوده که سابقه زیادی در تولید موتورسیکلت های کار دارد. از جمله محصولات شاخص این شرکت می توان به موتورسیکلت کار یاماها 100 و موتورسیکلت گازی پژو در گذشته اشاره کرد. در سال های اخیر هم ایران دوچرخ مشغول عرضه موتورسیکلت های تیپ هوندا بود که باز هم از نوع موتورسیکلت های کار محسوب می شود. ولی در سال های اخیر با سیاست های جدید گروه بهمن، سبد محصولات ایران دوچرخ از موتورسیکلت کار به سایر موتورسیکلت ها نیز گسترش پیدا کرده و در حال عرضه انواع محصولات به بازار است.

 

تیراژ تولید و میزان داخلی سازی محصولات ایران دوچرخ

وی در ادامه بیان کرد که ایران دوچرخ در حال حاضر مشغول تولید موتورسیکلت کار خانواده CG تیپ هوندا و یک موتورسیکلت کار دیگر با انجین 150 سی سی هم در کنار موتورهای تیپ هوندایی به بازار عرضه می شود. ایران دوچرخ همچنین محصولات الکتریمکی مانند سه چرخه الکتریکی را چند سالی است به بازار عرضه می کند و موتورسیکلت های برقی دیگری را هم که از نوع سبک هستند را تولید می کند. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده موتورسیکلت های چهار چرخ و تریل را نیز تولید کند تا تنوع سبد محصولات ایران دوچرخ نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر شده باشد. موسوی بیان کرد که هدف ایران دوچرخ این است که در سال 1400 بتواند بیشتر از 7500 دستگاه موتورسیکلت تولید کند.

زهتاب عضو هیات مدیره ایران دوچرخ در خصوص داخلی سازی بیان کرد: تمامی موتورسیکلت های این شرکت مشغول داخلی سازی هستند و قطعات مختلفی از جمله چراغ ها، قطعات بدنه و دسته سیم داخلی سازی شده و پیشرانه هم از سال 1400 داخلی سازی می شود که در تولید موتورسیکلت به خودکفایی برسیم. به طور کلی چیزی در حدود 45 درصد خودکفایی در تولید موتورسیکلت های کار داریم و موتورسیکلت های جدید هم در بدو تولید 22 درصد خودکفایی داریم که بسته به تیراژ درصد تولید داخل نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سلمان مدیرفروش ایران دوچرخ اظهار کرد که این شرکت بهترین خدمات پس از فروش را در سراسر کشور به مشتری ارائه می دهد. ولی سیاست بر این بوده که هیچ هزینه ای به مشتری تحمیل نشود و اگر مشکلی وجود دارد هزینه آن را یا باید شرکت یا باید تامین کننده بدهد.

 

اقدامات ایران دوچرخ در زمینه موتورسیکلت های الکتریکی

یک تیم در متشکل از مهندسین ایران دوچرخ و چندین شرکت دانش بنیان با کمک شرکت های صاحب نام خارجی در حال طراحی موتورسیکلت های الکتریکی در ایران هستند. ولی از جمله دلایلی که موتورسیکلت های الکتریکی در ایران رایج نشده اند فقدان زیرساخت لازم مانند ایستگاه شارژ در نقاط مختلف شهر است.

همچنین بحث دیگر قیمت بوده که قیمت موتورسیکلت الکتریکی در سراسر دنیا از موتورسیکلت های درونسوز بیشتر است؛ ولی تلاش بر این است که فاصله قیمت موتورسیکلت الکتریکی با ساخت داخل شدن با موتورسیکلت های درونسوز کمتر شود. ولی به طور کلی عرضه موتورسیکلت های الکتریکی نیاز به حمایت های دولتی دارد و باید به مصرف کننده کمک شود.

در موتورهای برقی از باتری های مختلفی از جمله لیتیوم و … استفاده می شود که کارآمدتر بوده و وزن کمتر و قیمت بیشتری دارد. همین موضوع باعث شده موتور برقی که راندمان لازم را داشته باشد، قیمت بالایی داشته باشد. به طور کلی موتورهای برقی برای مصرف شهری مانند تهران باید توانی بالای 3 کیلووات داشته باشند؛ ولی در شهرهای مسطح و ساحلی موتورسیکلت های برقی با توان نیم تا 1.5 کیلووات نیز امکان خدمت رسانی و استفاده دارند. طی هفته های آینده ایران دوچرخ نسخه پروتوتایپ موتورسیکلت الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد.

شرکت ایران دوچرخ اولین شرکتی بوده که از سال 1390 موتورسیکلت برقی را عرضه کرده؛ ولی با توجه به عدم شناخت کافی، نبود زیرساخت و عدم حمایت ارگان های مختلف، این دسته موتورسیکلت ها در ایران اپدیمی نشده اند.

 

برنامه های ایران دوچرخ در سال 1400

ایران دوچرخ در حال مذاکره با چند شرکت خارجی به منظور عرضه محصولاتی جدید بوده که قصد دارد در سال 1400 پنج محصول جدید را راهی بازار ایران کند و امسال و سال های آتی قوی ظاهر خواهد شد. نمایشگاه ایران دوچرخ هم در یکی از مناطق تجاری تهران تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد. همچنین نمایشگاه های دیگری طی ماه های آتی افتتاح خواهند شد. یک تعمیرگاه خوب و مجهز نیز در سال 1400 توسط ایران دوچرخ برای ارائه خدماتی بهتر به مشتری افتتاح خواهد شد.

 

برنامه صادراتی ایران دوچرخ

در خصوص صادرات در حال حاضر محدودیت های زیادی به دلیل تحریم ها وجود دارد و ایران دوچرخ تا به امروز سابقه درخشانی در صادرات داشته و هم اکنون هم در حال رایزنی برای صادرات به کشورهای مختلف هستیم.

صادرات یکی از اولویت های ایران دوچرخ بوده و در سال های گذشته تا 12 هزار دستگاه صادرات به افغانستان، عراق و پاکستان طی یک سال داشته ایم. هم اکنون هم دپارتمانی برای صادرات در این شرکت شکل گرفته تا به بحث صادرات به صورت جدی پرداخته شود.

 

آغاز طرح فروش ایران دوچرخ طی روزهای آتی

ایران دوچرخ قصد دارد طی روزهای آتی فروش نقدی و اعتباری خود را در سطح تهران آغاز کند. ایران دوچرخ در این طرح فروش قصد دارد محصولات جدید خود را عرضه کند و در قیمت گذاری سعی شده در شرایط کرونایی ایران دوچرخ محصولات خود را با حاشیه سود کمتر عرضه کند. به عنوان مثال موتورسیکلت وترانو که قیمتی معادل 42 میلیون تومان دارد، سعی شده در این طرح قیمتی کمتر از 40 میلیون تومان داشته باشد. وترانو یک موتورسیکلت درون شهری با طراحی کلاسیک بوده که پیشرانه ای 150 سی سی به همراه گیربکس CVT اتوماتیک دارد که لرزش و صدای بسیار کم به همراه سواری راحتی دارد.

ایران دوچرخ به دلیل شرایط کرونا پلتفرم فروش اینترنتی خود را احداث خواهد کرد؛ ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات زیرساختی و شماره گذاری، فروش فعلا در محدوده استان تهران بوده و طی چند ماه آینده فروش اینترنتی ایران دوچرخ در تمام ایران صورت می گیرد. در این طرح فروش چهار محصول مختلف از ایران دوچرخ عرضه می شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟