موتور سیکلت
مجهز به موتور چهار سیلندر 1158 سی سی

موتورسیکلت دوکاتی دیاول Diavel V4 مدل 2023 رونمایی شد

دوشنبه - ۹ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-ducati-diavel-v4 موتورسیکلت دوکاتی دیاول (1)

با توجه به اینکه دوکاتی مراسم رونمایی محصولات خود را و اپیزودهای خبری خود را به صورت زنده پخش می کند، همواره علاقه دارد که سرنخ هایی به مخاطبان از آنچه قرار است رونمایی شود بدهد. عنوان اپیزود 6 دوکاتی که دو روز پیش برگزار شد، Dare to be Bold بود. در این راستا یک تیزر هم از چیزی که به نظر می رسید چراغ LED عقب یک موتورسیکلت بوده باشد رونمایی شد. اما با برگزاری این اپیزود متوجه شدیم دوکاتی موتورسیکلت جذاب دیاول Diavel V4 مدل 2023 را معرفی کرده است.

مشخصات فنی موتورسیکلت دوکاتی دیاول Diavel V4

به گزارش خودرونویس، این اپیزود به منظور رونمایی موتورسیکلت محبوب و بسیار جذاب دوکاتی دیاول Diavel V4 برگزار شده بود. موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 به یک پیشرانه 4 سیلندر V شکل (V4) گرنتوریسمو مجهز شده که از موتورسیکلت دوکاتی Desmosedici Stradale V4 قرض گرفته شده است. این پیشرانه حجمی معادل 1158 سی سی داشته و قادر به تولید 168 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور است. موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 قادر است طی کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این پیشرانه جذاب قابلیت غیرفعال سازی دو سیلندر عقبی را دارد تا مصرف سوخت و آلایندگی این موتورسیکلت را در زمان حرکت با سرعت های پایین یا در زمان توقف کاهش دهد.

2023-ducati-diavel-v4 موتورسیکلت دوکاتی دیاول (1)

سیستم تعلیق دوکاتی دیاول V4 مدل 2023 از کمک فنر دو شاخه با قطر 50 میلی متر کاملا تطبیق پذیر در جلو و یک کمک فنر تکی موتوشاک کاملا تطبیق پذیر در عقب تشکیل شده است. این موتورسیکلت فوق جذاب به سیستم ترمز برمبو استایلما در جلو مجهز شده و در عقب هم دارای دو دیسک ترمز 330 میلی متری است. دوکاتی اظهار کرده که وزن خشک موتورسیکلت دیاول Diavel V4 در حدود 223 کیلوگرم بوده که حدود 12 کیلوگرم نسبت به موتورسیکلت دیاول Diavel 1290 S سبکتر است.

2023-ducati-diavel-v4 موتورسیکلت دوکاتی دیاول (1)

ارتفاع صندلی موتورسیکلت دوکاتی دیاول Diavel V4 حدود 79 سانتی متر بوده که و برای سرنشین عقبی هم جاپایی تاشونده تعبیه کرده که موضوع قابل توجهی نبوده. اما یک دستگیره حفظ تعادل هم برای سرنشین عقبی تعبیه شده که طراحی بسیار شکیل و جذابی دارد. عرض لاستیک عقب موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 هم 240 میلی متر بوده و این یعنی از تمام خودروهای سواری تولیدی در ایران لاستیک عقب عریض تری دارد!

2023-ducati-diavel-v4 موتورسیکلت دوکاتی دیاول (1)

همانطور که از یک دوکاتی انتظار می رفت، صندلی موقعیت نسبت راحتی دارد. به لطف سبک طراحی محل قرارگیری پا و ارتفاع بلند دستگیره ها، سواری این موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 چه در مسیرهای مستقیم و چه در پیچ ها بسیار راحت و پایدار است. دوکاتی ادعا کرده که تعمیرات عمده این موتورسیکلت معمولا پس از پیمایش 60 هزار کیلومتر صورت می گیرد.

2023-ducati-diavel-v4 موتورسیکلت دوکاتی دیاول (1)

موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 دارای یک نمایشگر TFT با قطر 5 اینچ بوده که نقش سیستم مالتی مدیا را ایفا می کند و دارای درگاه بلوتوث است. همچنین در ازای پرداخت مبلغ اضافی، سیستم رهیاب هم برای این موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 مدل 2023 نصب می شود. این موتورسیکلت قدرتمند دارای چهار مد رانندگی شامل اسپرت، تورینگ، شهری و خیس دارد. با انتخاب هر یک از این مدهای رانندگی، نحوه عملکرد سیستم ترمز ضد قفل، زاویه چرخش، کنترل کشش تغییر می کنند. از جمله دیگر ویژگی های موتورسیکلت دوکاتی دیاول V4 مدل 2023 می توان به کروز کنترل، لانچ کنترل و سیستم تعویض دنده سریع دوکاتی برای اضافه کردن دنده یا معکوس دادن اشاره کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟