اخبار خودرو جهان
امکان پیمایش 400 کیلومتر با مخزن پر هیدروژن

ون هیدروژنی پژو e-Expert معرفی شد

سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
پژو e-expert هیدروژن

پژو به تازگی ون هیدروژنی e-Expert را به عنوان اولین محصول سوخت سلولی خود معرفی کرده است. این خودرو در واقع همزاد ون سیتروئن e-Dispatch هیدروژن و اوپل/واکسهال ویوارو e-Hydrogen محسوب می شود که چند روز پیش به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش خودرونویس، سخنگوی پژو اظهار کرده که قصد دارد از اوایل سال 2023 این خودرو را به بازارهایی که تکنولوژی استفاده از آن فراهم باشد، عرضه کند که یکی از این بازارها کشور انگلیس است. ون هیدروژنی پژو e-Expert دارای یک باتری لیتیوم یونی 10 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی موتور الکتریکی بهره می برد و با یک مخزن پر هیدروژن می تواند بیشینه مسافت 400 کیلومتر را طی کند. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 144 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و مخزن هیدروژن آن طی تنها 3 دقیقه پر می شود.

شاسی پژو e-expert هیدروژن

بیشینه ظرفیت باربری این ون هیدروژنی 1000 کیلوگرم بوده و حجم قراردادن بار و اشیا آن دقیقا مشابه نسخه های دیزلی و بنزینی این ون بوده و نصب باتری و مخزن سوخت هیدروژن هیچ فضایی از داخل کابین آن کم نکرده است. نسخه هیدروژنی ون پژو e-Expert قرار است که در کنار نسخه های مجهز به پیشرانه درونسوز و نسخه الکتریکی اکسپرت به فروش برسد. مراحل تحقیق و توسعه این خودرو در مرکز هیدروژنی کمپانی استلانتیس در شهر Russelsheim آلمان طی شده است.

نمای عقب پژو e-expert هیدروژن

مدیرعامل پژو اظهار کرد که این خودروساز فرانسوی با استفاده از تکنولوژی سوخت سلولی هیدروژنی در سگمنت خودروهای تجاری یعنی ون ها و توسعه e-Expert، پیشتاز استفاده از این فناوری پاک و بدون آلایندگی در بازار خودروهای تجاری سبک است.

کابین پژو e-expert هیدروژن

تکنولوژی سوخت سلولی هیدروژن امکان استفاده از خودروی پاک را بدون نیاز به معطل شدن برای شارژ باتری فراهم می کند. به عبارت دیگر خودروهای باتری الکتریکی مسافت محدودی را در حالت شارژ کامل طی می کنند و برای شارژ کردن باتری ها نیز چند ساعتی زمان لازم است و عملا نمی توان مسافت های طولانی و پی در پی را در طول روز با آنها طی کرد. ولی خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی ضمن اینکه هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارند، مانند خودروهای CNG داران یک مخزن هیدروژن هستند و پر کردن آن تنها چند دقیقه زمان می برد. بدین ترتیب این گونه خودروهای پاک برای افراد و سرویس های خدمت رسانی که روزانه چند صد کیلومتر مسیر را طی می کنند بسیار گزینه مناسبی هستند.

پژو e-expert هیدروژن

پژو اظهار کرده که توسعه اولین خودروی هیدروژنی این شرکت در راستای سیاست این شرکت مبنی بر گسترش قدرت انتخاب صورت گرفته که به مشتریان این امکان را می دهد از بین پیشرانه متنوع اعم از دیزلی، بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی موردی را که متناسب با نیاز آنهاست یکی را انتخاب کنند. در حال حاضر پژو تصمیمی برای وارد کردن تکنولوژی سوخت سلولی هیدروژنی در سگمنت خودروهای سواری ندارد و این شرکت صرفا این فناوری را در توسعه خودروهای تجاری سبک مانند ون ها استفاده می کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟