اخبار خودرو جهان
تولید بخار آب به جای گازهای سمی از اگزوز

باگی هیدروژنی Off-Highway کانسپت لکسوس

دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
باگی هیدروژنی Off-Highway کانسپت لکسوس

لکسوس پیش نمایی از یک خودروی باگی تفریحی جذاب را ارائه کرده که به پیشرانه هیدروژنی مجهز شده است. این خودرو که با نام Off-Highway کانسپت شناخته می شود، در انتهای یک رویداد پخش زنده که در خصوص معرفی نسل جدید لکسوس LX برگزار شده بود، نمایش داده شد.

به گزارش خودرونویس، در حالی که این خودرو به پیشرانه هیدروژنی مجهز شده، ولی باید ذکر کنیم که این سیستم مشابه سیستم های سوخت سلولی رایج که از یک موتور هیدروژنی به عنوان ژنراتور و موتور الکتریکی به عنوان محرک کمک گرفته، نبوده و به جای آن به یک پیشرانه درونسوز مجهز شده که سوخت آن هیدروژن فشرده شده است. تویوتا اولین بار چندین ماه پیش این تکنولوژی را آزمایش کرد و به همین منظور یک تویوتا کرولا مسابقه ای را به پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس مجهز کرده بوده که به نوعی تغییر یافته که با هیدروژن کار کند.

باگی هیدروژنی Off-Highway کانسپت لکسوس

طراحی ظاهری

طراحی بیرونی باگی لکسوس Off-Highway Recreational کانسپت بسیار جذاب بوده و شاهد لبه های تیز به خصوص در پروفیل جلو و همچنین چراغ های LED، سیستم تعلیق با اجزای آشکار و شیشه جلو بزرگ هستیم. بدنه این باگی کانسپت هیدروژنی جذاب لکسوس به رنگ برنزی تیره رنگی مزین شده و روی سقف نیز یک لایت بار LED برای تامین روشنایی پیش رو نصب شده است. برای رینگ های دو رنگ مشکی و نقره ای این خودرو نیز تایرهایی آفرودی تدارک دیده شده که موجب بهبود عملکرد بیراهه نوردی می شود.

در پروفیل عقب چراغ های LED با زوایا تیز به همراه پیشرانه ای قرار دارد که به جای گازهای گلخانه ای سمی تولید شده از اگزوز خودروهای درونسوز رایج، تنها بخار آب تولید می کند و هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد.

باگی هیدروژنی Off-Highway کانسپت لکسوس

لکسوس درباره این باگی هیدروژنی Off-Highway مفهومی بیان کرده که ما با تعامل با طبیعت توانسته ایم به شیوه ای از زندگی پی ببریم که در آن مردم می توانند ضمن لذت بردن از زندگی، به محیط پیرامون خود نیز ضرری وارد نکنند.

 

سخن پایانی

لکسوس به این موضوع اشاره ای نکرده که آیا قصد دارد این خودروی باگی مفهومی هیدروژنی را روزی تولید کند یا اینکه صرفا برای نشان دادن توانایی های خود آن را به نمایش گذاشته و سعی کرده با معرفی Off-Highway مفهومی تکنولوژی و فناوری خود را به رخ رقبا بکشد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟