اخبار خودرو جهان
روی پلتفرم الکتریکی ب ام و صورت می گیرد

همکاری عربستان با Foxconn برای تولید خودروی الکتریکی

یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
همکاری عربستان با Foxconn برای تولید خودروی الکتریکی

گروه تکنولوژی Foxconn یا همان تولید کننده تلفن های همراه آیفون در حال مذاکره با عربستان صعودی برای احتمال انجام یک سرمایه گذاری مشترک به منظور تولید خودروهای الکتریکیست. این اطلاعات و خبر به صورت رسمی تایید نشده، ولی گزارش جدیدی از اتومتیو نیوز توسط افراد نزدیک به این موضوع منتشر شده که در آن گفته شده صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان صعودی قرار است یک شرکت جدید به نام Velocity را تاسیس خواهد کرد که به احتمال زیاد سهامدار عمده این جوینت ونچر مشترک با Foxconn است.

به گزارش خودرونویس، این صندوق سرمایه گذاری در حال حاضر چیزی در حدود 450 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند و به تازگی تصمیم گرفته که وارد عرصه تجارت خودروهای الکتریکی شود و به کمک آن اقتصاد کشور عربستان را که نفت خیزترین کشور دنیاست متحول کند و وابستگی اقتصاد این کشور به نفت را کاهش دهد. در همین راستا کمپانی Foxconn که تولیدکننده تلفن های همراه اپل و آیفون بوده قرار است پشتیبانی نرم افزاری، الکترونیکی و زیرساخت و معماری الکتریکی خودروهای پاکی که قرار است در عربستان تولید شود را ارائه دهد. مضاف بر این، شرکت Foxconn یکی از سهامداران کوچک این جوینت ونچر نیز خواهد بود.

جالبترین قسمت این خبر اینجاست که در آن ادعا شده این شرکت جدید قصد دارد از شاسی و پلتفرم خودروهای ب ام و برای تولید خودروهای الکتریکی استفاده کند و در همین راستا قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی بین ب ام و و این شرکت قرارداد همکاری امضا شود. البته در این لحظه هیچ چیزی به صورت رسمی تایید نشده و گزارش منتشر شده در Automotive News تنها مبنی بر اطلاعات لو رفته از این پروژه بزرگ و مهم است.

انتظار می رود که ب ام و یک پلتفرم قدیمی تر مربوط به خودروهای الکتریکی خود را در اختیار این جوینت ونچر تازه تاسیس بگذارد. این اولین باری نیست که این خودروساز آلمانی لایسنس استفاده از پلتفرم خود را به خودروساز دیگری می دهد. به عنوان مثال شرکت خودروسازی ویتنامی وین فست از پلتفرم نسل پیشین ب ام و X5 برای توسعه اسیووی President خود استفاده کرده است. همچنین نسل جدید لندروور رنج روور هم از پیشرانه 4.4 لیتری توربوشارژ هشت سیلندر ب ام و به عنوان یکی از پیشرانه های قابل سفارش استفاده کرده است.

 

سخن پایانی

در آخر مطلب باید اشاره کنیم که شرکت Foxconn به تازگی وارد صنعت خودروسازی هم شده و در اولین قدم سه محصول با نام های Foxconn مدل C، مدل E و مدل T را که با همکاری کمپانی خودروسازی تایوانی یولان موتور توسعه یافته اند را معرفی کرده است. این غول تکنولوژی جهان به تازگی کمپانی سابق شرکت Lordstown Motors را در آمریکا برای تولید خودرو خریداری کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟