به گزارش خودرونویس، در این مطلب درگ ریسی جذاب بین سه اسیووی بسیار قدرتمند و جذاب را قرار داده ایم. این سه اسیووی ب ام و X5 M کامپتیشن، جیپ گرند چروکی Trackhawk و رنج روور اسپرت SVR هستند. این سه اسیووی در درگ ریس یک چهارم مایل به رقابت پرداخته اند. به نظر شما کدام خودرو برنده این رقابت است؟

 

مشخصات فنی

ب ام و X5 M به نوعی لیدر این سگمنت محسوب می شود. پس از عرضه نسل اول X5 4.6is به نوعی این سگمنت اسیووی های عملکردی راه اندازی شد. ب ام و X5 M دقیقا از همان پیشرانه M5 کامپتیشن سدان بهره گرفته است. این پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ در این اسیووی قدرتمند قادر به تولید 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. البته چنین پیشرانه قدرتمندی برای به ارمغان آوردن عملکردی حیرت آور برای این ب ام و 2.3 تنی لازم است.

 

 

همانند ب ام و، جیپ نیز یکی از پیشروهای و مبتکران سگمنت اسیووی های عملکردی در دنیاست. همانند گرند چروکی قدرتمند اولیه، نسخه Trackhawk نیز در قدرت و حجم موتور خلاصه می شود. این خودرو از پیشرانه هلکت بهره گرفته و اعداد و ارقام بسیار حیرت آوری را ارائه می دهد. پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ نصب شده برای این خودرو حجیم ترین در بین تمام رقبا بوده و قادر به تولید 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور است. این رقم بسیار وحشتناکی برای یک خودروی اسیووی بوده؛ البته با توجه به وزن 2433 کیلوگرمی این خودرو کاملا نیاز بود.

در آخر به رنج روور اسپرت SVR می رسیم. لندروور یکی از اعضای تازه وارد در دنیای اسیووی های عملکردیست. ولی طی مدت زمان کوتاه محصولات بسیار جذابی را ارائه کرده است. رنح روور اسپرت SVR با یک پیشرانه 5 لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر مشترک با جگوار F تایپ SVR به مصاف رقبا می رود. این پیشرانه قادر به تولید 575 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. رنج روور اسپرت SVR نیز وزنی معادل 2310 کیلوگرم دارد که دقیقا با ب ام و X5 M یکسان است.

به نظر شما کدام یک پیروز این رقابت است؟

5 از 2 رای