اخبار خودرو جهان
شاهانه به طبیعت بروید!

پنجمین نسل لندروور رنج روور 2022 رونمایی شد

پنجشنبه - ۶ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لندروور رنج روور 2022

لندروور سرانجام پنجمین نسل پرچمدار اسیووی های خود یعنی رنج روور 2022 را رونمایی کرد. این مدل جدید دارای چهره ای آشنا با خطوط صافتر بوده که استایلی مدرن و جذاب برای این اسیووی پریمیوم رقم زده اند. ضمن اینکه رنج روور از جدیدترین تکنولوژی های خود در این نسل جدید اسیووی پرچمدار خود استفاده کرده است.

به گزارش خودرونویس، این رنج روور جدید روی پلتفرم MLA-Flex لندروور توسعه یافته و مشتریان می توانند آن را در دو مدل فاصله محور کوتاه و بلند سفارش دهند. بسته به مدل انتخابی و سلیقه مشتری، این خودرو بین 4 تا هفت سرنشین را می تواند درون کابین خود جا دهد.

استایل نسل جدید رنج روور 2022 را می توان تکامل یافته نسخه فعلی با چاشنی ساده سازی و سبک طراحی مینیمال دانست. این خودرو به صورت ویژه ای صاف و ساده طراحی شده و دارای لبه هایی گرد بوده که در قسمت درب ها با شیشه هایی بزرگ و صاف ادغام شده است. این تغییرات کوچک باعث شده تا چنین اسیووی بزرگ و جعبه ای شکلی بتواند ضریب مقاومت هوای خیره کننده ای معادل 0.30 داشته باشد.

لندروور رنج روور 2022

این رنج روور جدید به سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر مجهز شده که اکسل عقب از نوع پنج اتصالی بوده که از سیستم رهیاب استفاده می کند تا تعلیق را با توجه به جاده و مسیر پیش رو تنظیم کند. همچنین رنج روور 2022 جدید دارای سیستم کروز کنترل تطبیقی و کمکی فرمان بوده تا رانندگی مطمئن و آسانی را درون این خودرو تجربه کنید.

آنتی رول بارهای این خودرو که به صورت الکترونیکی کنترل می شوند هم از تکان های جانبی بدنه کاسته تا سواری راحتی برای رنج روور 2022 به ارمغان آید. لندروور اظهار کرده که واکنش این آنتی رول بارها از نمونه های هیدرولیکی به مراتب سریع تر است. این سیستم قادر است تا 1400 نیوتن متر گشتاور را در مقابل بدنه خودرو تولید کند.

نمای عقب لندروور رنج روور 2022

رنج روور 2022 جدید دارای سیستم فرمان پذیری تمام چرخ بوده و به صورت الکترونیکی قادر است چرخ های عقب را تا 7.3 درجه بچرخاند که موجب بهبود مانورپذیری این اسیووی پریمیوم و بزرگ شده است. این سیستم باعث شده تا شعاع گردش رنج روور 2022 به کمتر از 11 متر برسد.

لندروور رنج روور 2022

مشخصات فنی رنج روور 2022

مشتریان در بازار اروپا گزینه های زیادی در زمینه پیشرانه دارند که شامل دو مدل پلاگین هیبریدی، سه مدل بنزینی و سه پیشرانه دیزلیست. علاوه بر مدل هایی که در حال حاضر رونمایی شده، یک نسخه پلاگین هیبریدی P440e با 434 اسب بخار قدرت قرار است در سال 2023 رونمایی شود. همچنین نسخه تمام الکتریکی رنج روور نیز در سال 2024 از راه می رسد. تمامی رنج روورهای 2022 به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ و قفل دیفرانسیل عقب فعال مجهز شده اند تا بتوانند گشتاور انتقالی را بین چرخ های عقب بالانس کنند.

مشخصات فنی مدلهای مختلف رنج رور 22922

در اروپا نسخه های پلاگین هیبریدی رنج روور 2022 از ترکیب یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی و یک باتری لیتیوم یونی 38.2 کیلووات ساعتی استفاده کرده اند. موتور الکتریکی 141 اسب بخاری این خودرو با گیربکس به صورت یکپارچه نصب شده است. نسخه P510e قادر است طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. لندروور تخمین زده که این اسیووی قادر است در حالت تمام الکتریکی مسافتی بین 80 تا 100 کیلومتر را طی کند که برای خودرویی با این ابعاد و وزن فوق العاده است.

نمای جانبی لندروور رنج روور 2022

به طور کلی مدل پایه این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی با تکنولوژی هیبریدی ملایم بهره می برد که قادر به تولید 395 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. نسخه های قدرتمندتر نیز از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور بهره می برند. در سال 2023 هم یک مدل پلاگین هیبریدی با 434 اسب بخار قدرت به مدل های قابل عرضه این خودرو اضافه خواهد شد.

فضای بار لندروور رنج روور 2022

طراحی کابین رنج روور 2022

درون کابین مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی 13.7 اینچی نصب شده است. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی دیجیتالی 13.1 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی نصب شده که زمانی که از نرم افزاری استفاده می کنید فیدبکی به یوزر به عنوان تایید لمس صفحه ارائه می دهد. سرنشینان عقب نیز از دو نمایشگر دیجیتالی 11.4 اینچی که در پشت صندلی های جلو نصب شده اند، لذت می برند. در صورت سفارش صندلی های عقب Executive کلاس نیز یک نمایشگر هشت اینچی لمسی در کنسول میانی صندلی های عقب نصب می شود.

کابین لندروور رنج روور 2022

هنر رنج روو تجمل گرایی و اشرافی بودن ضمن قابلیت های خیره کننده در بیراهه نوردیست. برای دستیابی به آن نیز یک سیستم صوتی 1600 واتی Meridian Signature با 35 بلندگو برای این خودرو در مدل اتوبیوگرافی نصب شده که دارای تکنولوژی از بین برنده نویز بوده تا کابینی ساکت تر برای این خودرو به ارمغان آید. لندروور همچنین یک جفت بلندگو 20 وات در چهار پشت سری صندلی ها جانمایی کرده تا تجربه مشابه با استفاده هدفون برای سرنشین و راننده ایجاد شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟