اخبار خودرو جهان
محدود به تغییرات ظاهری

نیسان نوت آئورا نیسمو رونمایی شد

سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
نیسان نوت آئورا نیسمو

ماه نوامبر سال 2020 که نیسان اقدام به معرفی سومین نسل نوت کرد؛ نوت یک خودروی سوپرمینی ویژه بازار ژاپن بوده که از نظر ابعادی نزدیک به فولکس واگن پولو بوده و در دو مدل هیبریدی و تمام الکتریکی با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک آپشنال بهره می برد. در ژوئن سال 2021 نیسان اقدام به معرفی نسخه نوت آئورا کرد که کمی عرض بیشتری نسبت به نسخه معمولی داشت و طراحی ظاهری آن نیز بروزرسانی شده بود. حال هم در ماه آگوست هستیم و نیسان نسخه نیسمو نوت آئورا را با تغییراتی در استایل ظاهری معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، نیسان تریم قرمز رنگی را در استایل بیرونی نوت آئورا نیسمو اعمال کرده که غیر از این هم از محصولی با نشان نیسمو انتظار نمی رفت. این خودرو به رینگ های آلیاژی 17 اینچی با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4 مجهز شده و دارای سپرهایی اسپرتتر و یک اسپویلر جذاب در راستای سقف در پروفیل عقب است. این تریم قرمز رنگ درون کابین هم ادامه پیدا کرده و نیسان دو صندلی که کاملا بدن راننده و سرنشین جلو را در بر می گیرند، در ردیف جلو نوت آئورا نیسمو قرار داده که می توان آن را با تودوزی پارچه ای یا چرم مصنوعی سفارش داد.

نمای عقب نیسان نوت آئورا نیسمو

مشخصات فنی نیسان نوت آئورا نیسمو

این نسخه به صورت ویژه دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. پیشرانه این خودرو متشکل از یک موتور بنزینی 1.2 لیتری تنفس طبیعی بوده که نقش ژنراتور را برای موتور الکتریکی نصب شده در اکسل جلو و همچنین پک باتری لیتیوم یونی کوچک این خودرو ایفا می کند. در واقع نقش این پیشرانه بنزینی، ژنراتور و افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش است. متفاسفانه نوت آئورا نیسمو هیچ تفاوتی در مشخصات فنی نیست به نسخه استاندارد نداشته و این سیستم قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است.

کابین نیسان نوت آئورا نیسمو

لازم به ذکر بوده که این اولین نسخه نیسان نوت نیست که تریم نیسمو برای آن عرضه می شود؛ بلکه نسل پیشین این خودرو نیز دارای همین نسخه اسپرت بوده است. ولی نسخه نیسمو نسل جدید نوت آئورا به لطف پیشرفت هایی که در سیستم e-Power به خود دیده حال 25 درصد قدرت و 18 درصد گشتاور بیشتری نسبت به گذشته تولید می کند. نیسان همچنین اظهار کرده که بروزرسانی های ظاهری در نیسان نوت آئورا نیسمو موجب بهبود آیرودینامیک این خودرو شده که در کنار ارتقا سیستم تعلیق و بدنه صلب تر، هندلینگ بهتری را برای این هاچبک سوپرمینی به ارمغان آورده اند.

صندلی نیسان نوت آئورا نیسمو

سخن پایانی

نیسان برای نوت آئورا نیسمو در بازار ژاپن برچسب قیمتی معادل 26 هزار و 200 دلار در نظر گرفته است. اگر هم تمایل به خرید این هاچبک کوچک با پیشرانه تمام الکتریکی و یک موتور الکتریکی در جلو و یکی در عقب با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک داشته باشید، باز هم باید همین مبلغ را پرداخت کنید. ولی این نسخه تمام الکتریکی فاقد تم ظاهری نیسمو است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟