اخبار خودرو جهان
دارای دو نسخه هیبریدی و الکتریکی

نسل جدید نیسان نوت 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نیسان نوت 2021

نیسان نوت در اوایل سال 2017 بود که عرضه آن به بازار اروپا متوقف شد؛ ولی جالب است بدانید که این خودرو پرفروش ترین محصول این کمپانی ژاپنی در بازار ژاپن محسوب می شود. نیسان در ماه می بود که تیزر نسل جدید این خودرو را به همراه برنامه های تولید آینده خود تحت عنوان نیسان NEXT گلوبال بیزینس منتشر کرده بود. حال امروز این برند ژاپنی در راستای تحقق وعده های داده شده، نسل جدید نیسان نوت 2021 را معرفی کرده است.

طراحی ظاهری نیسان نوت 2021

به گزارش خودرونویس، نسل جدید نیسان نوت مانند نمونه پیشین استایلی بین یک خودروی مینی ون و یک خودروی هاچبک داشته و نیسان زبان طراحی جدید خود به نام Timeless Japanese Futurism را در دیزاین نسل جدید نوت 2021 پیاده کرده است. در برخی از قسمت های ظاهری نوت جدید، المان هایی مشابه با نیسان آریا دیده می شود که همین موارد باعث شده این خودرو نسبت به نسل پیشین نوت که هشت سال در بازارهای جهانی حضور داشت، به مراتب مدرن تر جلوه کند.

نیسان نوت 2021

در حالی که بیشتر خودروها با تعویض نسل امروزه بزرگتر از نسخه پیشین می شوند، نوت جدید 55 میلی متر طول کمتری نسبت به مدل قبلی داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 20 میلی متر کاهش یافته است.

بسیار جای تعجب دارد که نیسان در همین ابتدا تصاویر مربوط به نسخه های پایه نوت را منتشر کرده؛ این مدل به صورت استاندارد به رینگ های 15 اینچی استیل با قالپاق و همچنین چراغ هایی هالوژنی مجهز شده است. این در حالی است که نسخه های گران قیمت تر به رینگ های آلیاژی 16 اینچی و چراغ های LED چهار نقطه ای مجهز می شوند. برای بدنه این خودرو امکان انتخاب 13 رنگ مختلف و همچنین تریم دو رنگ وجود دارد.

نمای عقب نیسان نوت 2021

کابین نسل جدید نیسان نوت

با وجود اینکه نوت جدید ابعاد کوچکتری نسبت به نسل پیشین دارد، ولی به لطف تغییر پلتفرم و توسعه یافتن روی ساختار جدید CMF-B نیسان، فضای پا بسیار خوبی برای سرنشینان در ردیف عقب در دسترس است. فضای داخل کابین از صفر طراحی شده و به لطف نصب نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر دیجیتالی تبلت مانند در میان داشبورد، طراحی مدرنی پیدا کرده است.

کابین نیسان نوت 2021

کابین این خودرو تقریبا ایچ اشتراکی با نسخه پیشین نداشته و دارای تجهیزات مدرنی از قبیل پد شارژ بدون سیم تلفن همراه و ترمز پارک برقی است. صندلی های جدید Zero Gravity راحتی سرنشینان را در ردیف جلو تضمین می کنند؛ همچنین صندلی های عقب نیز بسته به نیاز سرنشینان برای داشتن فضای پا بیشتر یا فضای بار بیشتر قابل تنظیم هستند.

 

مشخصات فنی نیسان نوت 2021

تمامی نسخه های نسل جدید نیسان نوت به پیشرانه الکتریکی سازی شده مجهز شده اند. نسخه پایه این خودرو به یک پیشرانه هیبریدی 1.2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که متشکل از یک ژنراتور استارتر، موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی است. نیسان در این لحظه اظهار نکرده که این سیستم چه میزانی قدرت تولید می کند، ولی رسانه های ژاپنی بیان کرده که این نسخه نیسان نوت قادر به تولید بیشینه قدرت 114 اسب بخار و بیشینه گشتاور 280 نیوتن متر است. مهندسین نیسان تلاش زیادی کرده اند تا سیستم هیبریدی نوت جدید وزن کمتر و ابعاد کوچکی داشته باشد.

نمای جانبی نیسان نوت 2021

نکته مهم اینجاست که نسل جدید نیسان نوت علاوه بر این مدل هیبریدی، دارای یک نسخه تمام الکتریکی با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده؛ بدین صورت که یک موتور الکتریکی روی اکسل جلو و یک موتور الکتریکی دیگر روی اکسل عقب آن نصب شده است.

 

سخن پایانی

نیسان قصد دارد نسل جدید نوت را از 23 دسامبر سال جاری به بازار ژاپن عرضه کند. نسخه پایه هیبریدی این خودرو با سیستم انتقال قدرت جلو محرک برچسب قیمتی معادل 19 هزار و 500 دلار دارد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟