تیونینگ
نصب کیت برابوس 800 روی بزرگترین اسیووی مرسدس

مرسدس AMG GLS 63 با تیونینگ برابوس

شنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
برابوس مرسدس AMG GLS 63

برابوس یکی از آن تیونرهایی بوده که پروژه های موفق بسیار زیادی را در شخصی سازی و ارتقا انواع محصولات مرسدس بنز و دایملر پشت سر گذاشته است. همین چند روز پیش بود که نسخه برابوس 800 مرسدس AMG E63 S را معرفی کردیم و حال این تیونر آلمانی همین تغییرات را در اسیووی پرچمدار مرسدس یعنی AMG GLS 63 نیز اعمال کرده است. مرسدس AMG GLS 63 یک اسیووی بزرگ با سه ردیف صندلی بوده؛ ولی این مساله نتوانسته برابوس را در شخصی سازی و تیونینگ این خودرو محدود کند.

به گزارش خودرونویس، با توجه به اینکه مرسدس AMG GLS 63 یک خودروی بسیار بزرگ با سه ردیف صندلی بوده، قسمت های بسیار زیادی برای شخصی سازی و ارتقا در آن وجود دارد و این تیونر آلمانی به دقت و حوصله زیاد، تمامی این جزییات را برای تبدیل GLS به برابوس 800 تغییر داده است. به طور کلی حتی یک قسمت هم در سیر تبدیل GLS 63 به برابوس 800 اسیووی بدون تغییر باقی نمانده است.

نمای عقب برابوس مرسدس AMG GLS 63

استایل و کابین ظاهری برابوس AMG GLS 63

از نظر طراحی برابوس سعی کرده با اضافه کردن قطعات و کیت بدنه فیبر کربنی به GLS 63، یک به روزرسانی ساده و در عین حال زیبا در استایل بیرونی این خودرو کرده باشد و چهره آن را مقداری نسبت به مدل استاندارد متفاوت تر و اسپرت تر کرده است. این کیت بدنه فیبر کربنی و تمام قطعات ظاهری اضافه شده به GLS توسط برابوس صرفا جنبه ظاهری نداشته و همگی با هدف بهبود هندلینگ و عملکرد طراحی و توسعه یافته اند.

برابوس مرسدس AMG GLS 63

همچنین برابوس سیستم تعلیق بادی مرسدس AMG GLS 63 را هم به روزرسانی کرده تا فاصله کف خودرو از سطح زمین به اندازه 25 میلی متر کاهش یابد که به موجب آن مرکز ثقل خودرو نیز پایین تر می آید که باعث بهبود پایداری و تعادل خودرو در مانورها و پیچ ها می شود. همچنین برابوس رینگ های بسیار بزرگ مونوبلاک فورج با قطر 24 اینچی را برای این GLS 63 نصب کرده که دارای تایرهای پرفورمنس محور هستند.

کابین برابوس مرسدس AMG GLS 63

یقینا تغییرات اعمال شده توسط برابوس درون کابین هم ادامه یافته اند و تودوزی لاکچری چرمی تمام قسمت های کابین را احاطه کرده است.

پیشرانه برابوس مرسدس AMG GLS 63

مشخصات فنی برابوس GLS 63

ولی بهترین قسمت پکیج تیونینگ برابوس، نصب کیت PowerXtra B40S-800 به منظور افزایش توان و گشتاور پیشرانه و ارتقا عملکرد AMG GLS63 بوده است. مرسدس GLS 63 از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر با دو توربوشارژ بهره می برد که در حالت استاندارد قادر به تولید 603 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است. ولی برابوس با تغییرات اعمال شده توانست بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه را به 789 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 1000 نیوتن متر ارتقا دهد که افزایشی بسیار چشمگیر نسبت به مدل استاندارد محسوب می شود. علی رغم وزن بسیار بالای GLS 63، ولی این نسخه تیونینگ شده توسط برابوس با اتکا به پیشرانه فوق قدرتمندش می تواند طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟