اخبار خودرو جهان
900 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور

برابوس راکت 900 بر پایه AMG GT63 S معرفی شد

شنبه - ۳ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
برابوس راکت 900

در حالی که ما بی صبرانه منتظر بودیم مرسدس AMG قدرتمندترین محصول جدید خود یعنی GT73 هیبرید را با قدرت حدودی 800 اسب بخار رونمای کند، کمپانی تیونر برابوس خودرویی به مراتب قدرتمندتر بر پایه AMG GT را معرفی کرده است. این خودروی جدید برابوس راکت 900 نام داشته و در حالی که برخلاف مدل های راکت پیشین از پیشرانه 12 سیلندر بهره نمی برد، ولی قدرت و گشتاور خیره کننده ای را تولید می کند. برابوس راکت 900 در واقع بر پایه مرسدس AMG GT63 S توسعه یافته و تا حد زیادی شخصی سازی شده و ارتقا یافته است.

مشخصات فنی برابوس راکت 900

به گزارش خودرونویس، مهم ترین ارتقایی که برابوس در راکت 900 نسبت به AMG GT63 S استاندارد اعمال کرده، به زیر کاپوت و پیشرانه این خودرو مربوط می شود. مرسدس AMG GT63 S در حالت استاندارد از یک پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ با حجم چهار لیتر بهره می برد، ولی به لطف ارتقاهای شدید برابوس، حجم این پیشرانه به 4.5 لیتر افزایش یافته است. مضاف بر آن برابوس یک جفت توربوشارژ جدید با کمپرسورهای بزرگتر و فشار بوست بیشتر برای این خودرو نصب کرده است.

پیشرانه برابوس راکت 900

پیشرانه قدرتمندتر یقینا نیاز به سیستم خنک سازی بهتری هم دارد؛ از این رو برابوس یک رم ایر ورودی هوا فیبر کربنی در سمت چپ و راست جلوپنجره این خودرو طراحی کرده است. این تغییرات عمقی باعث شده تا بیشینه قدرت برابوس راکت 900 به مرز 888 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به مرز باور نکردنی 1250 نیوتن متر افزایش یابد. البته برابوس یک محدودکننده الکتریکی برای محافظت از پیشرانه نصب کرده که به موجب آن بیشینه گشتاور تولیدی تنها روی 1050 نیوتن متر محدود شده است. با یک محاسبه ساده مشخص می شود که برابوس راکت 900 نسبت به GT63 S استاندارد 258 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند.

آخرین تغییر فنی اعمال شده روی برابوس راکت 900 هم نصب یک سیستم اگزوز استیل با چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل در قسمت عقب است که صدای به مراتب خشن تری نسبت به مدل استاندارد تولید می کند.

برابوس راکت 900

آمار و ارقام عملکرد

می توان به خوبی تصور کند که این افزایش چشمگیر قدرت تاثیر زیادی روی بهبود عملکرد این خودرو می گذارد. این در حالی بوده که نسخه استانداردAMG GT63 S  در حالت عادی هم یکی از سریع ترین خودروهای چهار درب موجود در بازار جهانی بود. ولی برابوس این خودرو را به سطح بالاتری ارتقا داد. برابوس راکت 900 قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از مرز 200 کیلومتر بر ساعت تنها 9.7 ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو برابوس اظهار کرده که راکت 900 طی تنها 23.9 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 300 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی این شرکت به دلیل وزن زیاد این خودرو و مراقب از تایرها مجبور شده که بیشینه سرعت راکت 900 را روی 330 کیلومتر بر ساعت محدود کند.

نمای عقب برابوس راکت 900

طراحی ظاهری و کابین برابوس راکت 900

این تیونر آلمانی برای AMG GT63 S یک کیت بدنه بسیار خشن و تهاجمی با تم فیبر کربنی توسعه داده است. این کیت بدنه 78 میلی متر عرض بیشتری نسبت به خودروی استاندارد داشته و تمامی قطعات به منظور ارتقا آیرودینامیک در تونل باد تست و بررسی شده اند. برابوس راکت 900 به رینگ های 21 اینچی در جلو و 22 اینچی فورج در عقب مجهز شده اند که دارای دیسکی آیرودنامیک از جنس فیبر کربن هستند. این خودرو به لطف بهره بردن از سیستم تعلیق بادی برابوس، 25 میلی متر فاصله کمتری با سطح زمین داشته و دارای دو مد اسپرت و کامفورت است.

کابین برابوس راکت 900

برابوس صرفا قصد دارد 10 دستگاه مرسدس AMG GT63 S را به راکت 900 تبدیل کند و برای هر خودرو به روزرسانی هایی را هم داخل کابین اعمال می کند. این به روزرسانی های شامل رنگ خاکستری Stealth، تودوزی با چرم مشکی و جیر آلکانتارا و دوخت تزیینی خاکستری رنگ و 215 قطعه با رنگی مشابه با رنگ بدنه هستند. در آخر هم قاب رکاب هایی استیل و قطعات فیبر کربنی براق و کف پایی هایی جدید برای راکت 900 توسط برابوس تدارک دیده شده است.

شیفتر دنده برابوس راکت 900

سخن پایانی

بهتر است بدانید که برابوس هیچ گاه این به روزرسانی ها را ارزان در اختیار مشتری نمی گذارد! از این رو هر دستگاه برابوس راکت 900 برچسب قیمتی معادل 515 هزار دلار دارد که بسیار فراتر از سطح انتظار است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟