تیونینگ
شخصی سازی ظاهری همراه با ارتقا توان فنی

مرسدس بنز GLB با چاشنی برابوس

شنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
برابوس مرسدس بنز GLB

کمپانی تیونر برابوس تا امروز با اعمال تغییرات هوشمندانه و سنجیده روی انواع محصولات مرسدس بنز موفق شده تا حد زیادی توجه مشتری نسبت به محصولات این برند آلمانی و همچنین قطعات افترمارکت خود را بیشتر کند. در سال 2020 هم برابوس تا به امروز پروژهای تیونینگ دیوانه واری را روی مرسدس بنز GLE، GLS و G کلاس اجرا کرده است. حال زمان آن رسیده بود که این تیونر آلمانی هنر خود را روی کراس اوور سایز متوسط GLB پیاده کند. از همین ابتدای مطلب بیان کنیم که به روزرسانی های اعمال شده در GLB به مراتب ساده تر از تغییرات اعمال شده در اسیووی های بزرگتر مرسدس بنز است.

تغییرات ظاهری

به گزارش خودرونویس، برابوس ورودی های هوای جدیدی را در قسمت پایینی سپر جلو به همراه یک اسپلیتر دو تکه برای مرسدس بنز GLB نصب کرده است. ولی نکته منفی این کیت اینجاست که تنها روی سپر نسخه AMG GLB امکان نصب دارد. نسخه تیونینگ شده GLB به دست برابوس طبق عادت همیشگی این کمپانی تیونر به جای لوگوی دایره ای شکل بزرگ ستاره ای مرسدس، به یک B بزرگ مزین شده که همان ابتدای واژه Brabus است. نصب دو پروژکتور LED عریض روی سقف، به GLB استایل خشن و آفرودی تری داده و ما را دقیقا یاد G کلاس تیونینگ شده توسط همین کمپانی انداخت.

نمای عقب برابوس مرسدس بنز GLB

بازرترین تغییر اعمال شده در پروفیل عقب، اسپویلری است که هم راستا با سقف نصب شده و هماهنگی کاملی با نحوه طراحی سپر به روزرسانی شده در جلو دارد. تغییر دیگر در این قسمت، سیستم خروجی اگزوز چهار تایی مشکی کرومی است که هماهنگی کاملی با تم تیره رنگ بدنه GLB برابوس دارد. هر یک از این خروجی های اگزوز قطری معادل 9 سانتی متر دارند که ضمن بهبود چهره GLB از نمای عقب، صدای بسیار خشن تر و گیراتری را نیز تولید می کنند.

کمپانی برابوس رینگ های جدیدی با دیزاین 10 پر را برای مرسدس بنز GLB نصب کرده که بسته به نیاز مشتری در سایزهای 18، 19 و یا 20 اینچ قابل سفارش هستند. برای این رینگ ها تایرهای کانتیننتال، پیرلی یا یوکوهاما قابل سفارش است. درون کابین GLB تیونینگ شده هم شاهد نصب کف پایی هایی جدید، پدال های آلومینیومی، رکاب های نورپردازی شده و یک کفی صندوق با لوگوی برابوس هستیم.

کابین برابوس مرسدس بنز GLB

مشخصات فنی

بزرگترین و برجسته ترین تغییرات اعمال شده در GLB تیونینگ شده توسط برابوس، به زیر کاپوت آن مربوط می شود. برابوس با ریمپ ECU مرسدس GLB 250 موفق به استخراج 46 اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین 80 نیوتن متر گشتاور بیشتر از پیشرانه این خودرو شده است. به لطف این تغییرات بیشینه قدرت پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو به 267 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 430 نیوتن متر رسیده است. همچنین به لطف نصب یک کیت تعلیق جدید، ارتفاع GLB برابوس نسبت به مدل استاندارد 3 سانتی متر کاهش یافته است. البته با نصب کیت آپشنال آفرودی به جای کاهش ارتفاع می توان ارتفاع تعلیق GLB را 3.5 سانتی متر افزایش داد. تنها چیز مبهم در خصوص این کیت تقویتی برابوس برای GLB، قیمت آن است که به زودی جزییات آن منتشر خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟