تیونینگ
شکارچی سوپراسپرت ها

برابوس 800 بر پایه مرسدس AMG E63 S معرفی شد

دوشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
برابوس 800 مرسدس AMG E63

باید اعتراف کنیم که دریای تیونینگ پایانی ندارد و شخصی سازی و ارتقا خودرو یک امر کاملا سلیقه ای است . نتیجه کار ممکن است با سلیقه برخی از مشتریان مطابقت نداشته باشد. ولی زمانی که صحبت از تیونر با سابقه ای مانند برابوس در میان باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که نتیجه کار فوق العاده می شود و این موضوع کاملا در جدیدترین پروژه این شرکت یعنی برابوس 800 که بر پایه مرسدس AMG E63 S توسعه یافته، مشهود است.

به گزارش خودرونویس، لازم به ذکر است که نباید برابوس 800 را با برابوس 800 وایداستار که بر پایه اسیووی AMG G63 توسعه یافته اشتباه گرفت؛ چراکه این دو پروژه کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. برابوس 800 بر پایه نسخه 2021 مرسدس AMG E63 S توسعه یافته و برابوس این سدان قدرتمند در حالت استاندارد به سوپرسدانی فوق قدرتمند با ظاهری بسیار خشن و جذاب تبدیل کرده که قاتل سوپراسپرت ها و ابرخودروهاست.

برابوس 800 مرسدس AMG E63

استایل ظاهری و کابین برابوس 800

هنر برابوس در جزییات و ریزه کاری های کوچک استایل ظاهری مرسدس AMG E63 S دیده می شود. این خودرو که تماما به رنگ مشکی مزین شده، دارای کیت آیرودینامیکی از جنس فیبر کربن بوده که می توان این اجزا را به رنگ مشکی براق یا مات سفارش داد. برابوس همچنین رینگ های آلیاژی سبک جدید با سایز 21 اینچ را روی این سدان قدرتمند نصب کرده که دارای تریمی قرمز رنگ در قسمت محیطی و هماهنگ با کالیپرهای ترمز قرمز این خودرو هستند.

نمای عقب برابوس 800 مرسدس AMG E63

درون کابین هم برابوس برای به روزرسانی و شخصی سازی کم کاری نکرده و از چوب، جیر آلکانتارا و تریم فیبر کربنی برای تزیین هرچه جذاب تر و دلنشین تر کابین استفاده کرده است.

رینگ برابوس 800 مرسدس AMG E63

مشخصات فنی برابوس 800

قلب تپنده برابوس 800 همان پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مرسدس AMG E63 S است؛ با این تفاوت که قدرت و گشتاور آن از به ترتیب 612 اسب بخار و 850 نیوتن متر به 788 اسب بخار و 1000 نیوتن متر ارتقا یافته که افزایشی بسیار چشمگیر و تاثیرگذار است. این سوپرسدان قدرتمند حال قادر است طی دقیقا 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که مشابه بسیاری از ابرخودروهاست و نهایت سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پیشرانه برابوس 800 مرسدس AMG E63

برابوس ضمن ارتقا آیرودینامیک AMG E63 S و افزایش توان خیره کننده پیشرانه، سعی در ارتقا هندلینگ و پایداری این خودرو با اعمال تغییرات در سیستم تعلیق بادی آن هم داشته است. نصب کیت برابوس اسپرت یونیت موجب کاهش ارتفاع سیستم تعلیق برابوس 800 به اندازه 10 تا 20 میلی متر نسبت به نسخه استاندارد می شود که این میزان کاهش ارتفاع بسته به مد رانندگی انتخابی است.

کیت بذنه برابوس 800 مرسدس AMG E63

سخن پایانی

در این لحظه قیمت برابوس 800 توسط این تیونر پرآوازه اعلام نشده؛ ولی اصلا نباید انتظار برچسب قیمتی ارزان را از برابوس برای این خودرو داشت. نکته مهم اینجاست که برابوس این ارتقا را برای نسخه سدان و استیشن AMG E63 S انجام می شود و نصب این کیت صرفا محدود به مدل سدان نیست.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟