اخبار خودرو جهان
همزاد رنو کانگو و رقیب فولکس واگن کدی

مرسدس بنز سیتان 2022 رونمایی شد

پنجشنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز سیتان 2022

پس از انتشار چند تصویر جاسوسی و یک کمپین تیزری کوتاع مدت و محدود، مرسدس بنز سرانجام مینی ون سیتان را به صورت رسمی معرفی کرد و تنوع سبد محصولات تجاری سبک خود را گسترشس داد. همانند نسل قبل، مدل جدید سیتان هم به صورت سرمایه گذاری مشترک بین دایملر و رنو توسعه یافته و شباهت استایل و بدنه و مشخصات آن با خانواده محصولات رنو کانگو دقیقا بیانگر همین موضوع است.

به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز سیتان جدید مثل همزاد فرانسوی خود یعنی رنو کانگو در دو مدل باری و مسافری عرضه می شود و یک نسخه تمام الکتریکی هم دارد که سال آینده از راه می رسد. همچنین در ادامه یک عضو جدید به نام T کلاس هم به خانواده سیتان اضافه می شود و نسخه الکتریکی این خودرو هم با نام EQT سال 2022 از راه می رسد.

نمای عقب مرسدس بنز سیتان 2022

طراحی ظاهری و کابین مرسدس بنز سیتان

حتی اگر کارشناس خودرو هم نباشید متوجه شباهت پروفیل طراحی مرسدس بنز سیتان با رنو کانگو می شوید. طراحی پروفیل جلو سیتان نسبت به رنو کانگو کاملا بازطراحی شده و سبک طراحی چراغ ها و جلوپنجره کاملا یادآور خودروهای سبک و کامپکت مرسدس هستند. همانطور که از یک خودروی تجاری سبک انتظار می رود، طراحی پروفیل عقب ساده و مینیمال است؛ ولی در نسخه های مجهزتر و گران قیمت تر شاهد نصب چراغ های LED جلو و عقب هستیم.

مرسدس بنز سیتان 2022

کابین هم سیاست طراحی مشابهی با استایل بیرونی دارد و تجهیزات لوکس و راحت در آن به حداقل رسیده است؛ ولی مرسدس می گوید که میزان ورود سر و صدا و نویز به کابین کمتر از رقبا بوده و راحتی صندلی ها با توجه به ذات مینی ون و تجاری بودن سیتان کاملا رضایتبخش است. بسته به نسخه انتخابی مشتریان می توانند تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی و … را روی مرسدس بنز سیتان سفارش دهند.

مرسدس بنز سیتان 2022

مشخصات فنی مرسدس بنز سیتان

تیپیکال خودروهای تجاری در اروپا، بهره بردن از پیشرانه دیزلی بوده و این مرسدس بنز سیتان هم جدا از این قاعده نیست. این خودرو از پیشرانه های رنو بهره گرفته که دارای سه سطح قدرت مختلف 74، 94 و 114 اسب بخار هستند. هر سه ورژن این پیشرانه برای نسخه باری سیتان در دسترس هستند؛ ولی مدل سیتان تورر تنها با نسخه 94 اسب بخاری این پیشرانه دیزلی به فروش می رسد. اگر هم علاقه به خرید نسخه بنزینی دارید، مرسدس یک پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی توربوشارژ با 101 یا 129 اسب بخار قدرت روی سیتان نصب می کند.

صندلی مرسدس بنز سیتان 2022

سخن پایانی

مرسدس بنز سیتان جدید قرار است که از اواسط سپتامبر در اروپا عرضه شود که باید شاهد رقابت جذاب آن با فولکس واگن کدی، فورد تورنئو کانکت و سایر خودروهای در این رده باشیم. نسخه تمام الکتریکی EQT سیتان هم در نیمه دوم سال 2022 به بازار اروپا عرضه می شود که در حالت شارژ کامل و سیکل WLTP قادر به پیمایش 285 کیلومتر است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟