اخبار خودرو جهان
احتمال فروش با نشان فورد در آمریکا

نسل جدید فولکس واگن کدی از راه رسید

سه شنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن کدی

فولکس واگن به تازگی از پنجمین نسل مینی ون کدی در اروپا پرده برداشته است. این شرکت آلمانی علاوه بر عرضه نسخه استاندارد، نسخه فاصله محور بیشتر Maxi را نیز برای این خودرو توسعه داده که در فضای بار آن می‌توان دو پالت استاندارد اروپایی را قرار داد.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید کدی روی پلتفرم بسیار پیشرفته ماژولار MQB فولکس توسعه یافته و در دو استایل باری و مسافری فروخته می‌شود که نسخه مسافری آن فضای کافی برای حمل هفت سرنشین را دارد.

نسل های مختلف فولکس واگن کدی

 

آیرودینامیک بهتر نسبت به نسل قبل

نسل جدید این خودرو دارای طراحی تمیزتری به نسبت قبل بوده که همین موضوع باعث بهبود ضریب مقاومت هوا و رسیدن آن به عدد خیره کننده 0.30 شده است؛ این در حالی است که ضریب درگ نسخه پیشین کدی 0.33 گزارش شده بود. با وجود اینکه کدی مینی ون کاری است، اما فولکس تجهیزات لوکسی را در آن از جمله سانروف پانورامیک 1.4 متر مربعی، چراغ‌های LED و استارت بدون کلید را در نظر گرفته است.

سانروف فولکس واگن کدی

پیشرانه های قابل نصب برای کدی

فولکس همچنین برای کدی پیشرانه‌های به‌روزرسانی شده جدیدی را هم عرضه کرده که شامل نمونه‌های دیزلی با سیستم Twindosing و دو انژکتور برای تزریق Adblue هستند. این پیشرانه 2 لیتری دیزلی در سطوح قدرت و گشتاور مختلفی روی کدی قابل نصب است که یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار دو کلاچه نیز برای انتقال قدرت آن درنظر گرفته شده است.

البته یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی و پیشرانه سوپرشارژ CNG نیز برای کدی در دسترس هستند. مشتریان قادر هستند نسل جدید کدی را به صورت جلو یا تمام چرخ محرک سفارش دهند. فولکس واگن اظهار کرده که پیشرانه جدید نصب شده برای کدی حدود 12 درصد نسبت به نمونه‌های پیشین بهینه‌تر هستند.

 

تجهیزات نصب شده درون کابین

فولکس واگن تجهیزات زیادی را درون کابین کدی جدید نصب کرده. مشتریان قادر به سفارش نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر 6.5 یا 10 اینچی سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی در میان داشبورد هستند. همچنین سیستم‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، مانیتورینگ نقاط کور و کمکی تریلر برای یدک کشی ساده‌تر به صورت استاندارد روی این کدی جدید نصب شده‌اند.

کابین فولکس واگن کدی

توافق میان فولکس واگن و فورد

با توجه به توافق تازه امضا شده میان فورد و فولکس واگن، قرار است که این دو کمپانی در زمینه‌های تولید خودروهای الکتریکی و توسعه تکنولوژی خودران با یکدیگر همکاری کنند. مضاف بر آن قرار است که این دو کمپانی با یکدیگر سیستم خودران Argo Al را توسعه دهند .

چیزی که در این توافق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اجازه فولکس واگن به فورد برای استفاده از پلتفرم الکتریکی ماژولار MEB این کمپانی است. قرار است که فورد از سال 2023 محصولات الکتریکی خود را روی این ساختار طراحی و تولید کند. طبق این قرارداد فولکس واگن باید به مدت شش سال فورد را به منظور استفاده از این پلتفرم و تولید بیش از 600 هزار دستگاه خودروی الکتریکی پشتیبانی و حمایت کند. همچنین این دو خودروساز در حال مذاکره برای تولید محصولی الکتریکی و جدید برای عرضه به بازار اروپا هستند.

علاوه بر پلتفرم MEB، فولکس واگن و فورد قرار است که در کنار یکدیگر به توسعه سیستم خودران Argo Al بپردازند. بدین ترتیب مدل‌های آینده این دو کمپانی به زودی به چنین سیستم خودرانی تجهیز خواهند شد. علاوه بر اینها، فورد و فولکس واگن قصد دارند که یک پیکاپ سایز متوسط را برای مشتریان خود در تمام بازارهای جهانی در سال 2022 تولید کنند که هنوز جزییاتی مبهم در خصوص این پروژه وجود دارد.بنابراین ممکن است که نسل جدید این خودرو با لوگوی فورد وارد بازار آمریکا شود که در این صورت کدی جانشین فورد ترانزیت کانکت در بازار آمریکا خواهد شد.

 

فورد ترانیت کانکت و احتمال جایگزینی با کدی

فورد با توقف تولید ون Freestar در سال 2007 بازار مینی‌ون‌های آمریکا را ترک کرد و به دست شورولت، دوج، هوندا، تویوتا و کیا سپرد. پس از آن این خودروساز بزرگ آمریکایی به گزینه‌ای جایگزین برای این بخش از بازار دست یافت و آن مدل Transit Connect بود که یک ون باربری جمع‌و‌جور محسوب می‌شود.

فورد ترانزیت کانکت در حال حاضر 15 تا 20 درصد از بازار ون‌های آمریکا را در اختیار دارد.این ون در مدل جدید از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو دیزل، یک نمونه 2.0 لیتری بنزینی و یک نسخه 2.5 لیتری که با سوخت‌های جایگزین مانند گاز طبیعی کار می‌کند، برخوردار است. مدل 2019 این ون همچنین از امکانات و فناوری‌های مختلفی بهره می‌برد. سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابر پیاده، کروزکنترل هماهنگ شونده، سامانه هشدار نقطه کور و ترافیک عبوری از جمله امکانات جدید این ون هستند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟