اخبار خودرو جهان
جانشین احتمالی MR2

ماشین الکتریکی اسپرت دو نفره تویوتا

چهارشنبه - ۲۴ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا Sports EV

امروز تویوتا و لکسوس بمب خبری هستند و پس از شنیدن خبر خوشحال کننده توسعه جانشین ابرخودرو لکسوس LFA، حالت کمپانی مادر یعنی تویوتا خبر از توسعه یک خودروی اسپرت بدون پیشرانه درونسوز را داده است. این خودرو که تصاویر آن در کنفرانس خبری تویوتا در کنار 15 خودروی الکتریکی دیگر منتشر شده، در حال حاضر Sports EV نام دارد؛ ولی یقینا در مدل تولیدی نام این خودرو تغییر خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس، در حالی که لکسوس آمار و ارقام جذابی را در خصوص ابرخودرو الکتریکی جانشین LFA منتشر کرده، ولی تویوتا از چنین اقدامی در خصوص خودروی اسپرت خود خودداری کرده است. ولی سالهاست که شایعه هایی در خصوص بازگشت احتمالی تویوتا MR2 در اینترنت منتشر شده این خودروی Sports EV دقیقا می تواند همین جانشین مدنظر باشد. این خودروی اسپرت دو نفره الکتریکی در پروفیل جلو با افتخار برند گازو ریسینگ تویوتا را یدک می کشد که این نشان روی ورودی های هوای فیبر کربنی سپر نصب شده است.

تویوتا Sports EV

تولید یک خودروی اسپرت کوچک توسط تویوتا ایده تازه ای نیست؛ بلکه این خودروساز ژاپنی در اکتبر سال 2015 بود که خودروی S-FR کانسپت را در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی کرد که البته هیچ گاه به مدل تولیدی تبدیل نشد. به نظر می رسد این خودروی الکتریکی تازه نمایش داده شده تویوتا مقداری ابعاد بزرگتری داشته باشد و نکته ای که آن را بسیار جذاب کرده سقف تارگا آن با قابلیت برداشتن است. باید اعتراف کنیم که طراحی این خودروی دو نفره اسپرت الکتریکی به مراتب خشن تر و جذاب تر از S-FR کانسپت بوده که پشت این چهره جذاب می تواند عملکردی خوب و غافلگیر کننده پنهان شده باشد.

نمای جانبی تویوتا Sports EV

به گفته منابع نزدیک به تویوتا، نسخه تولیدی این خودروی اسپرت دو نفره الکتریکی دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک است؛ چراکه در صورت تولید این کوپه الکتریکی دو نفره با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، علاوه بر افزایش وزن قیمت تمام شده آن نیز به مراتب بالاتر می شود. این مطلب را هم باید اشاره کنیم که خودروی الکتریکی Sports EV تویوتا به اندازه ابرخودرو الکتریکی لکسوس Electrified Sport قدرتمند به نظر نمی رسد و یقینا جایگاه آن از نظر عملکرد و قدرت به مراتب پایین تر خواهد بود تا افراد بیشتری قادر به خرید این کوپه الکتریکی دو نفره باشند.

تویوتا Sports EV

ابرخودرو هیبریدی 1000 اسب بخاری تویوتا

نگذارید این کنفرانس خبری ذهن شما را از هیولای الکتریکی سازی تویوتا غافل کند. باید یادآور شویم که تویوتا در حال توسعه GR سوپراسپرت بوده که یک ابرخودرو پرچمدار با قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار بوده که قلب تپنده آن یک پیشرانه هیبریدی شش سیلندر با مهندسی ویژه خودروهای لمانز است. تویوتا این خودرو را ویژه مسابقات لمانز توسعه داده؛ ولی طبق قوانین این مسابقات، باید تعدادی از آن را برای تردد در خیابان هم عرضه کند. هنوز مشخص نیست که نسخه خیابانی این ابرخودرو تویوتا GR سوپراسپرت چه زمانی راهی بازار می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟